|
کدخبر: 211564

با محتوا مارکتینگ هزینه های تولید محتوای خود را کاهش دهید

امروزه دیگر روش‌های سنتی برای ارتباط با مخاطب پاسخگو نیست، شما نمی‌توانید برای افزایش فروش و رونق کسب و کار خود تنها به روش‌های سنتی اکتفا کنید.

با پیشرفت و توسعه فضای دیجیتال راه‌های جدیدی برای ارتباط و تعامل با مخاطب به وجود آمدند که بسیار کارآمدتر از روش‌های سنتی است. محتوا مارکتینگ روشی بسیار موثر برای تعامل موثر با مخاطبان و معرفی برند خودتان به آن‌هاست.

محتوا و بازاریابی محتوا

تعریف محتوا در یک جمله بسیار مشکل است؛ تعاریف مختلفی برای محتوا وجود دارد به طوری که TopRank در فهرستی ۴۰ تعریف برای محتوا ارائه کرده است. در یک تعریف بسیار ساده میتوان محتوا را اطلاعاتی جذاب، مرتبط، قابل اعتماد، جالب و روشنگر که در قالب‌های مختلف به مخاطب ارائه می‌شود، معرفی کرد، و محتوا مارکتینگ یا بازاریابی محتوا یکی از استراتژی‌های بازاریابی و توسعه کسب و کار است که با تولید محتوای ارزشمند و سازگار با اهداف کسب و کار شما باعث افزایش و جلب نظر مخاطبان می‌شود.

محتوای متنی

یکی از انواع محتوا، محتوای متنی است، در این نوع محتوا اطلاعات در قالب کلمات و عبارات به مخاطب ارائه میشود. محتوای متنی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شما در محتوای متنی می‌توانید جزئیات را به طور کامل توضیح دهید، همچنین اعتبار متن بیشتر از سایر محتواهاست و مخاطبان بیشتری به شما اعتماد می‌کنند.

رایج‌ترین نوع محتوای متنی مقالات هستند، استفاده از مقالات نقش مهمی در در دیده شدن شما توسط مخاطب دارد. البته برای نوشتن مقاله باید اصولی رعایت شود. این اصول دارای جزئیات زیادی است که آشنایی نویسنده محتوای متنی با این اصول امری بسیار ضروری است. بنابراین لازم است نوشتن محتوای خود را به یک تیم حرفه‌ای و کاربلد بسپارید. تیم محتوا مارکتینگ میتواند به شما در تولید محتوای جذاب و پیشرفت کسب و کارتان کمک کند.

چگونه محتوای متنی جذاب تولید کنیم؟

  • هدف گذاری

ابتدا باید بدانید هدف شما از تولید محتوای متنی چیست، و برای چه کاری میخواهید محتوا تولید کنید، اگر هدف شما مشخص نباشد تولید محتوا کاری بیهوده خواهد بود.

  • مخاطب شناسی

ابتدا باید مشخص کنید که برای چه کسانی محتوا تولید می کنید. شناخت مخاطب و نیازهای او میتواند در تولید محتوای مناسب به شما کمک کند.

  • عنوان مناسب

عنوان محتوای شما اولین چیزی است که مخاطب آن را میبیند در صورتی که عنوان محتوای شما جذاب و متناسب با نوشته‌تان نباشد محتوای شما ارزشمند نخواهد بود.

  • استفاده از عکس

برای جذاب‌تر کردن محتوای خود می‌توانید از تصاویر مرتبط و جذاب استفاده کنید.

  • نیاز مخاطب

شما برای مخاطب محتوا تولید می‌کنید بنابراین باید نیاز مخاطب را بشناسید تا مطابق با نیاز مخاطب، محتوا تولید کنید.

دلایل گسترش و اهمیت بازاریابی محتوا

  • کاهش هزینه انتشار محتوا

راه‌اندازی یک وب سایت اگرچه بی‌هزینه نیست اما نسبت به هزینه اجاره رسانه‌های سنتی بسیار کمتر است.

  • افزایش کاربران اینترنتی

امروزه با افزایش کاربران اینترنت و دسترسی تعداد قابل توجهی از مخاطبان به اینترنت بخش بسیار بزرگی از مخاطبان را با تولید محتوا میتوان مورد هدف قرار داد.

  • افزایش سهم مشتری در تصمیم‌گیری برای خرید

امروزه با توجه به افزایش تعداد صنایع و ایجاد رقابت بین آن‌ها، مخاطبان سعی می‌کنند تا با شناخت کامل از محصول و یا حتی فرایند تولید آن خرید خود را انجام دهند، در واقع حجم و تنوع اطلاعاتی که مخاطبان در تصمیم گیری مد نظر قرار می‌دهند بسیار بیشتر شده و بازاریابی محتوا می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای این نیازها باشد.

  • هزینه بالای رسانه‌های سنتی

در چند دهه اخیر هزینه رسانه‌های سنتی افزایش یافته است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل گسترش فضای دیجیتال و نیز نیاز مخاطب به دانستن اطلاعاتی جامع از محصولات، اثربخشی و تاثیرگذاری رسانه‌های سنتی کمتر شده است.

مزایای بازاریابی محتوا

  • باعث آگاهی از برند و افزایش اعتبار نام تجاری شما می‌شود.
  • باعث جلب توجه مخاطب می‌شود.
  • باعث افزایش فروش محصولات شما می‌شود.
  • باعث ارزش آفرینی می‌شود.
  • تعداد مخاطبان را افزایش می‌دهد.
  • باعث تبدیل مخاطبان بالقوه به مشتری می‌شود.

برای تولید محتوا از چه کسی کمک بگیریم؟

تولید محتوای مناسب یک کار تخصصی است که توسط کارشناسان محتوا انجام می‌شود. برای اینکه محتوای تولید شده اثرگذار باشد و مخاطبان را به سمت کسب و کار شما جذب کند از تیم محتوا مارکتینگ کمک بگیرید. محتوا مارکتینگ یک پلتفرم آنلاین است که با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف کسب و کار میتوانند برای شما محتوای جذاب تولید کنند. محتوای تولید شده در محتوا مارکتینگ منحصر به برند و کسب و کار شما خواهد بود و تمام حقوق آن متعلق به خود شماست. این تیم در پی آن است که فرآیند تولید محتوا را برای شما سریع و آسان کند و هزینه‌های شما را نیز کاهش دهد.

همان طور که اشاره شد بازاریابی محتوا کاری تخصصی است که توسط کارشناسان محتوا انجام میگیرد، در صورتی که تولید محتوا اصولی انجام نپذیرد هیچگونه تاثیری بر کسب و کار شما نخواهد داشت و تنها هزینه‌ای اضافی بردوش شما خواهد بود. برای تولید یک محتوای جذاب و مخاطب پسند می‌توانید از تیم حرفه‌ای محتوا مارکتینگ کمک بگیرید تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها