|
کدخبر: 245611

اختراع جدید اپل در طراحی کامپیوتر

اختراع جدید اپل، یک کامپیوتر در داخل مجیک کیبورد است. این کیبورد تمام قطعات کامپیوتر و حتی یک ترک پد ماوس را هم در خودش جای داده است!

اپل حق اختراع جدیدی را به نام خودش ثبت کرده که یک کامپیوتر در داخل یک کیبورد را نشان می‌دهد. این دیوایس جایگزین دسکتاپ‌ها و لپ تاپ‌های کنونی خواهد شد و برای استفاده فقط به یک مانیتور نیاز دارد.

اختراع جدید اپل چیست؟

وب‌سایت Patently Apple که منبع کشف کننده اختراع جدید اپل است، اشاره می‌کند که حمل این کیبورد خیلی راحت‌تر از یک کیس دسکتاپی یا حتی لپ تاپ است. شما برای استفاده از آن حتی به ماوس هم احتیاجی نخواهید داشت، چرا که یک تاچ پد در داخل آن تعبیه شده است. بنابراین مثل یک مک مینی فقط کافیست آن را به مانیتور خود وصل کنید و از آن استفاده کنید.

در این گزارش آمده است:

نوآوری اپل یک مجیک کیبورد را نشان می دهد که یک یا چندین قطعه کامپیوتر را در داخل خودش گنجانده تا یک کامپیوتر قابل حمل را در اختیار شما بگذارد و بتوانید فقط با همراه داشتن یک مانیتور، کامپیوتر خود را در هر کجا داشته باشید. به طور مثال یک کاربر می‌تواند کیبوردی را به همراه خودش حمل کند که نقش یک کامپیوتر را بازی می‌کند؛ برخلاف یک لپ تاپ یا کیس کامپیوتر به همراه یک کیبورد. این کیبورد حتی می‌تواند شامل یک ترک پد نیز باشد تا نیازی به ماوس هم نداشته باشید.

اختراع جدید اپل

البته اپل با این حق اختراع نشان داده که قرار نیست عملکرد را فدای قابلیت حمل آسان کند. در این حق اختراع از سیستم خنک کننده نیز صحبت شده است. بدنه‌ی کیبورد با کامپیوتر داخلی آن دارای پایه‌ای با حداکثر عملکرد حرارتی است و واحد پردازشی نیز مستقیماً با آن در ارتباط است. از طریق آن حرارت پردازنده به طور مؤثر در سرتاسر دستگاه پخش خواهد شد.

واحد پردازشی هنگام کار حرارت ایجاد می‌کند که می‌تواند روی عملکرد‌ آن تأثیر منفی داشته باشد. با این حال پایه آن می‌تواند از موادی تشکیل شود که گرما را به طور قابل توجهی از طریق جرم خود پخش کند. در نتیجه گرمای تولید شده توسط پردازنده به شکل یکنواخت‌تری پخش می‌شود تا دمای عملیاتی به طور مؤثرتر تنظیم شود. برای این پایه می‌توان از مس، آلومینیوم، برنج، فولاد و یا برنز استفاده کرد.

گفتنیست که ثبت این پتنت به آگوست سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد و دفتر مالکیت معنوی ایالات متحده مسئول ثبت آن بوده است. در چنین مواردی تاریخ عرضه دستگاه نامشخص است. یا حتی شاید چنین دستگاهی هیچگاه عرضه نشود و فقط در حد یک حق اختراع روی کاغذ باقی بماند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها