|
کدخبر: 204767

پارماتیک؛ بهترین شرکت طراحی لوگو

فناوری پارماتیک؛ بهترین شرکت طراحی لوگو

شاید هیچ برندی را نتوان در دنیا پیدا کرد که برای کسب و کار خود یک لوگوی مناسب نداشته باشد. پس از اینکه کسب و کاری رشد کند متوجه داشتن یک هویت بصری حرفه‌ای خواهد شد. هویتی که می‌تواند به واسطه آن در ذهن مخاطبان خود نقش ببندد. داشتن یک لوگوی حرفه‌ای در راس هرم این هویت قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه مخاطب بیشتر با آن مواجه می‌شود باید اصولی و بر اساس اصولی خاص طراحی شود. طراحی لوگو علمی است که افراد کمی آن را به خوبی درک کرده‌اند. چه بسا بسیاری که فکر می‌کنند طراحی لوگو صرفا کار با نرم افزار است و با قرار دادن چند المان ساده می‌توان یک لوگو را طراحی کرد. اما اینگونه نیست و امروز ما هدفمان این است تا بهترین شرکت طراحی لوگو ایران یعنی شرکت پارماتیک را معرفی کرده و ببینیم یک لوگوی اصولی چه ویژگی هایی دارد.

چرا باید لوگو داشته باشیم؟

در ابتدا بیایید چند نکته را شفاف مطرح کنیم: لوگوی شما و وبسایت شما برند شما نیستند. برند شما تجربه و تصوری است که مردم از شرکت شما دارند. برند سازی مجموعه اقداماتی است که برای خلق یک نام به صورت بین المللی انجام می‌دهید. اما لوگو و سایر هویت‌های بصری در کجای این مسیر قرار می‌گیرند؟

لوگوی شما برای برندتان بسیار مهم است، چراکه مالکیت، کیفیت و ارزش را به شما نشان می‌دهد. لوگو روی محصولات، کارت ویزیت، وب سایت، رسانه های اجتماعی و مهم‌تر از همه بر روی دهن مخاطب باقی می‌ماند و مخاطب با دیدن آن هرآنچه درباره شما به یاد می‌آورد احساس می‌کند.

بنابراین طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای یکی از نیازهای اساسی هر کسب و کاری است.

معیار یک لوگوی خوب چیست؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که کدام لوگو لوگویی حرفه‌ای و مناسب است و شما باید چه سبک لوگویی را برای برند خود انتخاب کنید؟ در جواب این سوال باید بگوییم که 8 نوع سبک طراحی لوگو وجود دارد و هرکدام می‌تواند برای کار شما مناسب باشد. اما برای اینکه دقیق‌تر به خواسته خود برسید باید بدانید که در ابتدا باید حوزه فعالیت شما مشخص شده، بازار هدف و پرسونای مخاطب شناسایی شود و بعد به سراغ سبک های لوگو بروید.

سعی کنید لوگویی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطب باقی بماند و پیچیدگی زیادی در طراحی آن بکار برده نشود. لوگوهای بین المللی اکثرا ساده بوده و پیچیدگی زیادی در طراحی آن به کار برده نشده است. همچنین در رنگبندی لوگو نیز باید دقت کافی انجام شود که این موضوع ارتباط زیادی با بازار هدف و پرسونای مخاطبان شما دارد. به عنوان مثال اگر شما یک کلینیک دندانپزشکی هستید، رنگ‌های تیره نباید در طراحی و هویت بصری شما استفاده شود، چرا که برای مخاطبان رنگ تیره و سیاه در یک دفتر دندانپزشکی چندان مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

یک لوگوی خوب به یاد ماندنی است، شما را از دیگران متمایز می‌کند و وفاداری به نام تجاری را تقویت می‌کند. اما چگونه؟ در درون آن معنایی ساخته شده است. چرا؟ زیرا سیستم اعتقادی، ارزش‌های اصلی، هدف، ماموریت و چشم انداز کسب و کار شما همان چیزی است که برند شما بر اساس آن بنا شده است. این چیزی است که مردم به خاطر می‌آورند و به دوستان خود می گویند.

چگونه سفارش طراحی لوگو دهیم؟

اگر به دنبال طراحی لوگو حرفه‌ای و مناسب می‌باشید، بی‌شک پارماتیک بهترین گزینه برای طراحی لوگو در ایران است. این شرکت با داشتن طراح‌های کاملا حرفه و داشتن چندین سال سابقه حرفه‌ای در زمینه طراحی لوگو، نیاز مخاطبان را به خوبی درک کرده و لوگویی متناسب با کسب و کارتان طراحی خواهد کرد. پارماتیک در ابتدا برای شما یک فرم ارسال کرده تا به واسطه آن بتواند درک درستی از خواسته‌های شما داشته باشد. قبل از این مرحله نیز به همراه کارشناسان باید سبک طراحی (نوشتاری، تصویری و ترکیبی) را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید سفارش طراحی لوگو خود را ثبت کنید، کافی است به لینک زیر مراجعه کنید:

https://parmatik.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88/

هزینه طراحی لوگو

یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود یک شرکت را برای طراحی لوگو خود انتخاب کنیم، بحث هزینه طراحی است. در ابتدا بهتر است چند نکته زیر را بخاطر داشته باشید:

شرکتی را انتخاب کنید که با یک بار طراحی نیاز به طراحی مجدد نداشته باشید.

هر شرکتی که کار گران‌تری ارائه دهد حتما به معنای طراحی حرفه‌ای نمی‌باشد.

قبل از سفارش حتما نمونه‌های طراحی شده را بررسی کنید.

حتما توجه داشته باشید که شرکتی که انتخاب می‌کنید قبلا چندین برندبوک طراحی کرده باشد.

بعد از در نظر گرفتن نکات بالا بخاطر داشته باشید که یک لوگو حرفه ای در ایران بین 2 تا 5 میلیون تومان طراحی می‌شود و این قیمت برای داشتن یک لوگوی حرفه‌ای کاملا مناسب است.

دلایل اهمیت داشتن لوگو

هویت خود را نشان می‌دهد: آن وسترن‌های قدیمی را که کابوی‌ها گاوها را برند می‌کردند به خاطر دارید؟ آنها این کار را برای نشان دادن مالکیت انجام دادند. لوگوی شما نیز باید همین کار را انجام دهد. لوگوی شما که بر روی محصولات، کارت ویزیت و وب سایت شما نقش بسته است، مالکیت را نشان می‌دهد. این می‌تواند به مشتریان بالقوه بگوید که شما کی هستید، چه نوع محصول یا خدماتی را می‌فروشید یا چه مزایایی را به مصرف کنندگان ارائه می‌دهید.

از مشتریان جدید دعوت می کند تا شما را بشناسند: ما در یک جهان تک رنگ زندگی نمی‌کنیم. افراد جذب طراحی و رنگ‌های جالبی می‌شوند. لوگویی که بسته شما را نشان می‌دهد یا ویترین فروشگاه شما را آراسته می‌کند باید طوری طراحی شود که باعث جلب توجه و کنجکاوی مشتریان احتمالی شما شود و آنها را وادار کند حداقل به محصولتان نگاه کنند.

شما را از رقبا متمایز می کند: یک لوگوی خوب نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید، اما همچنین باید شما را از دیگران متمایز کند. یک لوگوی خوب باید جرات متفاوت بودن را داشته باشد.

وفاداری به نام تجاری را تسهیل می کند: یک لوگوی شناخته شده و آشنا راه زیادی را برای ایجاد وفاداری به نام تجاری پیش می برد.

می تواند همه جا باشد: اگر پیام برند خود را توسعه داده‌اید و آن را با موفقیت به لوگوی خود وصل کرده‌اید، هر کاری که انجام می‌دهید و ایجاد می‌کنید با لوگو و نام تجاری مرتبط می‌شود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر