|
کدخبر: 271034

نرم افزار crm کاربردی همیار فروش

سر و کله زدن با مشتریان اگر چه در ظاهر راحت است اما حساسیت‌های خاص خودش را دارد. در واقع همه‌ی کسب و کارها برای ارتباط بهتر با مشتری باید از نرم افزارهای مناسب بهره ببرند که یکی از مهم‌ترین‌ها در این زمینه نرم افزار crm است. گفتنی است که هدف از استفاده از این برنامه حفظ مشتریان فعلی و سپس ترغیب‌شان به خرید دوباره است. در واقع اگر در حال حاضر صاحب یک کسب و کار هستید و تاکنون از برنامه‌های سنتی برای مدیریت مشتریان استفاده می‌کرده‌اید، احتمالاً سوالات زیادی درباره‌ی نرم افزار crm دارید که ما در این مقاله سعی می‌کنیم به موارد بااهمیتی در این خصوص اشاره کنیم.

images_1658390020.png

برنامه crm چیست

همانطور که اشاره کردیم این نرم افزار برای مدیریت ارتباط با مشتری در نظر شده است. در واقع صاحبان کسب و کار برای اینکه بتوانند به جذب بیشتر خریدار اقدام کنند، نیاز به چنین برنامه‌هایی دارند تا با یکپارچه سازی اطلاعات، درک بهتری از رفتار مشتریان داشته باشند. گفتنی است که در گذشته گزارشات غیراصولی سبب از دست رفتن بسیاری از متقاضیان کسب و کارها می‌شده است که با روی کار آمدن نرم افزار crm تا حد زیادی این مشکلات برطرف شده است. به طور کلی هدف از بکارگیری از سی آر ام گسترش خدمات و اطلاع از خواسته‌های مشتریان است که البته در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم و به مزایای این نرم افزار خواهیم پرداخت.

چرا باید از نرم افزار crm استفاده کرد

تا کنون مشخص کردیم که استفاده از برنامه سی آر ام ضرورتی انکار ناپذیر است. حال در ادامه قصد داریم به مزایای بکارگیری از این برنامه بپردازیم که مسلماً پس از آشنایی با هر کدام مجاب به استفاده از آن می‌شوید:

- بانک اطلاعاتی یکپارچه: وقتی خریدی از یک مجموعه انجام می‌شود، بلافاصله باید به ثبت برسد و چه بهتر که این کار در نرم افزار crm که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است، انجام شود. در واقع با ثبت چنین اطلاعاتی تاریخچه‌ی فعالیت‌های مربوط به مشتری‌ به مدیران کسب و کارها کمک خواهد کرد تا در جریان آخرین خریدها، بازدیدها و مواردی از این دست قرار بگیرند که طبیعتاً می‌تواند به پیشرفت کسب و کار کمک کند.

- مدیریت بهتر فروش: وقتی در یک کسب و کار فروشی انجام می‌شود و یا مذاکرات فروش پیش می‌رود، پر واضح است که باید همه‌ی این موارد در جایی به ثبت برسد و با وجود نرم افزار crm و نرم افزار فاکتور می‌توان به مدیریت راحت این موارد امیدوار شد. در واقع نظارت بر کلیه فعالیت‌های یک کسب و کار بوسیله‌ی مدیر و کارکنان از جمله مزیت‌های این برنامه ارتباطی با مشتری است.

- گزارش‌های تحلیلی: برای پیشرفت یک کسب و کار حتماً باید گزارش‌‌ها مورد بررسی قرار بگیرند چرا که فقط در این صورت است که می‌توان به وسعت دید در خصوص وضعیت کلان فروش‌ها، علت‌های شکست مذاکرات، زیر نظر گرفتن مشتریان قدیمی و فعلی و مواردی از این دست اقدام کرد. پر واضح است که هر کدام از این موارد به تنهایی می‌توانند پیشرفت‌های مناسبی را برای کسب و کارها رقم بزنند.

images_1658390038.png

- مدیریت عملکرد کارکنان: نرم افزار crm کمک می‌کند تا مدیریت کارکنان به بهترین وجه ممکن انجام شود. در واقع این ویژگی‌ برنامه سی آر ام بهبود عملکردی کارکنان را نیز در پی خواهد داشت که احتمالاً برای مدیریت یک کسب و کار فوق العاده دارای اهمیت خواهد بود.

گفتنی است که از دیگر مزیت‌های برنامه crm می‌توا به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم فراموشی پیگیر‌ی‌ها.
  • نظارت بر کلیه‌ی فروش‌ها.
  • صدور فاکتور و پیش فاکتور.
  • ایجاد بانک اطلاعاتی.
  • مدیریت پروژه‌ها.
  • اتوماسیون گردش کار.
  • اتوماسیون خدمات پس از فروش.
  • گزارش‌ گیری حرفه‌ای.
  • افزایش فرصت‌های فروش.
  • شناخت بهتر مشتریان و درخواست‌هایشان.
  • هماهنگی بهتر بخش‌های یک کسب و کار.
  • امکان پیش بینی فروش موثر.
  • بررسی وضعیت مشتریان و علاقه‌مندی‌هایشان.

کدام کسب و کار به نرم افزار crm نیاز دارند

حال با توجه به موارد عنوان شده تا اینجای مقاله، شاید با این دغدغه مواجه شده‌اید که آیا این برنامه مناسب کسب و کارتان هست و یا اینکه می‌توانید قید استفاده از آن را بزنید. به همین دلیل ما در ادامه به کسب و کارهایی اشاره می‌کنیم که نیاز مبرم به برنامه crm دارند. البته این بدان معنا نیست که دیگر کسب و کارها نمی‌توانند از سی آر ام بهره ببرند:

  1.  کسب و کارها یا سازمان‌هایی که هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنند و طبیعتاً مدیریت آنها فوق العاده دارای اهمیت است.
  2.  اگر مدیران کسب و کارها نیاز به بررسی عملکرد کارکنان‌شان داشته باشند، می‌توانند از نرم افزار crm بهره ببرند.
  3.  اگر کسب و کارها یا سازمان‌هایی دچار عدم هماهنگی و بی‌نظمی هستند، استفاده از برنامه سی آر ام می‌تواند کمک کننده باشد.
  4.  اگر کسب و کارتان همچنان از روش‌های سنتی ثبت فروش و اطلاعات خریداران استفاده می‌کند، بدون معطلی باید از این برنامه استفاده کنید.
  5.  اگر رضایت مشتریان‌تان اهمیت دارد، پس سیستمی نیاز دارید که بتواند فیدبک‌های خریداران را ثبت کند و چه برنامه‌ای بهتر از نرم افزار crm که عملکرد فوق العاده‌ای دارد.
  6.  اگر دارای یک کسب و کار هستید که پس از مشتریان پس از یک بار خرید دیگر به شما مراجعه نمی‌کنند، حتماً باید از این برنامه مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید.

images_1658390068.png

خرید نرم افزار crm از سایت همیار فروش

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه صاحب یک کسب و کار هستید و می‌خواهید مدیریت بهتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از برنامه crm را در دستور کار قرار دهید. همانطور که گفتیم این برنامه در کنار دیگر برنامه‌ها مانند نرم افزار فاکتور به خوبی می‌تواند شریط پیشرفت کسب و کارها را مهیا کند و به طور حتم اگر تا کنون شاهد گستردگی کسب و کارتان نبوده‌اید پس از استفاده از نرم افزار crm به طور قطع می‌توانید نتایج فوق العاده‌ای را مشاهده کنید.

حال برای اینکه بتوانید از چنین نرم افزاری بهره ببرید، کافی است که به سایت همیار فروش مراجعه کنید تا بتوانید بهترین برنامه سی آر ام را تهیه و استفاده نمایید. برای این منظور کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مدیران یا مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها