|
کدخبر: 233830

میکرفن کنفرانس | وسیله‌ای کاربردی برای پخش صدای با کیفیت در جلسات

میکروفن کنفرانس، گزینه اصلی برای پخش صدای با کیفیت

داشتن یک سخنرانی با بهترین متن و محتوا، اما بدون وجود یک سیستم صوتی مناسب و حرفه‌ای نتیجه خوبی به همراه ندارد. به همین دلیل بهتر است در تمامی جلسات مهم که در سالن‌های متوسط و بزرگ برگزار می‌شوند از تجهیزات صوتی مناسب کمک بگیرید تا هم صدایی رسا و با کیفیت به گوش شرکت کنندگان در جلسه برسد و هم پرستیژ جلسات بالا برود. استفاده از میکروفن کنفرانس راه‌حلی است که به سخنرانان و افراد حاضر در جلسات و کنفرانس‌ها کمک می‌کند تا بهترین ارتباط صوتی را با یکدیگر داشته باشند.

کنفرانس

معرفی انواع میکروفن مناسب برای کنفرانس

اگر قصد دارید که از میکروفن‌های کنفرانس برای بهبود سیستم صوتی سالن جلسات خود استفاده کنید، باید مدل‌های مختلف این وسیله پرکاربرد را بشناسید. بدون شک در سالن‌های جلسات ده نفره تا سالن‌های همایش چند هزار نفری، میکروفن‌های کنفرانس را می‌توان دید. اما باید از مدل‌ها و میکروفن‌هایی استفاده کرد که بتواند نیاز سخنرانان و شرکت‌ کنندگان را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد.

کنفرانس۱

به طور کلی میکروفن‌های کنفرانس به دو دسته باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شوند و هر کدام می‌تواند شامل میکروفن‌های آنالوگ یا دیجیتال باشد که اجراکنندگان و طراحان سیستم‌های صوتی جلسات بر اساس نوع فضا و کاربرد، میکروفن کنفرانس مناسب سالن را انتخاب می‌کنند. در ادامه ویژگی‌های اصلی این دو نوع میکروفن را بررسی می‌کنیم.

میکروفن کنفرانس باسیم

میکروفن کنفرانس باسیم را می‌توان اولین نسل این دسته از تجهیزات صوتی دانست که به جلسات و کنفرانس‌ها راه پیدا کردند. این دسته از میکروفن‌ها از سیستم انتقال صوت آنالوگ استفاده می‌کنند. به همین دلیل نباید از آن‌ها انتظار صدای بسیار با کیفیتی را داشته باشید. البته میکروفن‌های باسیم کنفرانس دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند.

به طور کلی میکروفن‌های باسیم مخصوص کنفرانس قیمت بسیار مناسبی دارند. به لطف این ویژگی نیز استفاده از آن‌ها برای سالن‌های کوچک و متوسط با بودجه محدود به گزینه ایده‌آلی تبدیل خواهد شد. اما در صورتی که سالن وسعت زیادی داشته باشد، کار نصب سخت‌ و هزینه‌بر می‌شود؛ زیرا طول بلند سیم‌ها چالش‌هایی را ایجاد می‌کند. ناگفته نماند که طول بلند سیم در سیستم‌های صوتی آنالوگ روی کیفیت اثر منفی می‌گذارد.

کنفرانس۳

میکروفن کنفرانس بی‌سیم

در سیستم‌های میکروفن کنفرانس بی‌سیم از تکنولوژی‌های جدید مانند WiFi و مادون قرمز (Infrared) برای اتصال میکروفن‌ها و برقراری ارتباط استفاده می‌شود. همچنین نحوه انتقال صدا به صورت دیجیتال بوده که کیفیت بسیار بهتری نسبت به سیستم آنالوگ خواهد داشت البته برای دسترسی به این کیفیت باید هزینه نسبتا بالایی را پرداخت کرد.

میکروفن‌های بی‌سیم از نظر اجرا در سالن‌های جلسات و همایش محدودیت چندان زیادی ندارند. همچنین این دسته از میکروفن‌ها مراحل نصب سریع‌تر و ارزان‌تری خواهند داشت اما به هرحال این نکته را نیز باید در نظر گرفت که سایر تجهیزات رادیویی موجود در سالن ممکن است باعث ایجاد تداخل در میکروفن‌های کنفرانسی بی‌‌ سیم شوند. علاوه بر این، عمر باتری نیز در این نوع میکروفن ها محدود است و در صورت داشتن چند جلسه پشت سرهم باید برای شارژ به موقع باتری‌ها تعبیری اندیشیده شود، در نتیجه بنا به شرایط خاص می‌توان به کارگیری این نوع میکروفن کنفرانس را پیشنهاد داد.

میکروفن کنفرانس دیجیتال یا آنالوگ؟

اول از همه باید بگوییم که سیستم‌های میکروفن کنفرانس آنالوگ و دیجیتال همگی برای هدفی مشترک، یعنی بهبود کیفیت صوت و مدیریت بهتر و آسان‌تر جلسات کار می‌کنند. البته که در بحث قیمت و کیفیت صدا تفاوت‌های اندکی بین آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل اگر محدودیت بودجه ندارید و می‌خواهید به کیفیت صدای بیشتری برسید، از محصولاتی کمک بگیرید که از سیستم دیجیتال برای انتقال صدا استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از میکروفن‌های کنفرانس

هنوز هم برخی از افراد تصور می‌کنند که اجرای سیستم میکروفن کنفرانس در سالن‌های جلسات یا همایش چندان منطقی نیست. در صورتی که با شناخت صحیح مزایا، دیگر هیچ جای تردیدی برای استفاده از این تجهیزات باقی نمی‌ماند. مزایای بزرگ و ارزشمندی که باید در مورد میکروفن‌های کنفرانس بشناسید نیز به شرح زیر هستند:

  •        افزایش کیفیت سیستم صوتی جلسات
  •        اجرا با هزینه منطقی و عدم نیاز به پرداخت هزینه زیاد جهت تعمیر یا نگهداری
  •        ایجاد تغییرات محسوس در کیفیت سخنرانی
  •        تامین صدای کافی سخنران در سالن‌های بزرگ و پرجمعیت
  •        امکان شرکت تمامی افراد در جلسه با سطح کیفیت صدای یکسان

نکته‌ای که در مورد مزایای میکروفن‌های کنفرانس وجود دارد، اجرا یا نصب اصولی آن‌ها در سالن‌های کنفرانس و همایش است. به همین دلیل باید کار را به افراد ماهر و کاردان بسپارید تا چنین مزایایی را کاملا حس کنید. از این رو شرکت رشد تدبیر نوآور مفتخر است که در این زمینه اعلام آمادگی نماید تا با بهترین کیفیت و طبق استانداردهای روز دنیا سالن‌های شما را تجهیز نماید.

کاربردها و قابلیت‌های انواع میکروفن کنفرانس

به طور کلی می‌توان گفت که میکروفن‌های کنفرانس باسیم و بی‌سیم همگی یک کاربرد مشترک دارند. این میکروفن‌ها برای این طراحی شده‌اند که صدا را دریافت کرده و با حجم و کیفیت بیشتری در سالن پخش کنند. به همین دلیل این کاربرد را می‌توان در مکان‌های مختلفی انتظار داشت که عبارتند از:

  •        سالن جلسات در ادارات و شرکت‌ها
  •        سالن‌های همایش و آمفی تئاتر

دو مورد بالا تنها بخش کوچکی از کاربردهای میکروفن‌های کنفرانس هستند. همچنین این میکروفن‌ها قابلیت‌های جالبی نیز در اختیار افراد قرار می‌دهند. برای مثال میکروفن‌هایی که دارای قابلیت اتوترک هستند به سیستم تصویری و دوربین موجود در سالن متصل شده و تصویر و صدای شرکت کننده را ضبط می‌نمایند.

میکروفن

معرفی اجزای مختلف سیستم‌های میکروفن کنفرانس

به طور کلی تمامی یونیت‌های میکروفن کنفرانس دارای بخش‌های مشترکی مانند دکمه اتصال صدا، ولوم تغییر حجم صدا، کلیدهای شرکت در رای‌گیری، کپسول میکروفن، چراغ روی یونیت برای نمایش فرد در حال صحبت و کانکتورها هستند که بسته به نوع میکروفن‌ می‌تواند متفاوت باشد. البته این یونیت‌ها در سیستم کنفرانس نقش متفاوتی دارند که در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

میکروفن کنفرانس ریاست؛ مخصوص مدیریت جلسه

در سیستم‌های کنفرانس یک یونیت به عنوان مدیریت تعریف شده که وظیفه کنترل جلسه را بر عهده خواهد داشت. این یونیت در سالن‌ها مقابل جایگاه فردی قرار می‌گیرد که وظیفه مدیریت جلسه را بر عهده دارد. همچنین فرد با استفاده از این یونیت می‌تواند تغییراتی را در سیستم ایجاد کند. برای مثال اجازه صحبت یا رای گیری را به دیگر شرکت کنندگان جلسه بدهد یا این امکان را از‌ آن‌ها سلب نماید. به طور کلی امکاناتی که در میکروفن کنفرانس ریاست یا یونیت مدیریت وجود دارد، از سایر یونیت‌های نصب شده بیشتر است.

میکرفن کنفرانس شرکت کنندگان

میکروفن‌های جانبی که در سالن جلسات نصب می‌شوند، معمولا دسترسی زیادی به سیستم ندارند. بلکه امکاناتی به صورت پیش‌فرض در آن‌ها تعریف شده تا فرد بتواند بهتر در جلسه شرکت کند. این یونیت‌ها اصطلاحا با نام یونیت شرکت کننده شناخته می‌شوند و در آن‌ها می‌توان به قابلیت‌هایی مانند شرکت در رای‌گیری، اتصال به سیستم صوتی سالن برای سخنرانی، کانکتور هدفون و ... اشاره نمود. ناگفته نماند که برخی از این یونیت‌ها به قابلیت ترجمه همزمان نیز مجهز هستند.

سیستم اصلی کنترل و تامین برق (منبع تغذیه)

در سیستم‌های کنفرانس بخش مهمی وجود دارد که از دید حاضرین جلسه خارج است و در اتاق فرمان یا رک صوتی قرار دارد، اما نقش بسیار پررنگی را بازی می‌کند. این سیستم که به نوعی کنترل کننده اصلی ارتباطات صوتی در جلسه محسوب می‌شود، ارتباط لازم بین یونیت‌های مختلف سیستم صوتی را برقرار خواهد کرد و تمامی یونیت‌ها از طریق کانکتور به این بخش متصل شده و با سایر بخش‌ها مانند بلندگوهای حاضر در سالن، دوربین و ... ارتباط برقرار خواهند کرد. همچنین تامین برق یونیت‌ها توسط همین بخش مخفی که منبع تغذیه نامیده می‌شود، انجام خواهد شد.

برترین برندها در تولید میکروفن مخصوص کنفرانس

برند سازنده نقش موثری در کیفیت و قیمت تمام شده یونیت خواهد داشت و برندهای زیادی هستند که در زمینه تولید میکروفن کنفرانس فعالیت می‌کنند.  به طور کلی می‌توان گفت که برند آلمانی Stemin در زمینه میکروفن کنفرانس آنالوگ، برند بوش (Bosch) و تایدن (TAIDEN) در زمینه میکروفن کنفرانس آنالوگ و دیجیتال، محصولات مرغوبی در این زمینه دارند.

شرکت رشد تدبیر نوآور؛ مشاور شما در انتخاب و خرید میکروفن کنفرانس

اگر می‌خواهید برای خرید میکروفن کنفرانس و نصب آن‌ها در سالن‌های جلسات یا همایش به بهترین نتیجه ممکن برسید، می‌توانید از محصولات و خدمات با کیفیت شرکت رشد تدبیر نوآور کمک بگیرید. این مجموعه با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تجهیز سالن کنفرانس و همایش به عنوان تامین کننده تجهیزات صوتی تصویری، میکروفن کنفرانس و سیستم کنفرانس، آمادگی دارد تا سالن‌های کنفرانس و همایش شما را با محصولات برترین برندهای روز دنیا تجهیز نماید.

به منظور بهره مندی از خدمات مشاوره توسط کارشناسان این مجموعه به صورت رایگان، تنها کافیست با شماره‌های شرکت 02166127120  الی 3 تماس حاصل فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده خدمات و محصولات به وب سایت www.rtnco-av.com مراجعه فرمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها