|
کدخبر: 312305

چرا گوشی‌های آیفون قیمت بالاتری دارند؟

خرید اقساطی گوشی

برعکس برندهای دیگر گوشی‌ که در طیف وسیعی از قیمت و مدل عرضه می‌شوند، آیفون‌ها یا گوشی‌های اپل این‌گونه نیستند؛ اگرچه از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل برای این سؤال پیش آید که چرا گوشی‌های آیفون قیمت بالاتری دارند؟ یا به بیان دیگر، این اختلاف قیمت مشهود بین آیفون و دیگر برندهای گوشی‌ در چیست؟

به طور کوتاه می‌توان بیان کرد که به دلیل طراحی ممتاز و کیفیت ساخت، محبوبیتش، یکپارچه‌سازی، حریم خصوصی و امنیت بی‌نظیرش، خدمات چندساله‌اش به مشتریانش و... است. با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را به شما بدهیم.

دلایل گرانی گوشی‌های آیفون نسبت دیگر برندها

همان‌طور که بیان کردیم، دلایل بسیار زیادی وجود دارد تا باعث شود که آیفون گران‌تر از رقبایش باشد. ما از تیم موبایل 7 ، در این مطلب سعی کردیم که علاوه بر سیستم‌عامل iOS آیفون، حافظه و رم بیشترش، به 7 عامل اصلی دیگر آن بپردازیم.

  1. طراحی ممتاز و کیفیت ساخت

طراحی بی‌نظیر و کیفیت ساخت گوشی‌های آیفون، از اصلی‌ترین دلایل گرانی این گوشی‌هاست. توجه همیشگی اپل به جزئیات و استفاده از مواد باکیفیت مانند آلومینیوم و شیشه که به آیفون‌ها حس شیک و لوکسی می‌دهد، آن را از دیگر برندها متمایز کرده است. همچنین، باعث شده است تا آیفون‌ها خرابی‌های کمتر و عمر طولانی‌تری داشته باشند.

  1. تکنولوژی و ویژگی‌های انحصاری

این شرکت به‌خوبی روی حفظ ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جدید و بسیار چشمگیر آیفون‌ها تمرکز کرده است. توجه به فناوری و تکنولوژی‌ها مانند تشخیص تصادف و کمک اضطراری از طریق ماهواره؛ و به‌کارگیری بیشتر از هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل اپل، روی قیمت‌ها تأثیر گذاشته است. از طرفی دیگر، شاهد یکپارچگی iMessage با تمام دستگاه‌های اپل در کنار رمزگذاری قوی، تماس از طریق اینترنت و تعداد زیادی از ویژگی سرگرم‌کننده مانند Memoji، هستیم.

از طرفی دیگر، اشتراک‌گذاری‌های راحت داده‌ها، مانند ارسال شماره‌تلفن خود تنها با گذاشتنش در کنار یک گوشی آیفون دیگر، از دیگر قابلیت‌های این گوشی است. ویژگی FaceTime که برای تماس‌های ویدئوی استفاده می‌شود، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند هرگز نتوانسته‌اند به آن دست پیدا کنند. تنها برنامه‌ای که لازم نیست برای راه‌اندازی آن و برقراری تماس به یک برنامه شخص ثالث وارد شوند یا مخاطبین را جستجو کنند. پشتیبان‌گیری از تمام داده‌ها، برنامه‌ها، حساب‌ها و...، هر شب و بدون دغدغه از طریق iCloud نیز، از دیگر دلایل گرانی این گوشی است.

همچنین، خوب است که بدانید، تلاش اپل برای تبدیل گوشی‌های خود به یک کنسول بازی دستی است و روزبه‌روز در این زمینه پیشرفت بیشتری می‌کند. بااین‌حال شما می‌توانید به صورت جداگانه و از طریق خرید اقساطی کنسول بازی از موبایل 7، از هر دو گجت بهره‌مند شوید.

  1. یکپارچه‌سازی انحصاری

یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون، امکان عملکرد و تجربۀ کاربری بهینه را فراهم می‌کند و ظاهری هوشمند را به آن می‌دهد. در کنار این یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار، توجه به قابلیت یکپارچه‌سازی و ادغام آیفون با سایر محصولات اپل است. باید بدانید که این سطح از یکپارچه‌سازی منحصربه‌فرد، اگرچه راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ اما نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در تحقیق و توسعه دارد که در نهایت به گرانی آیفون‌ها منجر می‌شود.

  1. افزایش حریم خصوصی و امنیت

یکی از دلایل دیگری که بسیاری از کاربران به سراغ گوشی‌های آیفون می‌روند، حریم خصوصی و امنیت بالای آن است. اپل برای محافظت از داده‌های کاربر، سرمایه‌گذاری زیادی روی فناوری‌های رمزگذاری و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم انجام می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، برعکس سیستم‌عامل‌های دیگر، برنامه‌های آیفون، روی یک پلتفرم بسته اجرا می‌شود. این اقدامات امنیتی اضافی منجر به هزینۀ بالاتر آیفون‌ها شده است.

  1. دوربین باکیفیت بالا

گرفتن عکس‌هایی با وضوح‌بالا با مدل‌های مختلف آیفون که از بسیاری از دوربین‌های گران‌قیمت و حرفه‌ای بهتر هستند. همچنین دوربین‎های آیفون‌ها می‌توانند هر فیلتر و افکتی را که به آن فکر می‌کنید را کنترل کنند. آن‌ها حتی «حالت پرتره» دارند تا عکس‌های حرفه‌ای را ارتقا دهند و مردم فکر کنند که شما تلاش زیادی برای عکاسی خود انجام داده‌اید.

  1. خدمات به مشتری

اپل، یکی از شرکت‌هایی است که نه‌تنها بروی محصول خود مانند آیفون، گارانتی ارائه می‌دهد؛ برای تعمیرات محصولاتش نیز از تکنسین‌های مجرب و حرفه‌ای استفاده کرده است. پرسنل داخل فروشگاه‌های اپل نیز به‌خوبی آموزش‌دیده‌اند تا به شما در حل مشکلات دستگاه اپلتان راهنمایی کنند. به بیان دیگر، ارائۀ خدمات اپل در یک سطح دیگر و بیشتر از رقباست که نتیجۀ آن افزایش قیمت محصولات اپل مانند آیفون شده است.

  1. محبوبیت و ارزش نام تجاری

به‌دست‌آوردن محبوبیت و معروفیت نام تجاری چندان آسان نیست و نیاز به نوآوری، قابلیت اطمینان و استراتژی تبلیغاتی فراوان است. اپل توانسته است تا با ادراک خوب خود به این شهرت برسد و محصولات خود را مانند آیفون که تا حد بسیار زیادی بازتابی از ارزش این برند است را به نمادی از تجمل و اعتبار تبدیل کند. برای بیان دقیق‌تر، این‌گونه می‌توان گفت که داستان‌سرایی عالی و انتقال پیام برند به مصرف‌کننده به طور منحصربه‌فرد، همیشه از نقاط قوت اپل بوده است.

خرید اقساطی گوشی آیفون از کجا؟

ازآنجایی‌که قیمت این گوشی‌ها بسیار بالاست و بسیاری از افراد تمایل به خرید آن دارند، خرید اقساطی گوشی ، یکی از بهترین راه‌حل‌های ممکن خواهد بود. یکی از این فروشگاه‌های معتبر برای خرید اقساطی گوشی آیفون، موبایل 7 است که نه تنها از اعتبار خوبی بهره می‌برد، طرح‌های متفاوتی از خرید اقساطی را برای مشتریان عزیز عرضه می‌کند.

جمع‌بندی

گوشی‌های آیفون، یکی از گوشی‌های هوشمند محبوب و گران‌قیمت در بازار ایران و جهان است. بااین‌حال، شاید برای بسیاری از افراد سؤال باشد که چرا تفاوت قیمتی مشخصی بین این گوشی با دیگر برندهای گوشی وجود دارد. باید بیان کرد که فاکتورهای متفاوتی باعث شده تا آیفون به یک گوشی منحصربه‌فرد و گران‌قیمت تبدیل شود، اعم از طراحی و کیفیت ساخت تا ارائۀ خدمات مشتری.

علاوه بر این، کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات اپل به ایجاد هویت برند قوی کمک کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هزینۀ بیشتری برای محصولات خود دریافت کنند. در انتها هم شما را با یک فروشگاه معتبر برای خرید اقساطی گجت‌های دیجیتال مانند گوشی و کنسول‌های بازی معرفی کردیم، تا بدون هیچ مشکلی، گوشی خود را خریداری کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها