|
کدخبر: 291548

ویژگی شگفت انگیز آیفون های جدید

سری آیفون ۱۶، بهترین نمایشگر را خواهد داشت.

ظاهراً سامسونگ فرایند توسعه‌ پنل‌های پیشرفته‌ M۱۴ OLED برای سری آیفون ۱۶ اپل را آغاز کرده است.

موقعیت اپل در صنعت گوشی‌های هوشمند به این شرکت اجازه می‌دهد قبل از بسیاری از برند‌های دیگر برای ساخت آیفون به قطعات انحصاری دسترسی داشته باشد.

طبق گزارش‌های اخیر، سامسونگ از همین حالا مشغول ساخت پنل M۱۴ OLED جدیدی برای سری آیفون ۱۶ اپل است. این یعنی شرکت‌های رقیب برای استفاده از فناوری مذکور باید مدت بیشتری صبر کنند و بدین‌ترتیب برخی از مزیت‌های استفاده از پنل‌های جدید سامسونگ را از دست خواهند داد.

اپل با معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷، از نمایشگر OLED در ساخت این دستگاه استفاده کرد. به گفته‌ WccfTech، مواد موردنیاز برای ساخت پنل‌های M۱۴ OLED سامسونگ فقط در سری آیفون ۱۶ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما هنوز نمی‌دانیم هر چهار مدل آیفون‌های ۲۰۲۴ اپل با چنین صفحه‌نمایشی عرضه می‌شوند یا فقط مختص مدل‌های پرو خواهد بود.

پنل‌های OLED گوشی‌های هوشمند، حاصل ترکیب موادی است که سازندگان این نمایشگر‌ها مثل سامسونگ یا ال‌جی روی گوشی‌ها اعمال می‌کنند. این مواد شامل لایه‌ی ساطع‌کننده‌ نور و لایه‌ مشترک است. ترکیب متفاوت مجموعه مواد ساخت پنل‌های OLED می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های این نمایشگر‌ها ازجمله مصرف انرژی، کنتراست، سطح روشنایی و موارد دیگر را تغییر دهد.

با توجه به اینکه سری آیفون ۱۵ اواخر سال جاری روانه‌ی بازار خواهند شد، احتمال می‌رود این گوشی‌ها از نمایشگر‌های کم‌مصرف‌تر بهره ببرند. این احتمال وجود دارد که سری آیفون ۱۶ در این مورد حتی بهینه‌تر باشند. طبق برخی شایعات، اپل ظرفیت تولید سامسونگ دیسپلی را برای پنل‌های OLED موردنیاز مدل‌های پرو گوشی‌های آیفون آینده‌ خود رزرو خواهد کرد. این در حالی است که مدل‌های غیر پرو آیفون‌های این شرکت می‌توانند از نمایشگر‌های ساخت ال‌جی و BOE استفاده کنند.

سامسونگ همواره یکی از بزرگ‌ترین پیشروان صنعت ساخت نمایشگر بوده است و به‌همین‌دلیل اپل تصمیم دارد با همکاری این شرکت کره‌ای، از بهترین پنل‌ها در ساخت محصولاتش بهره ببرد.

این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ خط تولید جدیدی برای ساخت پنل‌های موردنیاز آیفون ۱۶ راه‌اندازی کند. متأسفانه درحال حاضر هیچ جزئیات دیگری در این مورد درسترس نیست و احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد گزارش‌های بیشتر و کامل‌تر خواهیم بود.

 

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها