|
کدخبر: 308780

میم کوین چیست؟ + معرفی محبوب ترین میم کوین های ارزهای دیجیتال

میم کوین ها (Meme Coin) و توکن ها اولین بار با ایده پردازی از جوک های تصویری اینترنتی، رویدادهای فعلی، جوامع آنلاین و اینفلوئنسرها ساخته شده‌ اند و این رویدادها به طور غیرمستقیم بر ساخت میم کوین ها تاثیرگذار بودند. از زمانی که مدیر عامل تسلا از دوج کوین حمایت کرد، این رمزارزها با پیشرفت های بسیار زیادی همراه بوده اند و روز به روز گسترش یافتند. میم کوین ها در مقایسه با ارزهای دیجیتال شناخته شده مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بسیار ناپایدار هستند و همواره با نوسانات بسیار زیادی همراهند و علت این موضوع هم به جامعه محور بودن میم کوین ها مربوط است. معمولا جامعه محور بودن میم کوین ها موجب شده تا قیمت این رمزارزها ناپایدار و نوسانی باشد؛ معمولا قیمت آنها تحت تأثیر شبکه ‌های اجتماعی، انتظارات و احساسات جوامع آنلاین قرار می ‌گیرد، این ارزها می توانند برای معامله گران با ریسک های بسیار زیادی همراه باشند.

دوج کوین

میم-کوین

در معرفی رمزارز دوج کوین باید بگویم که این ارز در سال 2013 از سوی دو توسعه دهنده به نام‌ های بیلی مارکوس و جکسون پالمر به سراسر جهان معرفی شد. شاید جالب باشد بدانید که ابتدا این دو فرد برای طنز به ساخت دوج کوین پرداختند و به دلیل این که کل محتوای این رمزارز بر ماهیت طنزگونه ساخته شده بود بیلی مارکوس و جکسون پالمر تصمیم گرفتند از سگ به‌عنوان نماد این رمزارز استفاده کنند.

هنگامی که این رمزارز ارائه شد کمتر کسی تصور می کرد که دوج کوین بتواند در ژانویه سال ۲۰۱۴ حجم معاملات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در سال 2014 دوج کوین برای مدت کوتاهی نسبت به بیت‌ کوین و سایر رمزارزها پیشی گرفت؛ رمزارز دوج کوین از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون هیچ بروزرسانی جدیدی از نظر فناوری ساختاری نداشته و این در حالی است که اکثر رمزارزهای معتبر، بهینه‌ سازی‌های مدونی را تجربه کرده‌اند.

یکی از ویژگی های دوج کوین این است که به سادگی نوسان می پذیرد؛ ارزش این رمزارز همواره تا حد زیادی وابسته به نظر افرادی مانند ایلان ماسک است. این مساله برخلاف ماهیت ساختاری رمزارزهاست که قرار بود از کنترل فرد یا حتی دولت خاصی در امان باشند. برای مثال اگر افرادی مانند ایلان ماسک یا دیگر سرمایه گذاران بزرگ از این رمزارز پشتیبانی نکنند سرنوشت این ارزها با سرنگونی مواجه می شود.

دوج کوین برخلاف رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتر فاقد شبکه بلاک‌ چین مخصوص به ‌خود است که چندان نکته مثبتی به شمار نمی ‌رود. ارز دیجیتال دوج کوین شباهت بسیار زیادی به رمزارز بیت کوین دارد، رمزارز دوج کوین هم مثل بیت کوین با زبان ++C نوشته شده و فورک رمزارز دیگری به نام لاکی کوین است. لاکی کوین، خود بر پایه فورک رمزارز لایت‌ کوین ساخته شده که خود آن هم یکی از فورک‌ های معروف بیت‌ کوین است، در واقع دوج کوین بر اساس پروتکل اسکریپت لایت کوین طراحی شده است.

شیبا

میم-کوین۱

در بررسی رمزارز شیبا باید بدانید که این رمزارز با عنوان SHIB در بازار رمزارزها معامله می ‌شود. این رمزارز نیز مانند دیگر میم کوین های دیگر، یک توکن غیرمتمرکز است که طی یک سال اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و توانسته معامله گران بسیار زیادی را به خود جذب کند. این درحالی است که این رمزارز قدمت چندان طولانی ندارد و به تازگی ارائه شده است. این ارز با رشد خیره کننده‌ اش توانسته نام و جایگاهی درخور را در بازار کریپتوکارنسی کسب کند و امروزه به عنوان یکی از برترین ارزهای میم کوین شناخته شود.

اگر برای شما نیز سوال پیش آمده که چرا شیبا یک میم کوین است باید بگویم که میم‌ ها، جوک‌ ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی هستند که به فراخور زمان، بر اساس یک سوژه خاص طراحی می ‌شوند؛ بنابراین اساساً رسالت میم‌ها بر مبنای شوخی و خنده است. همانطور که از نام میم کوین ‌ها (میم + کوین) بر می ‌آید، آنها ارزهایی دیجیتال هستند که پیدایش آنها ارتباط نزدیکی با میم ‌های اینترنتی دارد و چون ارز شیبا نیز در نتیجه این میم ها و جوک ها ساخته و ارائه شده است به آن میم کوین گفته می شود.

اگر شما قصد دارید به سرمایه گذاری بر روی این ارز بپردازید باید بدانید که رشد آن در سال ۲۰۲۱ توجه بسیاری از سرمایه ‌گذاران کریپتوکارنسی را به خود جلب کرد. همزمان لیست شدن این ارز در صرافی ‌های معتبری ازجمله بایننس، حجم معاملاتی آن را بالا برد اما نکته‌ای که در مورد آینده این ارز باید مدنظر قرار دهیم این است که افزایش قیمت و حجم معاملات آن ممکن است به دلیل هیجانات بازار باشد. این بدین معناست که ارزش این ارز، صرفاً به دلیل فناوری یا کاربردهای آن نیست و باید در سرمایه گذاری بر روی این رمزارز تمام جوانب سنجیده شود.

فلوکی

میم-کوین۲

رمزارز فلوکی نیز به عنوان یک میم کوین شناخته می شود. در سال 2021 ارزهای بسیار زیادی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شدند. در این سال، نام گذاری ارزها با نام حیوانات و لوگوی آنها به ترند تبدیل شده بود، رمزارز فلوکی نیز نام خود را از این طریق کسب کرده است. در سال 2021 ایلان ماسک با توییت‌ هایش جنجال‌ های زیادی در دنیای کریپتو ایجاد کرد؛ در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ توییتی منتشر کرد و اعلام کرد یک سگ از نژاد شیبا اینو می ‌خواهد داشته باشد و نام آن نیز Floki است. توییت ایلان ماسک منجر شد تا توسعه دهندگان بلاک چین میم کوین جدیدی را به نام رمزارز فلوکی ارائه دهند.

ارز دیجیتال فلوکی اینو ابتدا بر بستر شبکه اتریوم و با استاندارد ERC20 و سپس روی بستر BNB Smart Chain و با استاندارد BEP20 ایجاد شد. فلوکی برای هر تریدی هزینه‌ای را تحت عنوان مالیات تراکنش کسر می ‌کند و تریدرها مکلفند این هزینه را پرداخت کنند.

این مالیات ها هنگامی که جمع می شوند معمولا برای دو هدف اساسی استفاده می شوند: مورد اول توسعه مداوم اکوسیستم فلوکی است که شامل مواردی مثل استخدام توسعه ‌دهندگان و افزایش مشارکت‌ ها است. مورد دوم هزینه‌ های مارکتینگ پروژه است که مواردی مثل کمپین ‌‌های بازاریابی، لیست شدن در صرافی ‌های متمرکز، تبلیغات، حمایت از رویدادها و غیره را در بر می ‌گیرد.

هنگامی که یک معامله گر وارد سایت فلوکی می شود؛ می بیند که فلوکی در سایت خودش به عنوان یکی از اهدافش عنوان کرده که قدرت و فرصت را می ‌خواهد به جای شرکت‌ ها و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری، به مردم بدهد. از این موضوع می توان فهمید که هیچ سرمایه گذاری در پشت پرده رمزارز فلوکی وجود ندارد و توسعه دهندگان این رمزارز با حضور سرمایه گذاران مخالف هستند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها