|
کدخبر: 268695

معرفی بهترین بازی های کریپتویی و NFT در سال ۲۰۲۲

فناوری معرفی بهترین بازی های کریپتویی و NFT در سال ۲۰۲۲

بازی کریپتویی یک سرگرمی جدید است که از طریق آن می‌توان به کسب درآمد پرداخت. در این مقاله درباره بازی های ارز دیجیتال و مفهوم NFT صحبت می‌کنیم و همین‌طور بهترین بازی‌ها در این زمینه را معرفی می‌نماییم.

اینکه بتوان از طریق بازی کردن به درآمد رسید، ایده جذابی است که به کمک فناوری بلاک‌چین محقق می‌شود. امروزه بازی‌ های کریپتویی زیادی وجود دارند که امکان رقابت و تعامل بین بازیکن‌ها را فراهم می‌کنند. برخی از این بازی‌ها دارای دنیای مجازی بزرگی هستند و اصطلاحا یک متاورس را ایجاد کرده‌اند که به آنها بازی متاورسی نیز گفته می‌شود. در ادامه به معرفی کامل بازی کریپتویی می‌پردازیم و همین‌طور با یک مفهوم کاملا مرتبط با این بازی‌ها، یعنی توکن غیرقابل معاوضه یا NFT آشنا می‌شویم. سپس 10 تا از بهترین بازی های کریپتویی که در سال 2022 می‌توانید تجربه کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بازی ارز دیجیتال چیست؟

بازی‌های رمز ارز از نظر گیم‌پلی و ظاهر، تفاوت چندانی با بازی‌های معمولی که روی موبایل یا کامپیوتر تجربه می‌کنیم ندارند، اما این بازی‌ها بر بستر بلاک‌چین توسعه پیدا می‌کنند که این ویژگی باعث می‌شود تا تفاوت‌هایی با سایر بازی‌ها داشته باشند. اصلی‌ترین خصوصیت بازی های کریپتویی که باعث محبوبیت آنها شده، امکان کسب درآمد از آنهاست. بازیکن‌ها می‌توانند با انجام این بازی‌ها و کسب پیروزی در آنها، به جوایز مختلفی در قالب ارز دیجیتال، توکن یا NFT دست پیدا کنند. این جوایز قابل خرید و فروش و مبادله کنند.

ان اف تی یا NFT چیست؟

اگر به زبان ساده بخواهیم بگوییم NFT چیست، در واقع توکن غیرقابل تعویض (Non-Fungible Token) یا همان NFT نوعی دارایی دیجیتالی منحصربه‌فرد است که امکان معاوضه آن با دارایی مشابه وجود ندارد. برای مثال یک تابلوی نقاشی یا اثر هنری را در نظر بگیرید که کاملا منحصربه‌فرد و یکتاست و تمام ارزش مادی و معنوی‌ آن فقط به صاحبش اختصاص دارد. چنین چیزی یک دارایی غیرقابل تعویض به حساب می‌آید که با یک اثر هنری دیگر و حتی با کپی‌ها و نمونه‌های کاملا مشابه قابل تعویض نیست. اما در مقابل، پول رایجی که به‌صورت روزانه مبادله می‌شود، یک دارایی قابل تعویض است، چون یک اسکناس هزار تومانی که در اختیار شماست، با اسکناس هزار تومانی که در دست فرد دیگری قرار دارد، فرقی نمی‌کند.

یک مثال رایج از NFT، آیتم‌هایی است که بازیکن‌ها در بازی‌های کریپتویی به دست می‌آورند. این آیتم‌ها می‌توانند لباس، اسلحه یا حتی شخصیت‌های قابل بازی باشند. تمام این آیتم‌ها در واقع یک NFT هستند و بازیکن‌ها می‌توانند با فروش آنها به درآمد برسند.

بازی

10 بازی کریپتویی و NFT که در سال 2022 باید تجربه کنید

حالا که با تعریف NFT و بازی کریپتویی آشنا شدیم، بد نیست تعدادی از بهترین بازی های بلاک چین را نیز بشناسیم. در ادامه 10 تا از این بازی‌ها را معرفی کرده‌ایم که در سال 2022 بیشترین بازیکن را دارند و تا به اینجا عملکرد خوبی هم داشته‌اند:

1. بازی کریپتویی Axie Infinity

یکی از پرطرفدارترین بازی‌های رمز ارز جهان در حال حاضر، بازی Axie Infinity است که بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد. اکسی اینفینیتی اولین بازی ان اف تی بر مبنای اتریوم بود. در این بازی که با الگوبرداری از مجموعه محبوب «پوکمون» ساخته شده، بازیکن‌ها باید موجوداتی به نام «اکسی» را پرورش دهند و سپس از آنها برای مبارزه با سایر بازیکن‌ها استفاده کنند.

2. بازی Decentraland

بازی محبوب دیگری که بر مبنای بلاک‌چین اتریوم ساخته شده Decentraland نام دارد. دنیای این بازی توسط کاربران ساخته شده و توسعه داده می‌شود. هر بازیکن می‌تواند در دنیای بزرگ دیسنترالند به اکتشاف و تجارت بپردازد. در بازی Decentraland افراد می‌توانند زمین‌ها و املاک مجازی را خرید و فروش کنند و از این طریق به سود برسند.

3. بازی The Sandbox

در بازی کریپتویی The Sandbox بازیکن‌ها می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی به نام Voxel خلق کنند و سپس آنها را به فروش برسانند. البته این فقط یکی از قابلیت‌های این بازی است و امکان کسب درآمد از طریق سایر روش‌ها نیز وجود دارد.

4. بازی Gods Unchained

بازی Gods Unchained نیز روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. سبک این بازی کارتی است که در آن بازیکن‌ها می‌توانند با استفاده از مجموعه کارت‌هایی که در اختیار دارند، با سایر افراد مبارزه کنند.

5. بازی Illuvium

در اولین برخورد با بازی Illuvium احتمالا به یاد نقش‌آفرینی‌های فانتزی می‌افتید. این بازی هم که بر بستر اتریوم ساخته شده، دارای سیستم نبردهای خودکار است و بازیکن‌ها با پیروزی در این نبردها و انجام یک سری کارها، می‌توانند توکن اختصاصی بازی به نام ILV را به عنوان پاداش دریافت کنند.

6. بازی کریپتویی Age of Rust

در بین بازی‌هایی که در این فهرست معرفی کرده‌ایم، بازی Age of Rust بیش از همه به بازی‌های معمولی که روی کنسول‌ها و کامپیوترها تجربه می‌کنیم، شباهت دارد. این بازی یک دنیای پهناور را به نمایش می‌گذارد که در آن، ربات‌ها و هوش مصنوعی کل جهان را تسخیر کرده‌اند. وظیفه بازیکن‌ها آن است که جلو پیشروی ماشین‌ها را بگیرند.

7. بازی Battle of Guardians

اگر قرار باشد در بین بازی های NFT مبارزه‌ای، یک عنوان را معرفی کنیم، باید از Battle of Guardians نام ببریم. این بازی مبتنی بر بلاک‌چین سولانا است و با گرافیک جذاب و گیم‌پلی اکشنی که دارد، بازیکن‌های زیادی را به خود جذب کرده است. مکانیزم اصلی بازی به‌گونه‌ای است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با ترکیب کردن شخصیت‌های مختلف، یک مبارز جدید برای خود خلق کنند.

8. بازی Rainmaker

یکی دیگر از بازی‌هایی که امکان کسب درآمد برای بازیکن‌ها را فراهم می‌کند، Rainmaker نام دارد. این بازی را می‌توان شبیه‌ساز بازار سهام و ارزهای دیجیتال نامید.

9. بازی RaceFi

بازی RaceFi یکی از بازی‌های کریپتویی در سبک ریسینگ است که در آن بازیکن‌ها می‌تواند در مسابقات مختلف شرکت کنند و پاداش بگیرند. البته دارایی‌های اصلی در این بازی‌، خودروها هستند که در واقع NFT اصلی بازی به حساب می‌آیند.

10. بازی Polygonum

یکی از بهترین بازی های NFT در سال 2022 بازی Polygonum است که یک تجربه تیراندازی متفاوت را ارائه می‌دهد. بازیکن‌ها در این بازی می‌توانند در حالت‌های مختلف، با سایر بازیکن‌ها رقابت کنند.

بازی۲

کلام آخر

بازی کریپتویی و NFT دو مفهوم کاملا مرتبط با یکدیگر هستند. بسیاری از معاملات داخل بازی های کریپتویی به واسطه NFTها رقم می‌خورند. در واقع محبوبیت روزافزون توکن‌های غیرقابل معاوضه باعث شده بازی‌های کریپتویی هم رواج بیشتری پیدا کنند و هر ساله شاهد عرضه تعداد زیادی از این بازی‌ها باشیم. اگر به بازی کریپتویی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالب وبسایت «آکادمی رمز ارز» را به عنوان مرجع معرفی و تحلیل این بازی‌ها دنبال کنید. همچنین در این وبسایت می‌توانید مقالات آموزشی درباره بازی NFT، ارزهای دیجیتال، بازی متاورس و وب 3 را مطالعه بفرمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها