|
کدخبر: 288296

راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

مهم‌ترین تفاوت بین وب هاستینگ (Web Hosting) و هاست وردپرس (WorPress Hoting) در این است که هاست وردپرس معمولاً برای وب‌سایت‌های WordPress طراحی شده و قابلیت‌های اضافه‌تری دارد. برای مثال، اگر شما از هاست وردپرس برای مدیریت وب‌سایتتان استفاده کنید، از افزونه‌های امنیتی، پلاگین‌ها و تم‌های ویژه برخوردار می‌شوید و می‌توانید به بهبود و گسترش کسب‌وکار اینترنتی خود کمک کنید. این مسئله، آنجایی مهم می‌شود که شما هنوز در ابتدای راه هستید و برای مدیریت بخش‌های مختلف سایت به یک ابزار بهینه و اختصاصی نیاز دارید.

وب هاستینگ، شامل هاست اختصاصی و اشتراکی، هاست ابری (cloud hosting) و VPS است. هاست وردپرس، یکی از زیرمجموعه‌های وب هاستینگ است که برای منابع و سرورهای وب‌سایت‌های وردپرسی بهینه‌سازی شده است. اما انتخاب هاست مناسب برای وردپرس با توجه به چه مولفه‌هایی انجام می‌شود؟ چه هاست‌هایی برای وب‌سایت‌های وردپرس طراحی شده‌اند و ویژگی‌های برجسته آن‌ها چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

وب‌سایت‌های اختصاصی وردپرس را می‌توان با هاست‌های مختلف مدیریت کرد، اما هاست وردپرس با برخورداری از آپشن‌ها و امکاناتی که دارند، امکان مدیریت سایت را برای مدیران آسان می‌سازند. برای مثال، شما به‌عنوان مدیر یک وب‌سایت وردپرسی، بهتر است که تمرکز خود را روی مسائل مهم‌تر از جمله تولید محتوای جذاب و راه‌کارهای فروش بیشتر بگذارید. هاست‌های وردپرس باعث می‌شوند که کارهای وقت‌گیر مثل آپدیت کردن نرم‌افزارهای وردپرس و پلاگین‌ها به‌صورت خودکار انجام شوند و زمان بیشتری برای مدیر سایت باقی بماند.

وردپرس، محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیای اینترنت جهانی است که حدود 43 درصد از تمام وب‌سایت‌های دنیا از سرورهای آن استفاده می‌کنند. به‌همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های وب هاستینگ، خدمات هاست‌های وردپرس مثل هاست مدیریت‌شده و هاست اشتراکی (shared WordPress hosting) را ارائه می‌دهند.

مهم‌ترین تفاوت بین هاست‌های دیگر و هاست‌های ویژه وردپرس (مثل هاست مدیریت‌شده)، ویژگی‌های اضافه‌تری است که در افزوانه‌های آن نهفته شده‌اند. برای مثال، برنامه‌های هاست وردپرس شامل افزونه‌های از پیش نصب‌شده‌ای هستند که باعث بهبود عملکرد وب‌سایت شما می‌شوند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای هاست وردپرس، مربوط به نحوه مدیریت چندین وب‌سایت وردپرس به‌صورت هم‌زمان است. مثلاً اگر شما چند وب‌سایت وردپرسی دارید، با هاست وردپرس می‌توانید همه آن‌ها را با یک داشبورد، مدیریت کنید.

ویژگی‌های سرویس میزبانی وب وردپرس

اگر به‌فکر راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرسی هستید و یا حتی همین الان، مدیریت آن را برعهده دارید، بهتر است که در مورد ویژگی‌های هاست وردپرس مطلع شوید. به‌طور کلی، سرویس‌های میزبانی وردپرس نسبت به هاست‌های معمولی، مزایای بیشتری دارند و راه‌اندازی افزونه‌ها و تم‌ها را برای ایجاد یک محیط حرفه‌ای‌تر آسان می‌سازند. برای مثال، هاست‌های LiteSpeed و LiteSpeed Cache، 2 نمونه از هاست‌های کاربردی وردپرس هستند که به‌ترتیب باعث افزایش سرعت وب‌سایت و مدیریت حافظه کش در سرورها می‌شوند. در ادامه به 6 ویژگی هاست‌های وردپرس اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

  • راه‌اندازی آسانامکان نصب فنی و تنظیمات تخصصی هاست‌های وردپرس بسیار آسان است و با یک کلیک کردن انجام می‌شود. این ویژگی برای مدیران مبتدی سایت‌های وردپرس که فکر می‌کنند، محیط WordPress خیلی پیچیده است، مفید خواهد بود

  • عملکرد بهینه: افزایش سرعت سایت‌های وردپرسی و کنترل هوشمندانه نرم‌افزارهای کش داخلی، باعث عملکرد بهینه می‌شوند

  • سرورها و نرم‌افزارهای به‌روز: علاوه بر این‌که به‌روزرسانی و آپدیت در هاست‌های وردپرس، خودکار انجام می‌شود، این اطمینان وجود دارد که سرورهای اختصاصی وردپرس جدیدترین نرم‌افزارها را اجرا می‌کنند و سازگاری بیشتری با انواع افزونه‌ها دارند

  • مدیریت بی‌دردسر: شما می‌توانید اکثر نکات فنی وردپس را به هاست‌های وردپرس واگذار کنید و خودتان روی عوامل دیگر مثل بهبود و مدیریت SEO تمرکز کنید

  • سرورهای امن: ویژگی‌های امنیتی از جمله خصوصیات برجسته هاست‌های وردپرس هستند. به‌روزرسانی هاست‌های وردپرس باعث کاهش آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات خارجی برای وب‌سایت می‌شوند

  • پشتیبانی تخصصی: یک تیم متخصص و همیشه‌آماده، پشت هاست‌های وردپرس ایستاده‌اند و مشغول‌به‌کار هستند. این تیم باعث بهبود تجربه مشتریان و برخورداری آن‌ها از پشتیبانی فنی می‌شود

در خرید هاست وردپرس به چه نکاتی دقت کنیم؟

با توجه به انواع هاست‌های وردپرس، انتخاب یک گزینه مناسب، آن‌قدرها هم آسان نیست. عوامل مختلفی برای انتخاب یک هاست وردپرسی مناسب وجود دارند که شما باید پیش از خرید در نظر داشته باشید. در این بخش، به سراغ 5 تا از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب هاست وردپرس رفته‌ایم تا هوشمندانه‌ترین و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

1. امنیت

تعجبی ندارد که امنیت، مهم‌ترین ویژگی برای انتخاب هاست وردپرس است. تمرکز روی امنیت، حیاتی است، چرا که طبق پیش‌بینی‌ها اندازه کلاه‌برداری‌ها و جرایم سایبری در طی 5 سال آینده به ارزشی بالغ بر 10 تریلیون دلار می‌رسد. وقتی که صحبت از امنیت می‌شود، هاست مورد نظر باید دارای مدرن‌ترین امکانات امنیت سایبری باشد. هاست‌های وردپرس در حال حاضر مجهز به فایروال برنامه تحت وب (WAF)، سیستم تایید 2 مرحله‌ای (two step verification)، حفاظت DDoS و غیره هستند.

2. نظرات مشتریان

یکی از بهترین فاکتورها برای تشخیص یک هاست مناسب، استفاده از نظرات مشتریان است. تجربه مشتریان قبلی، شامل نکات مهم و ارزشمندی است که در اثر استفاده کردن از هاست‌های وردپرس خلق شده‌اند. البته گاهی ممکن است که کاربران، نظرات بیهوده و دروغ هم منتشر کنند. تشخیص نظرات جعلی از واقعی، 3 ترفند ویژه دارد که عبارتند از:

  • نظرات بسیار منفی که شامل تجربه شخصی و سلایق کاربر هستند، معمولاً ارزشمند نیستند

  • باید به نظراتی توجه کرد که مفصلاً به شرح ویژگی‌ها و معایب پرداخته‌اند

  • نباید به نظراتی که حاوی تعداد زیادی کلمات کلیدی هستند و یا بیش‌ازحد تبلیغاتی جلوه می‌دهند، توجه کرد.

3. سطح پشتیبانی

مطمئن باشید که پس از شروع کار با یک ارائه‌دهنده هاست، با سوالات و مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید که باید با تیم پشتیبانی آن مجموعه در میان بگذارید. اگر هاست مورد نظر از تیم پشتیبانی خوب برخوردار نباشد، نمی‌توان روی عملکرد بهینه آن حساب باز کرد. ارائه‌دهندگان هاست وردپرس که پشتیبانی 24.7 (24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته) را ارائه می‌دهند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

4. عملکرد کلی

معیارهای خاصی برای بررسی عملکرد ارائه‌هندگان هاست‌های وردپرس وجود دارند که عبارتند از:

  • بررسی ویژگی RPS (درخواست در ثانیه)

  • بررسی زمان بارگذاری صفحه

  • بررسی توان عملیاتی

  • بررسی نرخ خطا (Error rate)

  • بررسی PRT (زمان اوج پاسخ)

5. قیمت

چقدر حاضرید برای خرید هاست وردپرس هزینه کنید؟ هیچ مبلغ واحد و تعیین‌شده‌ای برای خرید هاست وردپرس در پلتفرم‌های مختلف وجود ندارد. بهتر است که هزینه‌ها را با توجه به خدماتی که ارائه‌کننده می‌دهد، مقایسه کنید. اگر هزینه خرید هاست وردپرس با قابلیت‌هایی که دارد، تطابق دارد، بهتر است که آن را بخرید.

از کجا هاست وردپرس بخریم؟

پیش از خریدن هاست مناسب برای وب‌سایتتان، فراموش نکنید که وب هاستینگ یک اصطلاح تخصصی است و هاست وردپرس، بخشی از خدمات آن محسوب می‌شود. اگر روی یک وب‌سایت وردپرسی کار می‌کنید، چرا از هاست‌های وردپرس استفاده نمی‌کنید تا از افزونه‌های از پیش نصب‌شده و سرورهای بهینه‌شده بهره‌مند شوید؟ احساس نمی‌کنید که دیگر وقت آن رسیده که مدیریت بخش‌های جزئی سایت را برعهده هاست بسپارید و خودتان به‌دنبال موضوعات مهم‌تر مثل تقویت SEO باشید؟

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها