|
کدخبر: 214360

هزینه طراحی وب سایت با وردپرس

شروع هر کسب و کاری با این سوال آغاز می‌شود که چگونه سایت بسازیم؟ از آنجایی که ۳۵ درصد از سایت‌های موجود به وسیله وردپرس طراحی شده‌اند، پس می‌توان گفت وردپرس یکی از بهترین بسترها برای شروع فعالیت کاری شماست.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که دارای صدها قالب و افزونه رایگان است و اغلب به دلیل همین امکانات رایگانی که در اختیار افراد قرار دهد مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بهتر است با طراحی یک سایت وردپرس فعالیت کاری خود را آغاز کنید؛ زیرا نحوه مدیریت صفحات و محتوا در وردپرس بسیار آسان است، سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شده‌اند سئو پذیر هستند، امکاناتی از قبیل قالب و افزونه‌ رایگان دارند و صدها مزیت دیگر که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

هزینه طراحی سایت با وردپرس به چه عواملی بستگی دارد؟

برای راه‌اندازی هر سایتی ما به برخی ملزومات نیاز داریم که بدون آن‌ها ساخت سایت امکان پذیر نیست.

وردپرس۱

هاست: هاست یا همان محیط میزبانی فضایی است که شما تمام اطلاعات سایت خود را به روی آن ذخیره می‌کنید تا در زمان جستجو، اطلاعات لازم از طریق هاست بازخوانی شود. هزینه خرید هاست به صورت ماهانه حدود ۵۰ هزار تومان است البته این مبلغ حداقل چیزی است که شما می‌توانید در نظر بگیرید و اگر راغب باشید قطعا هاست‌های گران قیمت‌تر با حجم بالاتر نیز وجود دارد.

دامنه: دامنه در واقع همان آدرس سایت شماست که دو مورد از معروف‌ترین آن com و ir است که متناسب با نوع دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید قیمت آن از ۵۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان متغیر است.

قالب: قالب همان پیکربندی سایت است که وردپرس دارای صدها قالب متنوع و رایگان است که شما برای شروع می‌توانید متناسب با سلیقه خود مواردی را انتخاب کنید؛ البته اگر قصد دارید قالبی اختصاصی، جذاب و کاربردی داشته باشید می‌توانید با پرداخت هزینه و خرید یک قالب سفارشی سازی شده یک سایت منحصر به فرد داشته باشید.

افزونه: افزونه‌ها امکانات و خدمات گسترده‌تری را به سایت شما اضافه می‌کنند؛ به عنوان مثال امکان چت آنلاین، تماس، سرعت بیشتر در بارگذاری و غیره را می‌توان با کمک افزونه‌ها فراهم کرد.

مواردی که در بالا گفته شد از ضروریات یک سایت است، حال شما می‌توانید متناسب با بودجه خود از امکانات بیشتری استفاده کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که وردپرس حداکثر امکانات خود را با قیمتی معقول در اختیار شما می‌گذارد؛ این درحالیست که اگر بخواهید با هر از یک سایر سیستم‌های مدیریت محتوا، سایت خود را طراحی کنید باید هزینه‌های گزافی پرداخت کنید.

حال که اندکی با فرآیند طراحی سایت و هزینه‌هایی که در این بین باید پرداخت کرد آشنا شدید، قصد داریم سیستمی را به شما معرفی کنیم که حتی سریع‌تر از وردپرس برای شما سایت طراحی می‌کند، قیمت آن مقرون به صرفه‌تر است و از عملکردهای پیچیده و دشوار خبری نیست. اینگونه شما می‌توانید با معقول‌ترین قیمت و در کمترین زمان صاحب سایت شوید.

ما راجع به سایت سازها صحبت می‌کنیم. طراحی، مدیریت و ویرایش سایت بدون یک خط کدنویسی فرایندی است که توسط سایت سازها صورت می‌گیرد و هدف آن‌ها آسان سازی مبحث طراحی سایت است.

سی فایو به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه انواع سایت‌های فروشگاهی، سازمانی و شخصی را با کمک سایت ساز طراحی می‌کند و با ارائه پکیج‌های ماهانه و سالانه امکانات مورد نیاز شما اعم از، هاست و دامنه را فراهم می‌سازد.

هزینه ساخت سایت با وردپرس چقدر است؟

به طور کلی نمی‌توان قیمت واحدی برای طراحی سایت با وردپرس تعیین کرد؛ زیرا طیف گسترده از تعرفه‌های طراحی سایت با وردپرس وجود دارد و هر کسی متناسب با نیازها و انتظارات خود آنچه را که در نظر دارد سفارش می‌دهد؛ به عنوان مثال اگر شما خواهان طراحی یک سایت ساده با امکانات ابتدایی هستید که صرفا به عنوان وبلاگ از آن استفاده کنید، می‌توانید با قیمتی منطقی صاحب سایت شوید؛ اما اگر به دنبال برخی امکانات اختصاصی و منحصر به فرد هستید که فقط برای شما سفارشی سازی شود، از آنجایی که نیازمند صرف زمان و دانش تخصصی است باید هزینه بیشتری بپردازید؛ مثلا هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس قطعا بیشتر از هزینه طراحی یک وبلاگ وردپرسی است.

آیا قیمت ساخت سایت با وردپرس واقعا کم است؟

سوالی که همیشه ذهن مخاطبان و صاحبان سایت را به خود درگیر کرده است این است که آیا واقعا قیمت طراحی وب سایت وردپرس ناچیز یا رایگان است؟ قطعا پاسخ این سوال خیر است. درست است که برخی از خدمات و امکانات وردپرس رایگان است؛ اما باید بدانید این امکانات کاملا ابتدایی هستند و اگر شما بخواهید صرفا از آن‌ها استفاده کنید صاحب یک سایت ساده با امکاناتی ناچیز خواهید شد و اگر احساس می‌کنید که کسب و کار شما به یک سایت حرفه‌ای نیاز دارد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. بهره‌مندی از امکانات تخصصی و منحصر به فرد که صرفا برای شما سفارشی سازی شده باشد مستلزم پرداخت هزینه است؛ در واقع به همان مقدار که هزینه پرداخت کنید از خدمات بهره‌مند می‌شوید. گاهی اینگونه شنیده می‌شود که هزینه طراحی سایت با وردپرس بسیار ارزان‌تر از طراحی سایت به صورت کدنویسی است. این موضوع کاملا اشتباه است، گاهی طراحی کردن یک سایت وردپرس با امکانات کامل و اختصاصی که قالب سفارشی شده داشته باشد تقریبا برابر با یک سایت کدنویسی شده و چه بسا بیشتر نیز باشد. پس دقت داشته باشید آن چیزی که تعرفه طراحی سایت را مشخص می‌کند امکانات و قابلیت‌های سایت است نه سیستم مدیریت محتوای آن.

وردپرس۲

برای اطلاع از جزئیات و مزایای وردپرس و همچنین لیست قیمت طراحی سایت با وردپرس بهتر است قبل از هر اقدامی با طراحان سایت مشورت کنید تا اطلاعات کامل‌تر و تخصصی‌تری را در اختیارتان بگذارند. 

جمع بندی

لیست قیمت طراحی وب سایت با وردپرس متناسب با نیازهای شما متفاوت است. شما قبل از اینکه به فکر طراحی سایت باشید باید ابتدا نیاز سنجی کنید تا بتوانید متناسب با نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشید؛ به عنوان مثال، هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس با یک قالب سفارشی سازی شده و امکاناتی تخصصی از جمله چت آنلاین نسبت به یک سایت خبرگزاری ساده نیازمند صرف هزینه بیشتری است.

 طراحی سایت با وردپرس مزایای بسیاری دارد و شما می‌توانید در مدت زمانی کوتاه با قیمتی مناسب هر آنچه در نظر دارید را پیاده سازی کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها