|
کدخبر: 274864

سهم مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در نیمه دوم ۲۰۲۲ چقدر است؟

به نظر می‌رسد پیش‌خرید ضعیف مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ باعث شده اپل تمرکز خود را روی مدل‌های پرو قرار دهد.

تحلیلگر مشهور و معتبر حوزه محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» با گزارش دیگری در خصوص مدل‌های پرو آیفون ۱۴ بازگشته و به گفته وی تمرکز و تاکید اپل روی نسخه‌های پرو از نسل جدید آیفون بسیار بیشتر از چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

پس از آنکه به درخواست اپل تغییراتی در خطوط تولید آیفون ۱۴ ایجاد شد تا تولید مدل‌های پرو افزایش یابد، کو اعلام کرد مدل‌های پرو بین ۶۰ تا ۶۵ درصد از کل آیفون‌های عرضه شده در نیمه دوم ۲۰۲۲ را تشکیل خواهند داد، این در حالی است که پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آمار ۵۵ تا ۶۰ درصد بودند.

همچنین به نظر می‌رسد از میان همه مدل‌های معرفی شده، نسخه پرو مکس بیشترین فروش را خواهد داشت و سهمی معادل ۳۰ تا ۳۵ درصد از تمامی آیفون‌های عرضه شده به بازار را به خود اختصاص دهد. این پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کو با اظهارات منابع دیگری مانند موسسه خدمات مالی جی‌پی مورگان هم همخوانی دارد.

اطلاعات تکمیلی از تولید و فروش سری آیفون ۱۴

کو همینطور در ادامه عقیده دارد که استراتژی بازاریابی ترکیبی اپل در حال ارتقا یافتن است و این شرکت چشم‌انداز مثبتی از میزان درآمد در سه ماهه چهارم امسال میلادی دارد. هرچند این فرض تنها در صورتی معتبر خواهد بود که عرضه آیفون پس از اواخر نوامبر با افت چشمگیری مواجه نشود.

در ضمن وی گفته از میان شرکت‌های زنجیره تامین و تولید‌کنندگان اپل، سازندگان اجزای دوربین بیش از باقی بخش‌ها ذی‌نفع خواهند بود، بدین ترتیب سونی تنها تامین‌کننده حسگر ۴۸ مگاپیکسلی آیفون، لارگان، ال‌جی اینوتک، آلپز و ماین‌بی بیشترین سود را از این تغییر رویکرد کسب خواهند کرد.

اظهارات تازه «مینگ چی کو» در خصوص آیفون ۱۴ پرو     

در بخش نمایشگر نیز از آنجایی که «سامسونگ دیسپلی» تنها تولیدکننده پنل نمایشگر برای مدل‌های پرو است، سود بالایی را از تمرکز اپل روی مدل‌های پرو کسب خواهد کرد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر