|
کدخبر: 204593

پیکسل سوختگی ال سی دی گوشی چیست؟ + راه حل

پیکسل سوختگی السیدی گوشی دلایل مختلفی دارد. عموما این مشکل ناشی از مشکل داخلی تلفن های هوشمند است و ارتباطی با آسیب دیدگی بیرون آن ندارد. در اصل وقتی با پیکسل سوختگی السیدی گوشی مواجه می شوید باید بدانید که این مشکل به دلیل تغییر رنگ یک پیکسل روی السیدی رخ می دهد. شما می توانید این مشکل را سریعا و در کمتر از چند مرحله رفع نمایید.

فناوری پیکسل سوختگی ال سی دی گوشی چیست؟ + راه حل

برای اطلاع از نحوه کار، با ادامه این مطلب همراه باشید.

آیا امکان رفع پیکسل سوختگی السیدی گوشی وجود دارد؟

پیکسل سوختگی السیدی گوشی روی صفحه نمایش های مختلف مثل موبایل یا مانیتور ها رخ می دهند. اولین و ابتدایی ترین نکته ای که باید بدانید این است که این مشکل شایع است و چندان ربطی به نوع مانیتور ندارد و همچنین ارتباطی با از بین رفتن همیشگی پیکسل ها وجود ندارد. برای اینکه بتوانید مطمئن شوید یک پیکسل روی السیدی سوخته است یا خیر، میتوانید یک عکس با موبایل تان بگیرید و روی آن زوم کنید. با انجام این کار به راحتی می توانید پیکسل سوخته یا پیکسل مُرده را بیابید.

چگونه می توان فهمید که پیکسل روی ال سی دی واقعا سوخته است؟

نکته ای که در ابتدا برای پیکسل سوختگی السیدی گوشی باید بدانید این است که اصولا پیکسل ها یا قرمز هستند یا سبز یا آبی یا زرد. این رنگ ها، در اصل رنگ های اصلی هستند و با کم یا زیاد شدن رنگ آنها و کنار هم قرارگیری شان یک تصویر بزرگ ساخته می شود. پیکسلی که سوخته باشد، سیاه است و هر تصویری را که روی آن نمایش دهید، به یک حالت ثابت سیاه و بی تغییر باقی خواهد ماند. اما وقتی یک پیکسل کامل از بین رفته باشد، نمی توان آن را بازیابی کرد. این در حالی است که پیکسل های سوخته، قابل بازیابی هستند. وقتی پیکسل کاملا از بین رفته باشد، مجبور به تعویض السیدی خواهید بود. این در حالی است که پیکسل قابل بازیابی را می توان به راحتی احیا کرد.

گوشی۲

پیکسل

 

چگونه پیکسل سوختگی السیدی گوشی را احیا کنیم؟

اگر موبایل شما دچار پیکسل سوختگی السیدی گوشی شده باشد، باید حتما از آن مطمئن شوید. شما می توانید از سایت های درج شده برای چک کردن پیکسل گوشی خود در سیستم عامل های اندروید یا آی او اس استفاده کنید.

  • تعمیر پیکسل سوختگی السیدی گوشی در سیستم عامل آی او اس

در سیستم عامل های مختلف می توانید از برنامه های متفاوت برای تعمیر پیکسل سوختگی السیدی گوشی استفاده کنید. در سیستم عامل ios از JscreenFix استفاده کنید. این برنامه شبیه یک برنامه وب است پس نیازی به دانلود هیچ فایل اضافه برای کارایی آن ندارید. در این برنامه از HTML۵ و جاوا اسکریپت استفاده می شود. این برنامه هم برای گوشی هایی که از ال سی دی استفاده می کنند و همینطور صفحات OLED مناسب است.

  • تعمیر پیکسل سوختگی السیدی گوشی در سیستم عامل اندروید

شما میتوانید برای تعمیر پیکسل سوختگی السیدی گوشی خود برنامه ی app Dead Pixel Detect وFix (DPDF) را دانلود کنید. این برنامه رایگان برای اندروید ۲.۳ به بالا در دسترس است. شما به راحتی می توانید از این برنامه با رابط کاربری آسان استفاده کنید. در این برنامه، یافتن پیکسل کمرنگ شده یا مرده یا سوخته به راحتی قابل انجام است. سپس این برنامه به شما راهکار هایی برای تعمیر پیکسل سوختگی ال سی دی موبایل تان خواهد داد.

گوشی

السیدی گوشی

 

چرا یک پیکسل دچار سوختگی یا کمرنگ شدن می شود؟

دلایل مختلفی را می توان برای وقوع این اتفاق در نظر گرفت. مثلا وقتی روشنایی ال سی دی خود را افزایش می دهید، باعث میشود تا ال سی دی سایه زده و رنگ آن به مرور زمان کاهش پیدا کند. این تغییر رنگ عمر مفید پیکسل ها را کم می کند. پس یک راه حل مهم برای پیشگیری این حالت و عدم سوختن پیکسل السیدی این است که میزان روشنایی آن را پایین بیاورید یا روی حد متوسط قرار دهید. در این حالت به ارتقا طول عمر پیکسل های صفحه نمایش تان نیز کمک کرده اید.

یک دلیل دیگر، روشن ماندن طولانی مدت صفحه السیدی گوشی است. وقتی صفحه نمایش تان برای خاموش شدن باید مدت زمان زیادی را طی کند، از عمر مفید پیکسل ها کم خواهد شد و به تغییر رنگ یا سوختن یا مردن آنها منجر می شود. سعی کنید این زمان تاخیر برای خاموش شدن گوشی و جلوگیری از پیکسل

سوختگی السیدی گوشی در سیستم عامل های مختلف اندروید یا آی او اس را کم کنید و مثلا روی عدد یک دقیقه قرار دهید. به این واسطه پیکسل های گوشی نیز تحت فشار قرار نمی گیرند تا مدت زیادی روشن بمانند.

کمتر از پس زمینه های تاریک استفاده کنید. تغییر رنگ و پیکسل سوختگی السیدی گوشی وقتی رخ می دهد که دائما از تصاویر تیره روی ال سی دی موبایل استفاده شود. توجه داشته باشید که تغییر تصاویر در طی بازه های زمانی و استفاده از رنگ های متغیر به نمایشگر گوشی شما کمک می کند تا عمر مفید تری داشته باشد.

 منبع مقاله:

تعمیرات تخصصی موبایل۰۹۱۳

 

 

نویسنده: رپورتاژ
  • احمدرضا ارسالی در

    پیکسل سوختگی در گوشی های شیائومی جدیدا ز یاد شده من پوکو ام ۳ خریدم بعد ۲ماه چندت ا از پیکسل هاش سوخت.

ارسال نظر