|
کدخبر: 281060

قهر اپراتورها این نمایشگاه را تعطیل کرد

به دنبال شروع محدودیت‌های اینترنتی و تشدید آن بسیاری از کسب‌وکارها از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی سر باز زده‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی تلکام و پدافند غیرعامل که قرار بود دی ماه برگزار شود لغو شد. دلیل اصلی لغو تلکام استقبال نشدن آن از سوی اپراتورهای ارتباطی، سندیکای شرکت مخابرات اعلام شده است. پیش از این نیز نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که قرار بود آبان ماه برگزار شود به دلیل عدم استقبال کسب‌وکارها به خاطر محدودیت‌های اینترنت و شرایط کشور لغو شده بود.

حسین ریاضی، رئیس سندیکای شرکت مخابرات  اعلام می‌کند که محدودیت‌های شدید اینترنتی،‌ رکود، تورم طاقت فرسا و ناپایداری شرایط برای کسب‌وکارها عامل اصلی استقبال نشدن این نمایشگاه تخصصی از سوی فعالان حوزه مخابرات است.

 همچنین او یکی دیگر از دلایل استقبال نشدن این نمایشگاه از سوی اعضای سندیکای مخابرات را تامین نشدن مطالبات آنها از سوی شرکت مخابرات ایران عنوان می‌کند که برای ماه‌ها و حتی سال‌ها عقب افتاده است.

ریاضی سه دلیل اصلی برای استقبال نشدن از نمایشگاه تلکام امسال را اعلام می‌کند. اولین دلیل از نظر او نزدیکی برگزاری الکامپ و تلکام است. به اعتقاد او دو نمایشگاه تخصصی نباید با فاصله یک ماه یا نهایت ۴۵ روز از یکدیگر برگزار شوند و حداقل بین دو نمایشگاه تخصصی باید ۶ ماه فاصله وجود داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به نزدیکی فعالیت این دو نمایشگاه نباید با هم ادغام شوند به کارنگ گفت: «این دو نمایشگاه مخاطبان جدایی دارند و شاید درصد کمی از آنها با هم مشابه باشند. در ثانی کشور نیازمند برگزاری دو نمایشگاه تخصصی است و حتی به جز الکامپ و تلکام نیز باید نمایشگاه تخصصی دیگر در حوزه اینترنت اشیاء یا هوش مصنوعی و … نیز برگزار شود.»

او تاکید می‌کند که چنین نمایشگاه علاوه بر فاصله در زمان برگزاری نباید در ماه‌های آخر سال مانند زمستان هم برگزار شوند و زمان برگزاری این نمایشگاه هم بسیار بد بوده است.

او دلیل دوم استقبال نشدن تلکام امسال از سوی سندیکای مخابرات را انجام نشدن وعده‌های مخابرات و نرسیدن اعضای سندیکا به مطالباتشان اعلام می‌کند که باید از سمت شرکت مخابرات محقق می‌شد. به گفته او با اینکه مخابرات بارها وعده تحقق مطالبات اعضای سندیکا را داده، اما تاکنون نتوانسته به این وعده خود عمل کند.

در ادامه حسین ریاضی، محدودیت‌های اینترنتی و شرایط نامطلوب اقتصادی و رکود کسب‌وکارها را عاملی می‌داند که در نهایت باعث شده که شرکت‌های مخابراتی، اپراتورها و اعضای سندیکای مخابرات در تلکام ۱۴۰۱ شرکت نکنند.

او در این مورد توضیح می‌دهد: «اوضاع خوبی نیست. این محدودیت اینترنت و محدودیت دیگری که در جامعه است کسب و کارها را دچار مشکل کرده است. الان در این اوضاع کسی نمی‌داند تکلیفش با اینترنت چیست و همه کسب‌وکارها و مردم با چالش مواجه شده‌اند.»

به باور او در یک کلام رکود، محدودیت اینترنت، تورم طاقت فرسا و همچنین نوسانات و ناپایداری شدید نرخ ارز را از عوامل اصلی استقبال نشدن از تلکام و لغو این نمایشگاه بزرگ صنعت مخابرات است.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه قرار بود ۱۹ تا ۲۲ دی در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شود.

بعد از لغو برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، با لغو شدن تلکام حالا برگزای نمایشگاه تخصصی در کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. به نظر می‌رسد با ادامه داشتن شرایط موجود و تشدید محدودیت‌ اینترنت دیگر کسب‌وکارها تمایلی به حضور در چنین نمایشگاه‌هایی نداشته باشند.

 

منبع: کارنگ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها