|
کدخبر: 240036

مقایسه بین چند گوشی میان رده / شیائومی بخریم یا سامسونگ؟

اگر قصد خرید گوشی از شیائومی دارید و نمی‌دانید که چه دستگاهی را انتخاب کنید، بد نیست نگاهی به گوشی های جایگزین شیائومی ردمی نوت ۹ بیندازید.

فناوری مقایسه بین چند گوشی میان رده / شیائومی بخریم یا سامسونگ؟

اگر قصد خرید گوشی دارید و یکی از گزینه‌های شما ردمی نوت ۹ است، باید بدانید که می‌توانید با قیمت این گوشی، انتخاب‌های بهتری داشته باشید. شیائومی ردمی نوت ۹ هم اکنون در بازار ایران حدود ۵ میلیون تومان قیمت دارد و یک سال و نیم است که عرضه شده است.

گوشی های جایگزین شیائومی ردمی نوت ۹ را بشناسید

دوست دارید که با بودجه خود گوشی هوشمندی داشته باشید که حساب خود را در بازار پس داده و به لحاظ عملکردی مطمئن است، یا این که برایتان تجربه یک اسمارت فون جدید و به‌روز مهم است؟ با پولی که قرار است صرف خرید شیائومی ردمی نوت ۹ کنید، می‌توانید گوشی‌های بهتر و جدیدتر را به همراه امکانات و قابلیت‌های بهتری تهیه نمائید. در این مطلب سه گوشی جایگزین را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

۱. سامسونگ گلکسی A۲۲

A22

سامسونگ و شیائومی دو رقیب سرسخت بازار گوشی های هوشمند هستند. در این میان اولین رقیب جدی شیائومی ردمی نوت ۹، گلکسی ای ۲۲ است که قیمتی حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد. این قیمت برای نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم است.

نمایشگر این دستگاه ۶.۴ اینچی AMOLED است و در مقایسه با صفحه نمایش LCD ردمی نوت ۹ یک مزیت مهم محسوب می‌شود. به لحاظ جدیدتر بودن باید بگوییم که گلکسی A۲۲ حدود ۶ ماهی می‌شود که در بازار حضور دارد و دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است.

قلب تپنده هر دو گوشی از نظر عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری در یک سطح ارزیابی می‌شود و اگر جزئی‌تر نگاه کنیم، نوت ۹ در این زمینه اندکی از رقیب خود سرتر است.

۲. شیائومی پوکو M۳

شیائومی-پوکو

از دیگر رقبای این گوشی، پوکو ام ۳ است که قیمت آن از ۴ میلیون و ۵۰۰ شروع می‌شود و بالاترین نسخه آن به ۵ میلیون تومان می‌رسد. رقابت پایاپای این دو گوشی با یکدیگر در برخی قسمت‌ها نظیر پردازنده مرکزی و باتری حجیم ۶۰۰۰ هزار میلی آمپر ساعتی پوکو رنگ می‌بازد.

تراشه پوکو ام ۳، اسنپدراگون ۶۶۲ است و در معماری ساخت آن از لیتوگرافی ۱۱ نانومتری استفاده شده است. صفحه نمایش و دوربین از وجوه مشترک این دو گوشی به حساب می‌آیند. پوکو M۳ در دو نسخه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه روانه بازار شده است.

۳. سامسونگ گلکسی M۲۲

M22

سومین رقیب شیائومی Redmi Note ۹ گوشی هوشمند گلکسی ام ۲۲ از برند سامسونگ است. این گوشی نیز صفحه نمایش ۶.۴ اینچی AMOLED دارد و همچون برادر خود گلکسی A۲۲ رقیب تازه‌نفس‌تری نسبت به نوت ۹ شیائومی محسوب می‌شود.

دوربین هر دو گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارند. ظرفیت باتری هر دو دستگاه ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و تراشه آنها با لیتوگرافی ۱۱۲ نانومتری ساخته شده است. یکی از تفاوت‌های مهم این دو گوشی سرعت شارژ باتری آنهاست. گلکسی ام ۲۲ دارای شارژر سریع ۲۵ واتی است در حالی که ردمی نوت ۹ از شارژر ۱۸ واتی استفاده می‌کند.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها