|
کدخبر: 269570

کارگاه مبانی تجزیه و تحلیل صورت های مالی به همت انجمن حسابداران ایران و آمیسا

اعضای انجمن حسابداران خبره ایران می‌توانند در یک کارآگاه آنلاین و ارزشمند رشته خود شرکت کرده و با تکنیک‌های ناب تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی همراه شوند.

در این دوره اطلاعات کاربردی به منظور بررسی نسبت‌های مالی ارائه شده و سهام‌داران و اعتباردهندگان در کنار اعضای دیگر می‌توانند از آن بهره ببرند. شیوه‌های متنوعی از تجزیه و تحلیل در این دوره ارائه می‌شود و حتی می‌توانید با انواع این صورت‌ها آشنا شوید. می‌دانیم که صورت‌های مالی به یک سری سوابق کتبی و گزارش‌هایی گفته می‌شود که جزئیات بیشتری از اطلاعات مالی را در اختیار شما قرار داده و امکان بررسی در سطح سازمانی را فراهم می‌کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند بدهی‌ها، درآمد‌ها و هزینه‌ها را بدین ترتیب بررسی کرده و نحوه جریان نقدی را در شرکت بررسی کنند. بازه زمانی هم در این مورد اهمیت داشته و حتما باید در تجزیه و تحلیل داده‌های خود این فاکتور را وارد کنید. هر مدیری برای اینکه اهداف مالیاتی شرکت خود را محاسبه کرده و از صحت آن آگاه شود، به این اطلاعات نیاز خواهد داشت. در کارگاه آنلاین هم همه حسابداران و افراد دخیل در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی می‌توانند با نحوه تامین مالی و سرمایه‌گذاری آشنا شده و در گزارش‌های سالانه واحدهای شرکت، اطلاعات صحیحی را ارائه کنند.

کارگاه-مبانی-تجزیه-و-تحلیل

ترتیب صورت‌های مالی

در نرم افزار حسابداری امکان پیاده‌سازی صورت‌های مختلف وجود دارد و می‌توانید سود و زیان شرکت را در ابعاد مختلف محاسبه کنید. وجوه نقدی شرکت را بررسی کرده و صورت جریان آن را به‌صورت گزارش وارد خواهید کرد. ترتیب صورت‌های مالی معمولا در هر نرم افزار حسابداری می‌تواند متفاوت باشد. اما عرف به این این صورت است که ابتدا صورت حساب درآمد مشخص شده، سپس به صورت حساب وجوه نقدی رسیده و به بیانیه تغییرات حقوق صاحبان سهام خواهیم پرداخت. در نهایت هم ترازنامه و یادداشت‌های صورت‌های مالی بررسی خواهد شد.

این ترتیب ذکر شده به‌صورت کامل در کارگاه مورد بررسی قرار گرفته و با مبانی آشنا می‌شوید. در واقع، چرخه نرم افزار حسابداری کسب و کار به این صورت تولید شده و حسابداران می‌توانند صورت کامل کاملی از امور مالی یک شرکت را برقرار کنند. نکات مهمی هم وجود دارد که در وارد کردن اطلاعات مالی مربوط به حساب‌های خاص باید در نظر داشته باشید. صورت‌های مالی در حسابداری هم چند نوع هستند که در نرم افزار حسابداری می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. پنج نوع از این صورت‌های مالی وجود دارد که مدیریت آن‌ها می‌توانید فصلی، سالانه یا ماهانه باشد.

صورت درآمد

در نرم افزار حسابداری شما باید به سه فاکتور مهم هزینه، درآمد و سود توجه کنید. این مورد مهم‌ترین نوع صورت‌های مالی حسابداری است. امین سیستم همراه با انجمن حسابداران خبره ایران در این کارگاه ویژه به این مورد پرداخته و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. کسب و کارها در تلاش هستند که همواره در سوددهی بوده و امکان رشد شرکت را فراهم کنند. هر چه قدر که سود شرکت بالا باشد، امکان گسترش فعالیت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر هم فراهم می‌شود. در نرم افزار حسابداری هم دقیقا به همین مورد پرداخته و با گرفتن صورت حساب درآمد می‌توانیم سود و زیان را شناسایی کرده و در یک دوره معین، درآمد کسب و کار خود را مشخص کنیم.

هر یک صورت حساب درآمد هم از سه المان اصلی دارایی، بدهی و ارزش سهام تشکیل می‌شود. با کمک کارگاه آموزشی که با همکاری امین سیستم و انجمن حسابداران خبره ایران برگزار می‌شود، با هر کدام از این موارد آشنا شده و می‌توانید در نرم افزار حسابداری به آن توجه کنید. کسب و کار می‌تواند یک سری دارایی‌ها مانند پول، کارخانه و ماشین آلات داشته باشد. یک سری بدهی‌ها مانند وام‌های بانکی و طلبکاران هم وجود دارند که شرکت باید به آن‌ها توجه کنید. در نهایت به ارزش سهام می‌رسیم که متعلق به صاحبان کسب و کار بوده و مقدار سرمایه موجود پس از محاسبه دارایی‌ها و بدهی‌ها را مشخص می‌کند.

کارگاه ویژه مبانی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

برای اینکه در شرکت خود به سود مالی سرشار دست یافته و صورت‌های مالی را در مسیر صحیح بررسی کنید، می‌توانید در این کارگاه رایگان شرکت کنید. مباحث زیادی مانند امکانات نرم افزار حسابداری شرکت آمیسا، امکانات مهم حسابداری با توجه به قیمت نرم افزار خزانه داری و موارد دیگری در راستای اهداف انجمن حسابداران بررسی خواهد شد که با شرکت در کارگاه می‌توانید با این مباحث همراه شوید.

امین سیستم در تلاش است تا بهترین نرم افزار حسابداری مورد نیاز شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف را ساخته و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. این شرکت با تاسیس در سال ۱۳۸۰، تا کنون از تجربه خود بهره برده و تکنیک‌های متنوع برنامه نویسی را به کار برده است تا نرم‌افزاری عالی برای تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و دیگر امکانات مورد نیاز حسابداران را فراهم سازد. شما نیز می‌توانید با این کارگاه همراه شده و ملزومات یک نرم افزار حسابداری را بدانید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها