|
کدخبر: 274700

ساده ترین روش کانفیگ مودم adsl

فناوری ساده ترین روش کانفیگ مودم adsl

می‌دانیم که امروزه مودم‌ها به بخشی جدایی ناپذیر در بیشتر خانه‌ها تبدیل شده‌اند. هر کدام از مودم‌ها به تنظیمات خاصی نیاز دارند و باید بعد از خریداری، با هماهنگی ارائه خدمات اینترنتی خود، اقدام به تنظیم مودم خود کنید. راه‌های سادهی برای این منظور بعد از خرید مودم وجود دارد که با توجه به مدل آن می‌توانید به سراغش رفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. در ادامه به یک سری از این برندها اشاره کرده و سعی می‌کنیم که کانفیگ مودم‌های معروف بازار را به شما آموزش دهیم. این تنظیمات گاهی اوقات مراحل یکسانی هم خواهند داشت که با داشتن آگاهی کوچکی به کامپیوتر می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

خرید مودم تی پی لینک و کانفیگ آن

مودم تی پی لینک از جمله معروف‌ترین برندهای بازار است که در کشور ما نیز مورد استفاده قرار گرفته است. مودم‌های برند تی پی لینک دو مدل متفاوت به همراه دارند. این مدل‌ها در رنگ‌های نارنجی و آبی روانه بازار می‌شوند. رابط کاربری انواع این مودم‌ها پیکربندی خاصی دارد که همواره باید در نظر داشته باشید. مودم‌های نارنجی ارزان قیمت‌تر بوده و می‌توانند کیفیت خوبی را هم به همراه داشته باشند. در مرحله اول کانفیک باید مودم خود را ریست کنید. برای این منظور هم دکمه ریست واقع در پشت مودم را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید. بعد از اینکار، نام شبکه مودم تغییر پیدا می‌کند.

در مرحله دوم هم باید به Gateway مودم وارد شده و یک سری تنظیمات را انجام دهید. برای این منظور مرورگر خود را باز کرده و یکی از آدرس‌های ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ را وارد کنید. این آدرس‌ها معمولا برای همه مودم‌ها کاربرد دارد. بعد از وارد کردن آن‌ها هم نام کاربری و رمز عبور از شما خواسته می‌شود که باید آن‌ها را وارد کنید. در هر دو قسمت عبارت admin را وارد کرده و توجه کنید که این کلمات باید با حروف کوچک انگلیسی وارد شوند و در آخر هم روی لاگین کلیک کنید. مرحله سوم مربوط به انجام تنظیمات مربوطه است. بعد از وارد کردن رمز عبور و نام کاربری وارد صفحه‌ای می‌شوید که در بالا عبارت Quick Start درج شده است.

کافی است که گزینه Next را انتخاب کرده و در صفحه بعدی منطقه زمانی خود را وارد کنید. در مرحله چهارم باید اطلاعات اینترنت خود را شامل شرکت ارائه کننده، نام کاربری اشتراک اینترنتی، نوع اتصال، رمز اشتراک، VPI،‌ CPI و نوع ارتباط ISP را هم وارد کنید. این اطلاعات معمولا از طریق تماس با پشتیبانی ارائه کننده سرویس‌تان هم گفته می‌شود و می‌توانید با راهنمایی آن‌ها چنین اطلاعاتی را وارد کنید. در مرحله پنجم باید تعیین کنید که قصد استفاده از وای فای را دارید یا خیر. باید Access Point را روی گزینه Activated قرار دهید. تنظیمات بعدی هم با توجه به ارائه کننده سرویس‌تان باید وارد شود.

کانفیگ مودم دی لینک

با خرید مودم دی لینک هم می‌توانید مراحل مربوط به کانفیگ آن را دنبال کنید. در ابتدا باید اقدام به ریست مودم خود کنید. در مرحله دوم و مثل مودم قبلی باید به Gateway متصل شوید. مانند دیگر مودم‌ها، می‌توانید عبارت ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در مرورگر خود وارد کنید. در ادامه نام کاربری و رمز عبور را admin وارد کرده سپس لاگین کنید. انجام تنظیمات مودم بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور با گزینه Setup Wizard ادامه پیدا می‌کند. با کلیک روی این گزینه در ادامه روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی هم باید رمز عبور مودم خود را تغییر دهید که البته اختیای است. در مرحله پنجم می‌توانید منطقه زمانی را روی تهران تنظیم کنید.

در مرحله بعدی باید تنظیمات اینترنتی خود را با تماس از طریق پشتیبانی اینترنت ارائه کننده خود تنظیم کنید. فیلم‌های مهم در این بخش را به شما توضیح می‌دهیم. فیلد Protocol را روی PPPoE قرار داده و فید connection Type را هم روی LLC تنظیم کنید. فیلدهای VPI و VCI که برای همه ارائه کنندگان سرویس اینترنتی یکسان است را به ترتیب با اعداد ۰ و ۳۵ پر کنید. در فیلم Username و Password هم باید نام کاربری و رمز عبور اشتراک اینترنتی که توسط شرکت ارائه کننده به شما داده شده است را وارد کنید. در ادامه روی Next کلیک کنید.

در ادامه نوبت به انجام تنظیمات وای فای می‌رسد. می‌توانید با کلیک روی گزینه Enable Your Wireless Network، امکان استفاده از وای فای را در مودم خود فراهم کند. فیدهای مربوط به این بخش را هم می‌توانید تنظیم کنید. فید Visibility Status را روی حالت Visible r قرار داده و Security Level را هم روی WPA2-PSK تنظیم کنید. در پایین هم فیلد مربوط به WPA2 Pre-Shared Key همان پسورد وای فای شما است که می‌توانید آن را وارد کرده و اجازه ندهید که همه بتوانند بدون رمز عبور اینترنت وای فای شما وصل شوند. بعد از خرید مودم، این کار می‌تواند امنیت اتصال اینترنتی شما را تضمین کند.

بررسی قیمت پلی استیشن 5 از مقداد آی تی

مقداد آی تی به‌عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین کشور، به عنوان یک مرجع امکان بررسی قیمت پلی استیشن 5 را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است و می‌توانید بدون مشکل اقدام به انجام این کار کنید. می‌توانید نسخه‌های دیسک خور و دیجیتالی را با قیمت مناسب از سایت خریداری کرده و به تجهیزات جانبی مانند کنترلر اضافی و همچنین کیف مخصوص پلی استیشن هم دسترسی پیدا کنید. با خرید این کنسول می‌توانید به بازی‌های جذاب نسل نهم بازی‌های ویدیویی دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را بهترین کیفیت ممکن تجربه کنید.

ساعت هوشمند دیگر دسته بندی موجود در فروشگاه مقداد آی تی است که تنوع بالایی از مدل‌های جدید و قدیم در برندهای مختلف در آن لیست شده است. شما هم می‌توانید با خرید ساعت هوشمند، فعالیت‌های ورزشی خود را با برنامه ریزی بهتری انجام داده و زیبایی را به مچ دست خود اضافه کنید. ساعت هوشمند روز به روز در حال محبوب‌تر شدن است و این ساعت‌ها علاوه بر نمایش زمان، می‌توانند قابلیت‌های دیجیتالی جالبی را هم در اختیار شما گذارند. پس حتما امکان خرید ساعت هوشمند را هم در کنار خرید مودم در نظر داشته و اینترنت مناسبی را هم برای دستگاه پوشیدنی خود فراهم کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها