|
کدخبر: 201061

جریمه سنگین گوگل توسط کره جنوبی

بخش ضد انحصار دولت کره جنوبی، آلفابت، کمپانی مادر گوگل را به دلیل مسدود کردن نسخه‌های سفارشی اندروید ۱۷۷ میلیون دلار جریمه کرد.

این دومین شکست غول جستجوی اینترنتی در یک ماه اخیر به حساب می‌آید. کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی (KFTC) اعلام کرد که شرایط قرارداد گوگل با سازندگان موبایل به معنای سوءاستفاده از موقعیت برتر اندروید در بازار و محدود کردن رقابت در زمینه سیستم عامل گوشی‌های هوشمند است.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده می‌خواهد درخواست تجدیدنظر کند، چرا که این حکم مزایای سازگاری اندروید با سایر برنامه‌ها و همین‌طور لذت استفاده از مزایای آن برای کاربران را نادیده گرفته. رییس KFTC می‌گوید این کمیسیون برای بازگرداندن رقابت به بازار سیستم عامل‌ها و برنامه‌های کاربردی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده. رگولاتوری کره جنوبی گفته این نهمین جریمه بزرگی است که تاکنون وضع کرده است.

KFTC می‌گوید گوگل با وادار کردن سازندگان گوشی به قبول توافقنامه «anti-fragmentation agreement» موسوم به AFA مانع ایجاد رقابت می‌شود. طبق توافق AFA، تولیدکنندگان گوشی نمی‌توانند از نسخه‌ اصلاح شده اندروید یا همان فورک‌های اندرویدی استفاده کنند.

این کار به گوگل کمک می‌کند تا تسلط خود بر بازار سیستم عامل‌ها را تقویت کند. براساس این حکم گوگل از اجبار سازندگان به امضای AFA منع شده و تولیدکنندگان گوشی می‌توانند نسخه‌ اصلاح شده اندروید را روی دستگاه خود استفاده کنند.

این کمیسیون گفته در سال ۲۰۱۳ سامسونگ یک ساعت هوشمند با سیستم عامل دیگری عرضه کرد، اما گوگل آن را نقض AFA دانسته و سامسونگ را مجبور به استفاده از سیستم عامل دیگری کرد. سامسونگ هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

سال گذشته میلادی بخش ضد انحصار هند هم دستور داد تحقیقاتی درباره احتمال سوءاستفاده گوگل از موقعیتش در بازار برای تقویت سیستم پرداختش و همچنین اجبار توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم پرداخت درون اپلیکیشن این کمپانی صورت بگیرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها