|
کدخبر: 285503

جدیدترین بازی‌های پلی استیشن برای کودکان

فناوری جدیدترین بازی‌های پلی استیشن برای کودکان

پلی استیشن و بازی‌های آن یکی از سرگرمی‌های جذاب برای تمام گروه‌های سنی به خصوص کودکان است. بازی‌های مختص کودکان از ویژگی‌های خاص و متفاوتی نسبت به بازی‌های سایر گروه‌های سنی برخوردار است. از این رو طراحان بازی‌های کودکان وسواس زیادی در این زمینه دارند و تلاش می‌کنند با تمرکز بر نیازهای فکری و روحی کودکان، بازی‌های مناسبی را روانه بازار کنند. بازی‌هایی که سال به سال به روزرسانی می‌شوند و یا آنکه بازی‌های جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شود. ازاین لحاظ طی یکی دو سال اخیر نیز بازی‌های خوبی برای کودکان وارد دنیای بازی‌های دیجیتالی شده است. ما در اینجا به‌برخی از بهترین و جدیدترین بازی‌ها که محصول سال‌های 2020 و بعد از آن است اشاره کرده‌ایم تا شما والدین عزیز از میان آن‌ها بازی‌های محبوب و مناسب کودکان خود را انتخاب کنید.

Bugsnax

Bugsnax وقتی معرفی شد توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. یکی از دلایل این موضوع آهنگ جذاب این بازی است. علاوه بر آهنگ، بازی Bugsnax محتوای جذابی نیز دارد. این بازی درباره مجموعه‌ای از حشرات است که در جزیره‌ای به نام اسنکتوث زندگی می‌کنند. گیمر در این بازی در نقش یک روزنامه‌نگار است که باید این موجودات یا حشرات کوچک را پیدا کند. برای جمع‌آوری Bugsnax گیمر باید آنها را با غذاهای مورد علاقه‌شان فریب دهد و آن‌ها را در درون محفظه‌ها بگذارد. بازی Bugsnax تقریبا در اواخر سال 2020 وارد بازار شد و خیلی زود به یکی از بازی‌های محبوب تبدیل شد.

Marvel’s Spider-Man

اسپایدرمن یا مرد عنکبوتی را همه می‌شناسند. بازی مرد عنکبوتی که اقتباسی از یک داستان افسانه‌ای است، در همان زمان عرضه توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. مرد عنکبوتی نیز سال‌ها پیش وارد بازار شد؛ اما نسخه آپدیت آن به تازگی منتشر شده است. داستان مرد عنکبوتی در مورد قهرمانانی به نام پیتر پارکر و مایلز مورالس است که در لباس مردان عنکبوتی با مجرمان نیویورک مبارزه می‌کنند. نسخه 2023 این بازی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. مثلا توانایی‌های آکروباتیک، پیمایش با پارکور، و مبارزات اکشن.

جدیدترین-بازی-های-پلی-استیشن-2

Minecraft

Minecraft یک بازی مهیج در مورد قلعه‌سازی است. قلعه سازی در شکل اسباب بازی نیز وجود دارد و یکی از بازی‌های جذاب کودکان محسوب می‌شود. در شکل دیجیتالی این بازی، گیمر باید در سرزمین پیش‌روی خود جستجو و کنکاش کند و با جمع‌آوری ابزارهای مختلف شروع به قلعه‌سازی کند. بازی Minecraft در حالت‌های پیشرفته با کشف سلاح و مبارزات بی‌امان نیز سروکار دارد. Minecraft در اواخر سال 2021 معرفی شد و جز بازی‌های بسیار جدید محسوب می‌شود. این بازی علاوه بر گروه سنی کودکان، برای نوجوانان نیز مناسب است.

 

Crash Bandicoot 4: It's About Time

Crash Bandicoot 4: It's About Time محصول 2020- 2021 است. البته بازی کرش اولین بار طی سال‌های 2009- 2010 وارد بازار شد؛ اما نسخه جدید آن بعد از دو دهه عرضه شد و با تغییرات زیادی همراه بود. تا جایی که می‌توان آن را یک بازی جدید و متفات دانست. گیمر در داستان این بازی، خود را گرفتار در سیاره‌ای می‌بیند که برای نجات باید به دنبال 4 ماسک کوانتومی برود. این چهار ماسک نگهبانان جهان هستند و راه نجات از سیاره محسوب می‌شوند. این بازی نیز مانند بازی‌های قبلی که به آن‌ها اشاره کردیم با پلی استیشن یا PS4 (پی اس 4) قابل انجام است. اگر پلی استیشن ندارید می‌توانید از گزینه پی اس 4 اقساطی استفاده کنید.

Dragon Quest Builders 2

بازی Dragon Quest Builders 2 یک بازی مهیج با ترکیب چند ژانر اکشن-تخیلی است. این بازی نیز برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد؛ اما نسخه جدید و متفاوت آن به تازگی عرضه شده است و در واقع ادامه بازی Dragon Quest II است. در این بازی فرزندان هارگون قصد انتقام از کسانی را که باعث کشته شدن اربابشان شده است دارند. گیمر در این بازی نقش اربابی را دارد که وارد جزیره‌ای دورافتاده شده و در آنجا با راهنمایی‌های فردی از جزیره بر مشکلات خود غلبه می‌کند؛ اما به‌تدریج سروکله برخی دیگر ازشخصیت‌های داستان پیدا می‌شود و تازه از اینجاست که بازی به اوج خود می‌رسد.

Horizon Forbidden West

بازی  Horizon Forbidden West محصول 2022 است. این بازی که در ایران با نام هورایزن غرب ممنوعه شناخته شده است، داستان یک شکارچی به‌نام الوی است که در یک ماموریت اسرارآمیز وارد منطقه‌ای به نام غرب ممنوعه می‌شود. ماموریت الوی این است که منشا بیماری طاعون را که باعث آلوده شدن تمام افراد جزیره شده است، پیدا کند. اما جدا از این هدف، بخش مهمی از داستان این بازی در مسیر الوی در رسیدن به منطقه ممنوعه آغاز می‌شود. الوی در مسیر خود با جریانات متفاوتی مواجه می‌شود که باید همه آن‌ها را پشت سر بگذارد.

God of War Ragnarök

God of War Ragnarök نیز بازی جدیدی است و در نوامبر 2022 عرضه شده است. ژانر این بازی احساسی- ماجراجویی است. داستان این بازی ادامه نسخه قبلی است. در نسخه جدید یکی از شخصیت‌های داستان به نام فریا با قدرت‌یابی به دنبال انتقام خون بالدر از کریتوس است. فریا و کریتس در ابتدا دوستان صمیمی بودند؛ اما بعد از مرگ بالدر، کریتس به یکی از دشمنان قسم‌ورده فریا تبدیل شد. در واقع داستان این بازی جدال و رویاریی کریتوس و فریا است. در ادامه این نبرد اتفاقات تازه‌ای برای هر دو طرف رخ می‌دهد.

Ghostwire: Tokyo

Ghostwire: Tokyo نیز یک بازی کاملا جدید است و سال انتشار آن به اوایل سال 2022 بازمی‌گردد. این بازی محصول کشور ژاپن است. بنابراین بازی تا حدودی حال و هوای فرهنگ ژاپنی را نیز دارد. داستان این بازی در مورد رابطه یک روح به نام KK و پسر بچه‌ای به نام اکیتو است. روح KK در بدن اکیتو است. این روح بعد از تصادف اکیتو به بدن او نفوذ می‌کند و اکیتو بعد از به هوش آمدن متوجه تغییراتی در روح و روان و حتی ظاهر خود می‌شود. این تغییرات باعث می‌شود تا اکیتو قادر به دیدن تمام روح‌های سرگردان باشد. روح‌هایی که اکیتو باید با آن بجنگد و آن‌ها را تسخیر کند و بقیه ماجرا که حتما با بازی کردن متوجه آن خواهید شد.

سخن نهایی

اکثر بازی‌هایی که در اینجا به آن‌ها اشاره کردیم جز بازی‌های جدید و مهیج هستند که حتی می‌توانند برای نوجوانان و جوانان نیز جذابیت داشته باشند. دانلود اکثر این بازی‌ها رایگان است و شما می‌توانید با خرید بسته اینترنت به راحتی بازی مورد علاقه خود را دانلود کنید. همچنین بعضی از این بازی‌ها یا مشابه آن‌ها در نسخه اندرویدی یا ویندوز نیز ارائه شده‌اند و از این جهت برای کسانی که به هر دلیلی به پلی استیشن یا PS4 دسترسی ندارند قابل استفاده هستند.

نویسنده: رپورتاژ
  • سورنا ارسالی در

    ببخشید این بازی ها برای کودکان مناسب نیس ت 🙂

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها