|
کدخبر: 268477

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌های B۲B

عصر دیجیتال، ارتباط میان بازاریابان و شرکت‌های B۲B ( تجارت به تجارت) را تغییر داده است. همانطور که تکنولوژی به تکامل ادامه می‌دهد، دیجیتال مارکتینگ هم نیازمند رویکردی یکپارچه‌تر و روان‌تر است.

به عنوان یک بازاریاب، باید خودتان را با تغییرات وفق دهید تا انتظارات مخاطبان را برآورده کنید. برای اطمینان از چابکی کسب‌وکارتان، استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را بهینه کنید و با افراد مناسب در کانال‌های مناسب صحبت کنید.

شرکت B۲B، باید بتواند با کسب‌وکارها صحبت کند و این کار نیازمند رویکرد متفاوتی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان است. از این رو در این بلاگ، موفق ترین استراتژی‌های ‌دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم.

دیجیتال-مارکتینگ

۱.وب سایتی برای شرکت تهیه کنید

صرفاً داشتن وب سایت به معنای موفقیت در بازاریابی نیست، یعنی سایت باید تخصص شما را به نمایش بگذارد، راه حل‌هایی را برای مشتریان بالقوه ارائه دهد و به عنوان یک راه ارتباطی ساده برای مشتریان عمل ‌کند.

وب سایت شرکت شما باید به عنوان یک منبع صنعتی در عرض چند ثانیه، مشتریان را از کسب و کارتان مطلع کند. توضیحات فنی و پیچیده را می‌توان بعداً با مرور در سایت یا دانلود منبعی مانند کتاب الکترونیکی در اختیارشان قرار داد. مهمتر از همه اینکه وب سایت شما باید راهی برای تولید لید و گرفتن اطلاعات مشتری را ارائه دهد.

تحقیقات شرکت‌های B۲B در مورد یک محصول یا خدمات، می‌تواند به فرآیندی طولانی تبدیل شود. این کار شبیه به تحقیقات یک فرد در مورد بهترین قیمت یا سریعترین زمان تحویل، نیست. بعلاوه، غالباً ذینفعان زیادی درگیر به نتیجه رساندن این فرآیند هستند. بنابراین هرچه اطلاعات و راه حل‌های بیشتر و مناسب‌تری را در وب سایت خودتان به مخاطبان ارائه دهید، بهتر است.

از خودتان بپرسید که آیا وب سایت شما در حال حاضر برای کسب و کار شما کارآیی دارد یا خیر؟ اگر اینطور نیست، تیم طراحی سایت و مارکتینگ خودتان را دور هم جمع کنید و به داده‌های وب سایت خودتان نگاه کنید، محتوا و پرسونا‌های خودتان را بررسی کنید.

۲.از بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) و بازاریابی محتوا استفاده کنید

بدون سئو، جذب بازدیدکنندگان جدید غیرممکن است. بدون بازدیدکنندگان هم نمی‌توانید کسب و کار خودتان را توسعه دهید. اما سئو چیست و چگونه کار می‌کند؟

سئو در اصل، به موتورهای جستجویی مانند گوگل کمک می‌کند تا وب سایت شما را پیدا کنند و آن را در رتبه بندی بالاتر می‌برد. شاید سئو را پیچیده بدانید، بنابراین استخدام متخصص سئو یا همکاری با آژانس ارائه دهنده خدمات سئو برایتان مناسب است. هدف از سئو، یافتن و استفاده از موثرترین عبارات کلیدی برای کمک به موتورهای جستجو جهت یافتن سایت شما خواهد بود.

همچنین می‌توانید از سایر تاکتیک‌های بازاریابی برای بهبود سئو استفاده کنید. تهیه یک بلاگ، امری ضروری است زیرا نه تنها به بهبود سئو کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خودتان شناخته شوید و مخاطبان با کیفیتی را جذب کنید. تخصص شما با کمک سئو ارزش زیادی برای مشتریان فعلی پیدا کرده و به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی را به سمت سایت خودتان جذب کنید. بنابراین اگر بتوانید مخاطبان را به کمک محتوای قوی به سایت خودتان بازگردانید، به احتمال زیاد اعتماد ایجاد می‌کنید و می‌تواند آنها را به انتهای قیف تبدیل برسانید و به مشتری تبدیل کنید.

همچنین به دنبال تعامل خارجی و فرصت‌های بلاگ نویسی مهمان بروید که به وبلاگ و وب سایت شما لینک دارند. این کار به افزایش آگاهی از محتوای شما کمک می‌کند و یک استراتژی ‌دیجیتال مارکتینگ کارآمد است.

ویدئو هم یک فرمت محتوایی بسیار محبوب است. بعلاوه با ظهور پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک و اینستاگرام هم فرصت‌های زیادی برای تعامل و آموزش مخاطبان ارائه شده است. سایر انواع محتوا هم شامل اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی و... هستند.

بازاریابی

۳.بازاریابی آفلاین و آنلاین را یکپارچه کنید

برای رسیدن به بیشترین سود از سرمایه بازاریابی خودتان، یکپارچه سازی و بهینه سازی فعالیت‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین ضروری است. این دو را به ‌طور یکپارچه به هم متصل کنید تا به تعداد بیشتری از شرکت‌ها دسترسی پیدا کنید و خدمات عالی را به مشتریان ارائه دهید.

متصل کردن استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ آنلاین و آفلاین شرکت B۲B ، نظارت بر موفقیت یک کمپین را بسیار آسان‌تر می‌کند و می‌تواند توجه سهامدار کلیدی شرکت را جلب کند.

۴.از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌های B۲B وسوسه کننده است. امروزه پلتفرم‌های جدیدی مانند اینستاگرام و تیک تاک نسبت به شبکه‌های معتبری مانند فیسبوک محبوب‌تر شده‌اند.

در واقع، ۸۳ درصد از بازاریابان B۲B از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، استفاده می‌کنند که دومین روش محبوب پس از بازاریابی موتورهای جستجو است.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، استفاده از محتوای بلاگ خودتان است. یعنی همان پست‌هایی که افراد را به سمت محتوای مفید هدایت می‌کند، اطلاعات مرتبطی را ارائه می‌دهد و سئو را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌توانید در تمام پلتفرم‌های اجتماعی خودتان هم تبلیغ کنید.

می‌توانید محتواهای زیر را ارائه دهید:

  • نکات صنعتی
  • اخبار صنعتی
  • به روز رسانی محصولات یا خدمات
  • توصیه نامه مشتری یا شریک
  • لینک‌هایی به سمت مطالعات موردی، ویدیوهای آموزشی و...

تنها چیزی که باید در شبکه‌های اجتماعی از آن اجتناب کنید، فروش آشکار است. درعوض، محتوای شما باید باعث افزایش کنجکاوی و هدایت افراد به سمت خدمات شما شود.

۵.اهداف خودتان را دوباره تعریف کنید

با استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی کارآمد، اطلاعات جمعیت شناختی دقیق را هدف قرار دهید. این کمپین‌ها از طریق جستجوهای گوگل در دسترس هستند و می‌توانید افراد را در تمام مراحل سفر خریدار هدف قرار دهید. با کلمات کلیدی کوتاه و بلند، هوشمندانه رفتار کنید و گزارش‌های جستجو را مرور کنید تا بدانید شرکت‌های B۲B به دنبال چه چیزی هستند.

همچنین می‌توانید شرکت‌ها را در سطح خرد از طریق شبکه‌های اجتماعی هدف قرار دهید. پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و لینکدین دارای هدف گذاری تبلیغاتی پیچیده‌ای هستند که به شما امکان می‌دهد افراد بالقوه را بر اساس عنوان شغلی، تحصیلات و حتی علایقشان انتخاب کنید.

ابزارهای رایگان مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا بفهمید بازاریابی شما چقدر موثر است و چگونه بر اهداف شما تأثیر می‌گذارد.

نمودار

 

شروع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌های B۲B

ساده‌ترین راه برای شروع استراتژی ‌دیجیتال مارکتینگ B۲B، فهرست کردن تمام منابع دیجیتالی خودتان، از جمله وب سایت‌ها، بلاگ‌ها، صفحات فرود و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است. به دنبال داده‌هایی بروید که به ایجاد لید یا فروش کمک کرده است. اگر به این داده‌ها دسترسی ندارید، منابعی را که بیشترین نرخ بازدید، کلیک یا اشتراک‌گذاری را دریافت کرده‌اند، بررسی کنید.

در مرحله بعد، از این یافته‌ها برای تعیین میزان سرمایه گذاری روی اهداف مناسب مانند افزایش تعداد صفحات شبکه‌های اجتماعی یا آغاز کمپین PPC، استفاده کنید.

به خاطر بسپارید که هیچ وقت برای شروع استفاده از استراتژی‌های ‌دیجیتال مارکتینگ دیر نیست.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها