|
کدخبر: 247073

برنامه ساخت محصول جدید توسط شرکت اپل

بنابر گزارشی جدید و به‌ نقل از یک منبع ناشناس، اپل درحال کار روی دستگاه جدیدی به‌ نام مک استودیو (Mac Studio) است. این محصول در واقع ترکیبی از مک پرو و مک مینی خواهد بود.

گفته شده مک استودیو اپل اساساً برپایه‌ی مک مینی توسعه داده شده است. البته این محصول از سخت‌افزار بسیار قدرتمندتری نسبت به مک‌ مینی بهره خواهد برد و در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. مدل اول از تراشه‌ی M1 Max که در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گرفت بهره خواهد برد، درحالی‌که دستگاه دوم به تراشه‌ی قدرتمند‌تری مجهز خواهد شد.

مارگ گورمن از بلومبرگ قبلاً نسخه‌ی جدیدی از مک پرو را توصیف کرده است که از شاسی کوچک‌تری بهره خواهد برد و در کنار مدل بزرگ‌تر این محصول به‌ فروش خواهد رسید. اکنون با توجه به شایعات و گزارش‌های اخیر، به‌ نظر می‌رسد منظور گورمن احتمالاً همان مک استودیو جدید بوده است. گورمن همچنین قبلاً اعلام کرده بود مک‌ پرو کوچک‌تر، از پردازنده‌ی ۴۰ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۲۸ هسته‌ای بهره خواهد برد.

مک استودیو با کد داخلی J375 شناخته می‌شود و وب‌سایت 9to5Mac اعلام کرده است این محصول که نام آن احتمالاً تغییر خواهد کرد، کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه در کنار نمایشگر در دست ساخت 7K اپل به‌ فروش برسد.

هیچ جزئیاتی درمورد زمان عرضه‌ی مک استودیو وجود ندارد، اما در برخی شایعات گفته شده است اپل احتمالاً این محصول را در WWDC معرفی خواهد کرد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها