|
کدخبر: 211496

گوشی‌های پوکو از اف ۲ پرو تا گوشی پوکو ایکس ۴

پوکو ایکس ۳ NFC از دوربین چهارگانه ۶۴MP، ۱۳MP، ۲MP و ۲MP و سلفی۲۰MP، گوشی پوکو ایکس ۳ پرو نیز با سلفی ۲۰MP و دوربین‌های ۴۸MP، ۸MP، ۲MP و ۲MP تشکیل شده‌اند.

فناوری گوشی‌های پوکو از اف ۲ پرو تا گوشی پوکو ایکس ۴

آن چه که شیائومی را به برندی برتر تبدیل ساخته، تأمین بهترین و به روزترین‌ها می‌باشد. در ایران نیز کاربران می‌توانند با خرید از شرکت تسک میران علاوه بر مشاهده گوشی‌های گوناگون، از گارانتی شیائومی و نیز خدمات پس از فروش مطلوب تسک میران برخوردار شوند. در میان تنوع گوشی‌های هوشمند شیائومی، سری‌های پوکو از محبوبان طرفداران هستند. اما کدام گوشی‌های شیائومی این مجموعه را تشکیل می‌دهند؟

پوکو اف ۲ پرو؛ همچنان در اوج

شیائومی پوکو اف ۲ پرو (POCO F۲ Pro)از نخستین پوکوهاست. این گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۶.۶۷" FHD+، گوریلاگلس ۵ و نرخ تازه‌سازی ۶۰Hz، ظرفیت باتری ۵۰۲۰mAh و شارژ سریع ۳۰ وات در ماه می‌۲۰۲۰ به بازار آمد. این گوشی پوکو با داشتن پردازنده پرقدرت اسنپدراگون ۸۶۵، گرافیک آدرنو۶۵۰، حافظه ۶GB+۱۲۸GB و ۸GB+۲۵۶GB، دوربین‌های چهارگانه ۶۴MP، ۱۳MP، ۵MP و ۲MP و سلفی ۲۰MPیکی از بهترین تولیدات شیائومی شناخته شده است.

پوکو

پوکو ام ۳؛ مقرون به صرفه تر از دیگر پوکوها

گوشی پوکو ام ۳ (Xiaomi POCO M۳) در اواخر سال میلادی ۲۰۲۰ با این ویژگی‌ها به بازار آمد: صفحه نمایش۶.۵۳" FHD+، گوریلاگلس ۳ و البته رزولوشنی متفاوت با دیگر گوشی‌های پوکو یعنی رزولوشن ۲۳۴۰X۱۰۸۰. نرخ تازه‌سازی گوشی پوکو ام ۳ ۶۰Hz با ظرفیت باتری ۶۰۰۰mAh می‌باشد و شارژ سریع ۱۸ وات، پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ و گرافیک آدرنو۶۱۰ آن نسبت به پوکو اف ۲ پرو قدرت پایین تری دارد. گوشی پوکو ام ۳ با رم ۴ گیگابایت و رام‌های آن ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و سه دوربین پشتی ۴۸MP، ۲MPو۲MP، دوربین سلفی ۸MP با نرخ مناسب تری نسبت به پوکوهای دیگر در بازار عرضه گشت.

 تغییر نوع پردازنده در مدل پوکو ام ۳ پرو ۵G

گوشی

سریM پوکوها با نام پوکو ام ۳ پرو ۵ جی (Xiaomi POCO M۳ Pro ۵G)با اندازه و نوع گلس مشابه نمونه M۳ در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه یافتند. اما رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ و نرخ بالای نوسازی ۹۰Hz پوکو ام ۳ پرو را به درجه بالاتری ارتقا داد. همچنین در پوکو ام ۳ پرو۵G، نوع پردازنده و گرافیک را به مدیاتک Dimensity ۷۰۰ و Arm Mail-G۵۷ MC۲ تغییر یافت و با ظرفیت‌های ۴GB+۶۴GB و ۶GB+۱۲۸GB، شارژ سریع ۱۸ وات، باتری ۵۰۰۰mAh، قابلیت پشتیبانی از اینترنت۵G، دوربین‌های سه گانه ۴۸MP، ۸MP و۵MP و دوربین سلفی۸MP به بازار آمد.

پوکو ایکس ۳؛ انتخاب نخست طرفداران

گوشی محبوب دیگر شیائومی پوکو ایکس ۳ ان اف سی (Xiaomi POCO X۳ NFC)است که در سپتامبر ۲۰۲۰ به بازار آمد. محبوبیت بسیار زیاد این گوشی، دلیلی برای تولید گوشی‌های شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو (Xiaomi POCO X۳ Pro) در ماه مارس ۲۰۲۱ و سپس شیائومی پوکو ایکس ۳ جی تی (Xiaomi POCO X۳ GT) در جولای امسال شد. نمایشگرFHD+ هر سه گوشی به اندازه ۶.۷اینچ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz و رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ تولید شده و تفاوت در میزان استحکام گوریلا گلس آن ‌ها می‌باشد. در گوشی پوکو ایکس ۳ NFC، گوریلا گلس ۵، در مدل پرو گوریلاگلس ۶ و در نوع جدید گوشی پوکو ایکس ۳ GT گوریلا گلس ویکتوس به کار برده شده است.

قیمت گوشی

سرعت شارژ منحصر به فرد پوکو ایکس ۳ جی تی

ظرفیت باتری تفاوتی است که در گوشی‌های پوکو ایکس ۳ وجود دارد. گوشی پوکو ایکس۳NFC و پوکو ایکس ۳ پرو باتری ۵۱۶۰mAh را با شارژ سریع ۳۳ وات شارژ می‌نمایند، اما این ظرفیت در مدل GTبه ۵۰۰۰mAh رسیده و با شارژ توربو ۶۷ وات گامی نوین در سرعت شارژ برداشته است.

حافظه‌های بالای پوکوهای ایکس ۳

تفاوت دیگر این سری استفاده از اسنپدراگون ۷۳۲G و گرافیک آدرنو ۶۱۰ درگوشی پوکو ایکس ۳NFC،  اسنپدراگون ۸۶۰ و گرافیک آدرنو ۶۱۸ در پوکو ایکس ۳ پرو و پردازنده متفاوت یعنی مدیاتک Dimensity ۱۱۰۰۰ با گرافیکArm Mail-G۷۷ MC۹ در مدل پوکو ایکس ۳ GT است.

گوشی نقره ای

از طرف دیگر رم۶GB و رام‌های ۶۴GB و۱۲۸GB پوکو ایکس ۳ ان اف سی با مدل پروی آن با رم‌های ۶GB و ۸GB و رام‌های ۱۲۸GB و۲۵۶GB متفاوت می‌باشند. اما گوشی پوکو ایکس ۳ جی تی با رم ۸گیگ و رام‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ به بازار آمده است.

ایکس

گوناگونی دوربین‌های پوکو ایکس ۳ ها

پوکو ایکس ۳ NFC از دوربین چهارگانه ۶۴MP، ۱۳MP، ۲MP و ۲MP و سلفی۲۰MP، گوشی پوکو ایکس ۳ پرو نیز با سلفی ۲۰MP و دوربین‌های ۴۸MP، ۸MP، ۲MP و ۲MP تشکیل شده‌اند. تعداد دوربین‌ها در مدل پوکو ایکس ۳ جی تی به سه عدد تقلیل یافته و با کیفیت‌های ۶۴MP، ۸MP و ۲MP و دوربین سلفی ۱۶MP همراه گشته‌اند.

پوکو ایکس

آیا باید در انتظار پوکو ایکس ۴ باشیم؟

درحال‌حاضر حدسیاتی درباره گوشی جدیدی از پوکو با نام گوشی پوکو ایکس۴(Xiaomi POCO X۴) بیان شده که احتمال وارد شدن به بازار هند در نوامبر ۲۰۲۱ را دارد. انتظار می‌رود صفحه نمایش۶.۶۷" این گوشی IPS-LCD باشد و با گوریلاگلس ۵، رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ همراه شود. احتمالاً این گوشی باتری ۶۰۰۰mAhبا رم۶GB در کنار حافظه ۲۵۶GB، ۱۲۸GB و ۶۴GB پشتیبانی نماید. دوربین‌های چهارگانه۶۴MP، ۸MP، ۵MP و۲MP، دوربین سلفی۲۰MP، پردازنده اسنپدراگون ۷۵۶G، GPU آدرنو۶۱۸ و اینترنت ۵G گمان‌های دیگری در ارتباط با این گوشی است.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است باید منتظر گوشی پوکو ایکس ۴ پرو(Xiaomi POCO X۴ Pro) با صفحه نمایش، محافظ، و اتصالات اینترنت یکسان با گوشی پوکو ایکس ۴ باشیم. تفاوت این دو گوشی می‌تواند کیفیت دوربین ماکرو ۲MP، دوربین‌های فوق عریض۱۳MP و سلفی ۳۲MP با مدل پوکو ایکس ۴ پرو در نظر گرفته شود. البته در مورد نوع پردازنده در گوشی پوکو ایکس ۴پرو ابهامتی وجود دارد که اسنپدراگون ۷۸۵G یا۸۷۰ خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد این گوشی با رم۸GB و تا حافظه ۱TB را پشتیبانی نماید.

منبع:

https://miiran.com/blog/%d۸%b۴%db%۸c%d۸%a۷%d۸%a۶%d۹%۸۸%d۹%۸۵%db%۸c-%d۹%be%d۹%۸۸%da%a۹%d۹%۸۸-%d۸%a۷%db%۸c%da%a۹%d۸%b۳-۴/

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها