|
کدخبر: 297136

استراتژی فارکس برای اسکالپ

از جمله استراتژی‌های معاملاتی پرطرفدار بازار فارکس، اسکالپ می‌باشد. اغلب افرادی که از اسکالپ برای معاملات خود استفاده می‌کنند، دارای هوش بالایی در انجام معاملات مختلف هستند و به عبارتی می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی از چند دقیقه تا چند ساعت، مبلغ بسیاری را به عنوان سود حاصل از انجام معاملات به دست آورند.

استراتژی اسکالپ

از جمله استراتژی‌های معاملاتی پرطرفدار بازار فارکس، اسکالپ می‌باشد. اغلب افرادی که از اسکالپ برای معاملات خود استفاده می‌کنند، دارای هوش بالایی در انجام معاملات مختلف هستند و به عبارتی می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی از چند دقیقه تا چند ساعت، مبلغ بسیاری را به عنوان سود حاصل از انجام معاملات به دست آورند. درصورتی که شما نیز به معاملات کوتاه مدت و کسب سود از طریق معاملات متعدد روزانه علاقه‌مند هستید، برای آشنایی با استراتژی فارکس برای اسکالپ در ادامه همراه ما باشید.

استراتژی اسکالپ چیست؟

اسکالپ (Scalp) یک نوع استراتژی تجاری است که برخی از تریدرهای فارکس از آن استفاده می‌کنند که در آن پس از خرید کردن یک جفت ارز، می‌توانند معاملات متعددی را انجام دهند و در مدت زمان کوتاهی به سود برسند. 

با استراتژی فارکس برای اسکالپ، اسکالپرها می‌توانند معاملات بسیاری را در بهترین بروکر فارکس انجام دهند و هر بارسود کمی را به دست آورند. امروزه استراتژی اسکالپ در ایران نیز بسیار رایج شده است و افرادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند، می‌توانند با این استراتژی به سود بالایی برسند.

درحقیقت این استراتژی برای افرادی که نمی‌توانند صبر کنند و به دنبال معاملات با بازدهی سریع هستند، مناسب است. درصورتی که بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی را برای استراتژی اسکالپ داشته باشید، می‌توانید ضمن رسیدن به سوددهی، احتمال ضرر را نیز کاهش دهید.

استراتژی فارکس برای اسکالپ چگونه است؟

استراتژی فارکس برای اسکالپ، برای معاملات کوتاه‌مدت از نظر حجم معامله و مدت زمان معامله مناسب است. در استراتژی اسکالپ، تریدرها از روش‌های مختلفی برای اسکالپینگ استفاده می‌کنند. اما در اغلب موارد این استراتژی برای معاملات کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوچک بودن معامله از نظر مدت زمان معامله و دامنه آن مدنظر است.

درحقیقت در مورد استراتژی اسکالپ، اینطور نیز می‌توان گفت که یک تکنیک می‌باشد که برای گرفتن حرکت‌های بسیار کوچک در بازار کاربرد دارد.

به طوری که تریدر ابتدا تحلیل‌های لازم را در نمودار با تایم فریم خیلی کم شامل 1 دقیقه را انجام می‌دهد، سپس در فرصتی مناسب وارد بازار می‌شود و به سرعت نیز خارج می‌گردد.

استفاده از این استراتژی نیازمند تخصص است، به طوری که فردی که اقدام به استفاده از استراتژی اسکالپ برای معاملات فارکس می‌نماید، حتما باید شناخت دقیقی از بازار و تاثیر اخبار منتشر شده بر روی آن داشته باشد. همینطور باید بر روی ذهن و نفس خود کنترل داشته باشد تا بتواند معاملات را در مدت زمان کوتاهی و به درستی انجام دهد.

آیا استراتژی فارکس برای اسکالپ همیشه سودآور است؟

تریدرهایی که از استراتژی فارکس برای اسکالپ استفاده می‌کنند، در هر معامله‌ای که در آن حضور دارند، بین 5 الی 10 پیپ سود می‌کنند. همینطور اگر این روند را در کل روز تکرار کنند و در این میان از اهرم نیز استفاده نمایند، می‌توانند به سود خوبی برسند.

در نظر داشته باشید که در هر لات استاندارد، ارزش متوسط هر پیپ برابر با 10 دلار می‌باشد. بنابراین اگر فردی که از استراتژی فارکس برای اسکالپ استفاده می‌کند، در هر معامله 5 پیپ نیز به دست آورد و در هر روز نیز 10 معامله انجام دهد، می‌تواند مجموعا به صورت روزانه 500 دلار درآمد داشته باشد.

درصورتی که معامله‌گر بتواند از استراتژی اسکالپ برای معاملات خود در بازار فارکس استفاده کند، قطعا می‌تواند نسبت به معاملات معمولی سوددهی بیشتری را تجربه کند.

به طوری که اگر بتوانید یک سهامی را انتخاب کنید که در بازه زمانی موردنظرتان دارای روند صعودی باشد و قیمت آن افزایش پیدا کند، با انجام چندین معامله در طی یک روز، می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید.

بهترین استراتژی اسکالپینگ

عوامل مهم در استراتژی اسکالپ

در میزان موفقیت تریدرها با استفاده از استراتژی اسکالپ، فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار است که افرادی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، باید به این فاکتورها توجه داشته باشند.

نقدینگی و حجم معاملات

هر چه نقدینگی و یا همان حجم معاملات بیشتر باشد، اسکالپر می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. وقتی نقدینگی بازار کم می‌باشد و میزان اختلاف بین قیمت خرید و فروش زیاد است، یک اسکالپر باید کوچک‌ترین نوسان قیمت را بگیرد تا از آن سود کند. از سویی دیگر وقتی حجم معاملات کم باشد، میزان اسپرد و یا کارمزد معاملات بالا است و در حقیقت معامله کردن با سود چندان بالایی همراه نیست.

بنابراین در استراتژی فارکس برای اسکالپ، یک اسکالپر قبل از هر چیزی باید یک بازار یا یک نماد با نقدینگی بالا را برای معاملات خود انتخاب نماید. بنابراین در بازارهای مالی بین‌المللی از جمله بازار فارکس و یا بازار ارزهای دیجیتال، شما باید به دنبال نماد و یا حجم معاملات بالا برای اسکالپ باشید. در زمینه اسکالپ ارز دیجیتال، رمز ارز بیت کوین یا اتریوم، نمادهای مناسبی می‌باشند، یا در زمینه اسکالپ فارکس، جفت ارز یورو دلار و یا طلا به دلیل حجم معاملات بسیار بالا و همینطور اسپرد پایین، مناسب هستند.

نوسان

برخلاف اغلب تریدرهای بازار فارکس که در تایم فریم‌های بالا معاملات خود را انجام می‌دهند، افرادی که از استراتژی فارکس برای اسکالپ پیروی می‌کنند، به نمادهای پایدار و یا بدون روند علاقه‌مند هستند.

درصورتی که قیمت در تمامی روز حرکت نداشته باشد، معامله‌گران با استفاده از استراتژی اسکالپ، می‌توانند تمام روز را با قرار دادن سفارش‌های خود در همان پیشنهاد اول روز انجام معامله، از طریق انجام صدها معامله، به سود بالایی برسند.

مدیریت ریسک

تریدرهایی که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، برخلاف معامله‌گران با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، به دنبال صدها سود کوچک در طول روز می‌باشند. ممکن است اسکالپر در این معاملات بسیاری که به صورت روزانه انجام می‌دهد، در کنار سودهای کوچک، ضررهای کوچکی را نیز تجربه کند.

بنابراین لازمه استفاده از استراتژی فارکس برای اسکالپ، مدیریت ریسک بسیار دقیق است. به طوری که افراد نباید اجازه انباشته شدن بیش از حد ضرر را نیز بدهند.

استراتژی فارکس برای اسکالپ

سخن آخر

در این مقاله موضوع استراتژی فارکس برای اسکالپ را مورد بررسی قرار دادیم. استراتژی اسکالپ یک استراتژی سریع می‌باشد که درصورتی که تریدر دارای تجربه و دانش کافی در این زمینه باشد، می‌تواند از این معاملات سریع به سوددهی خوبی برسد. طی این روش اسکالپر با هدف گرفتن کوچکترین نوسان‌ها وارد معاملات می‌گردد و هدف اصلی او نیز گرفتن سودهای کم در طی معاملات متعدد است. در این استراتژی مدیریت سرمایه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، چراکه امکان کنترل ضرر را برای معامله‌گر فراهم می‌کند.

اگر زمان کافی برای تحلیل بازار فارکس و استفاده از یک استراتژی به خصوص را ندارید، توصیه می‌کنیم در کانال VIP مستراسکلپر عضو شوید و با دریافت سیگنال فارکس به صورت روزانه از سرمایه‌گذاری خود در این بازار به سوددهی برسید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها