|
کدخبر: 211908

طراحی یک سایت کامل چقدر زمان می‌برد؟

فناوری طراحی یک سایت کامل چقدر زمان می‌برد؟

فرقی ندارد یک شرکت باشید یا یک فروشگاه محصولات فیزیکی یا حتی یک مجموعه ارائه خدمات. در هر حال خودتان بهتر می‌دانید که امروز عدم وجود سایت برای کسب و کارتان، به معنی از دست دادن یک بخش عظیم از بازار است.

البته شاید در چند سال آینده همانطور که بیل گیتس هم سال‌ها پیش گفت، عدم ورودتان به دنیای آنلاین به معنی از بین رفتن کل کسب و کارتان باشد.

در هر حال یکی از سوالات رایج حین ورود به دنیای وب و بیزینس‌های آنلاین، این است که طراحی سایت چقدر زمان می‌برد و اصلا کدام روش برای ساخت سایت بهتر است؟

پس قبل از اینکه با خود فکر کنید چه اسمی را برای مغازه‌ام انتخاب کنم؟ با ما همراه باشید تا به طور دقیق به سئوال قبلی‌تان را جواب بدهیم.

مدت زمان طراحی سایت چقدر است؟

طراح-سایت

اینکه دقیقا قرار است طراحی وب سایت شما چقدر زمان ببرد، رابطه مستقیمی دارد با اینکه شما برای ساخت سایت، چه روشی را انتخاب کرده باشید!

در ادامه انواع روش‌های طراحی سایت را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم هر کدام‌شان چقدر نیاز به زمان دارد. با ما همراه باشید.

  1.  طراحی سایت با وردپرس (خودآموزی)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست. به زبان ساده‌تر، وردپرس یک سیستم است که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به برنامه نویسی، سایت‌تان را طراحی کنید. دقت کنید، امروز بیشتر از ۷۰ درصد سایت‌های سطح وب فارسی با وردپرس ساخته شده‌اند پس در مورد یک سیستم به دردنخور صحبت نمی‌کنیم.

در هر حال اگر اهل یادگیری هستید و در مقابل می‌خواهید هزینه کم‌تری برای ساخت سایت صرف کنید، می‌توانید کار با وردپرس را یاد گرفته و خودتان با آن سایت‌تان را بسازید.

با توجه به زمانی که برای یادگیری صرف می‌کنید، ساخت سایت با وردپرس چیزی بین ۲ تا ۵ ماه زمان می‌برد. اگر این زمان برای شما خیلی زیادی است، نگران نباشید. همچنین در مقاله دوازده ایدۀ تخفیف گذاری برای افزایش فروش روشهایی به شما آموزش دادیم که بعد از ساخت سایت خیلی سریع و ساده به درآمدی بالا برسید.

۲. طراحی سایت با کدنویسی (خودآموزی)

با اینکه اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم، اما خب بعضی از دوستان هستند که ترجیح می‌دهند برای طراحی فروشگاه اینترنتی یا سایت، به سراغ برنامه نویسی اختصاصی رفته، آن را یاد بگیرند و سپس سایت‌شان را بسازند.

خب اگر شما هم بین این دسته از عزیزان هستید؛ باید بگویم که طراحی سایت برای شما چیزی بین ۶ ماه تا ۱ سال زمان می‌برد!

برنامه-نویسی

چراکه یادگیری زبان‌های برنامه نویسی کمی زمان‌بر بوده و البته حوصله زیادی هم می‌خواهد. در هر حال ممکن است اگر در روز زمان زیادی را برای یادگیری و تمرین صرف کنید، زودتر از ۶ ماه هم بتوانید سایت را بسازید.

۳. سفارش طراحی سایت وردپرسی به شرکت‌های طراحی سایت

راهکار بعدی برای ساخت سایت که در مقابل شما وجود دارد، سفارش طراحی سایت وردپرسی به یک شرکت یا حتی یک آزادکار طراح سایت است. اصولا پولی که این عزیزان برای ساخت سایت از شما دریافت می‌کنند، چیزی بین ۴ تا ۲۰ میلیون تومان است.

اینکه دقیقا چقدر هزینه طراحی سایت باشد، اول از همه به انصاف شرکت مورد نظر و سپس جزئیات دلخواه شما از سایت برمی‌گردد. اصولا هم طراحی سایت شما برای این شرکت‌ها چیزی بین ۱ الی ۳ هفته زمان خواهد برد.

نکته: دوستان با توجه به اینکه دانش کاربران وب فارسی در مورد طراحی سایت بسیار اندک است، متاسفانه خیلی از متخصصان این حوزه کمی بی‌انصافی کرده و بی‌دلیل، پول زیادی از متقاضیان دریافت می‌کنند. بنابراین تصور نکنید اگر شرکت یا فردی پیشنهاد بسیار گران‌قیمتی به شما داد، الزاما در حال ارائه یک خدمات بسیار باکیفیت و خاص است.

۴. سفارش طراحی سایت برنامه نویسی به شرکت‌های طراح سایت

اگر پروژه طراحی سایتی که دارید بسیار متفاوت است و باید جزئیات خیلی خاصی روی آن پیاده سازی شود، احتمالا شرکت‌های طراحی سایت نمی‌توانند با سیستم وردپرس این پروژه را برای‌تان اجرایی کنند. در این شرایط نیاز است که به سراغ کدنویسی اختصاصی بروید. در این روش شرکت اقدام به طراحی سایت از ۰ با کدهای اختصاصی می‌کند تا بتواند در نهایت تمامی جزئیات دلخواهی که شما مد نظر دارید را روی پروژه پیاده کند.

اصولا در این روش طراحی سایت، شرکت از شما پول زیادی می‌گیرد. این یعنی ممکن است نیاز به چیزی بین ۱۰ تا ‌ده‌ها میلیون تومان سرمایه برای ساخت چنین وب سایتی داشته باشید. در هر حال زمان طراحی سایت در پروژه‌های اختصاصی اصولا زیاد است. مثلا احتمالا باید بین ۱ تا ۶ ماه زمان برای ساخته شده سایت‌تان وقت صرف کنید.

۵. ساخت سایت با سایت ساز و فروشگاه ساز

خب، عملا به یکی از بهترین راهکارهای طراحی سایت رسیدیم. چرا بهترین؟ چون هم زمان ساخت سایت در این روش بسیار اندک است و هم هزینه‌های معقول و خیلی مناسبی دارد.

سایت

در این روش شما به سراغ سایت سازها می‌روید! در واقع سایت ساز یک سیستم بسیار هوشمند است که از قبل بخش اعظمی از فرآیند طراحی سایت را عملی کرده.

به این ترتیب شما می‌توانید در این سیستم‌ها صرفا با انتخاب نوع سایت و ظاهر دلخواه، صاحب یک سایت حرفه‌ای با جزئیات بسیار دقیق شوید.

نکته بسیار جالب اینجاست که ثبت نام و انتخاب قالب در سایت سازها، چیزی بین ۱ الی ۵ دقیقه زمان می‌برد! علاوه بر این، هزینه‌های طراحی سایت با این سیستم‌ها هم به شدت نسبت به دیگر روش‌ها معقول و مناسب است.

در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سایت سازهای سطح وب فارسی، سایت ساز پرتال است. این سایت ساز مخصوصا به دلیل قالب‌های حرفه‌ای و چشم‌نواز (بیشتر از ۲۰ قالب) که برای سایت مشتریان طراحی کرده، شناخته شده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که در صورت استفاده از سایت ساز پرتال، شما از خدمات پشتیبانی رایگان خود شرکت بهره‌مند شده و دیگر نیاز نیست برای به وجود آمدن هر مشکل و ایرادی، دوباره به طراح سایت یا پشتیبان هزینه بپردازید.

با توجه به اینکه پرتال اجازه می‌دهد تا ۷ روز بدون نیاز به پرداخت ۱ ریال هزینه وب سایت‌تان را با سیستمش طراحی کنید، پیشنهاد می‌کنم همین حالا وارد مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی شده و طبق این راهنما، اقدام به ساخت سایت با ظاهر و جزئیات دلخواه کنید.

خیلی سریع و بی‌دردسر سایت خودتان را بسازید

در این مقاله مدت زمان طراحی سایت با روش‌های مختلف را بررسی کردیم. اگر باز هم در انتها در مورد انتخاب روش مناسب مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم بی‌ریسک‌ترین روشی که در این مقاله توضیح داده شد را امتحان کنید!

منظور، ساخت سایت با پرتال ( portal ) است چراکه برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید و عملا تا ۷ روز می‌توانید به رایگان تستش کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم پرتال پشتیبانی دائمی آن است. پشتیبانی رایگان پرتال به شما کمک می‌کند تا سایت‌تان را آن طور که دوست طراحی کنید. در ضمن هرجایی که به مشکل خوردید، شما را راهنمایی می‌کنند. اگر هم نیاز به مشاوره رایگان برای طراحی سایت دارید، با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ داخلی ۲ تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها