|
کدخبر: 261591

ایلان ماسک از خرید توییتر منصرف می شود؟

خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک چند هفته‌ای است که تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها شده است. تازه‌ترین خبر درباره این معامله بزرگ راجع به کاسب بازی ایلان ماسک است! او اعلام کرده شاید توییتر را با قیمتی کمتر بخرد.

فناوری ایلان ماسک از خرید توییتر منصرف می شود؟

 خرید توییتر توسط ایلان ماسک حاشیه‌های بسیار زیادی را به وجود آورد و پای افراد زیادی به این داستان باز شد. مدیران و سهام‌داران توییتر، بیل گیتس، سهام‌داران تسلا، همکاران ماسک در تسلا و … همگی بخشی از بزرگ‌ترین خرید تاریخ دنیای تکنولوژی بودند.

ایلان ماسک باور دارد توییتر با این قیمت ارزش خرید ندارد

ایلان ماسک در ابتدا اعلام کرد حاضر است برای هر سهم توییتر، ۵۴.۲۰ دلار پرداخت کند. این یعنی ماسک برای تصاحب کامل شبکه اجتماعی توییتر باید چیزی حدود ۴۴ میلیارد دلار پرداخت می‌کرد. با این حال پس از مدتی، مشخص شد ایلان ماسک حاضر نیست این مبلغ را برای خرید توییتر پرداخت کند. منابع ایلان ماسک به او اعلام کردند بیش از پنج درصد حساب‌های کاربری که در توییتر وجود دارند، فیک هستند. ماسک می‌گوید تا زمانی که توییتر ثابت نکند تعداد اکانت‌های فیک کمتر از پنج درصد است، خبری از ادامه گفتگو‌ها برای خرید توییتر نخواهد بود. ایلان ماسک این خبر در حساب توییتری خود اعلام کرد.

بیست درصد از اکانت‌های توییتر فیک هستند!

اکانت‌های فیک در تمام شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و با اهداف مختلفی به وجود می‌آیند. هر چند این اکانت‌ها می‌تواند برای برخی سلبریتی‌ها و صفحات مجازی مفید باشد اما وجود تعداد زیادی از صفحات فیک در یک شبکه اجتماعی، می‌تواند تصویر آن شبکه اجتماعی را به شدت خراب کند و در نهایت ارزشش را پایین بیاورد.

هیچ کس دقیقا نمی‌داند چه تعداد از اکانت‌های توییتری فیک هستند اما نکته‌ای که مشخص است، تلاش ایلان ماسک برای استفاده از این صفحات فیک برای پایین آوردن قیمت نهایی توییتر است. توییتر باور دارد حداکثر پنج درصد از حساب‌ها فیک هستند. با این حال ایلان ماسک به عدد بسیار بزرگ‌تری رسیده است.

ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد رقم ۴۴ میلیارد دلار را بر اساس آمار ارائه شده توسط توییتر اعلام کرده اما ظاهرا در واقعیت، تعداد اکانت‌های فیک بسیار بیشتر از ۵ درصد است. ماسک در ادامه اعلام کرد توییتر شواهد و مدارکی که از آمار پنج درصدی پشتیبانی کند را در اختیارش قرار نداده است.

اگر قیمت پایین بیاید ماسک توییتر را می‌خرد

ایلان ماسک باور دارد آمار اعلام شده توسط توییتر واقعیت را بسیار کوچک‌تر نشان داده و شاید بیست درصد از اکانت‌های توییتری فیک باشند. در صورتی که اطلاعات اعلام شده توسط ایلان ماسک صحیح باشند، قطعا خرید توییتر با قیمت ۴۴ میلیارد دلار منطقی نیست. آن طور که از صحبت‌های ماسک مشخص است، او می‌خواهد فشار بیشتری به توییتر وارد کند تا بتواند در نهایت این شبکه اجتماعی بزرگ و پرطرفدار را با قیمتی پایین‌تر خریداری کند. خرید توییتر یکی از بزرگ‌ترین خریدهای دهه اخیر در جهان است و ماسک حاضر است برای کم کردن فشارهای تامین سرمایه برای این خرید، هر کاری انجام دهد.

پیش از این اخباری منتشر شد که نشان می‌داد ایلان ماسک نمی‌تواند تمام هزینه‌های خرید توییتر را به صورت نقد پرداخت کند و بخش عظیمی از هزینه‌های این خرید، از طریق سهام پرداخت خواهد شد. او بخشی از سهام شرکت تسلا را نیز به فروش رسانده تا بتواند سود فروش را به زخم خرید توییتر بزند.

مدیران توییتر هم کوتاه نمی‌آیند؛ آیا ماجرای خرید توییتر توسط ایلان ماسک به پایان خود نزدیک می‌شود؟

هر چند در ابتدای کار این طور به نظر می‌رسید که ایلان ماسک مالک قطعی توییتر خواهد بود، حالا اخبار و اطلاعات منتشر شده چیز دیگری به ما می‌گویند. ماسک توییتر را به دروغ‌گویی متهم کرده و می‌خواهد با کاسب بازی، توییتر را ارزان‌تر بخرد. در آن سوی میدان نیز توییتر قرار دارد که به هیچ وجه حاضر نیست درستی آمار خود را زیر سوال ببرد و سهام را ارزان‌تر به ماسک بفروشد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند سران توییتر قیمت نهایی را ۵۴ دلار و بیست سنت برای هر سهم اعلام کرده‌اند و به هیچ وجه حاضر نیستند به خواسته‌های تازه ماسک تن بدهند.

نظر شما چیست؟ آیا ایلان ماسک باز هم به یک موفقیت دیگر می‌رسد و توییتر را ارزان‌تر قیمت مورد توافق قرار گفته می‌خرد؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها