|
کدخبر: 300273

هوش مصنوعی جدید متا به بازار آمد / تبدیل متن به تصویر

متا به شدت تلاش‌های خود در بخش هوش مصنوعی را افزایش داده تا از رقبایی مانند گوگل، مایکروسافت و OpenAI عقب نماند.

فناوری هوش مصنوعی جدید متا به بازار آمد / تبدیل متن به تصویر

این غول رسانه‌های اجتماعی مدل جدیدی از هوش مصنوعی تصویرساز را با نام CM۳leon معرفی کرده و ادعا می‌کند که این ابزار، عملکردی پیشرفته برای تولید تصاویر از پیام‌های متنی دارد. لازم به ذکر است که CM۳leon هنوز برای آزمایش یا استفاده تجاری در دسترس نیست.

معرفی CM۳leon یک پیشرفت بزرگ برای متا در بخش هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این مدل نه‌تنها می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا را از روی توضیحات متنی تولید کند، بلکه می‌تواند شرح‌های مرتبطی را هم برای تصاویر موجود بنویسد. این امر، زمینه را برای مدل‌های پیشرفته‌تر درک تصویر در آینده فراهم می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که CM۳leon نسبت به سایر روش‌های مشابه، به محاسبات آموزشی ۵ برابر کمتری نیاز دارد.

بر اساس تصاویر به اشتراک گذاشته‌شده توسط متا، به نظر می‌رسد که CM۳leon متا، موضوعات و محدودیت‌های پیچیده در پیام‌های متنی را بهتر از مدل‌هایی مانند DALL-E ۲ شرکت OpenAI و حتی Midjourney، مدیریت می‌کند.

ابزار CM۳leon همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد نمایش دقیق‌تری از ایده‌های خود ایجاد کنند: متن به تصویر، تصویر به تصویر، ویرایش تصویر، شی به تصویر، تقسیم‌بندی به تصویر و ارتقای رزولوشن.

با معرفی مدل‌های جدیدی مانند CM۳leon که عملکرد امیدوارکننده‌ای را از خود نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد که تمرکز متا در تمام برنامه‌هایش به شدت به سمت هوش مصنوعی معطوف شده است – پس از اینکه نتوانست سرمایه‌گذاران را تحت تأثیر تلاش‌های خود در بخش متاورس قرار دهد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها