|
کدخبر: 203892 رویا رئیسی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با تهیه‌کننده بازی مختار:

صنعت پول‌ساز بازی‌ های رایانه‌ای جان تازه می‌گیرد

رونق اقتصادی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای را شاهد خواهیم بود. در کنار اشتغال‌زایی می‌توانیم، به لحاظ بازار مصرف و بازار تولید از این صنعت استفاده کنیم تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

فناوری صنعت پول‌ساز بازی‌ های رایانه‌ای جان تازه می‌گیرد

صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران چند سالی است که به صورت جدی فعال شده است و با انتشار اخبار بازی مختار افراد زیادی جذب صنعت بازی‌های داخلی شدند. بازی که با ۴۰ شخصیت تاریخی و ۱۲ مرحله ساخته شده است. مهدی جعفری جوزانی تهیه‌کننده بازی مختار و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری منادیان در خصوص بازی «مختار؛ فصل قیام» دومین اثر از سه‌گانه «سفیر عشق» در گفتگو با گسترش نیوز گفت: نکته مهم برای ما جلب نظر کاربران بود. همچنین منتقدین برای پیش برد و بهینه‌سازی بازی، نکاتی داشتند که جمع‌بندی شد. بیشتر نظرات را در بازی مختار اعمال کردیم.

در نتیجه بازی Fast psced شد و کاربران سرعت بیشتری را تجربه می‌کنند. از سویی در بازی جدید تنوع دشمنان مختار (کارکتر اصلی بازی) بیشتر شده است. نسبت به بازی سفیر، در بازی فصل قیام شهر مکه را داریم که کاربران فضای بزرگ‌تری نسبت به شهر کوفه را تجربه می‌کنند. بیابان‌های بین کوفه و مکه نیز به بازی اضافه شده است. فضایی که سپاه عبدالله بن زبیر با سپاه دمشق مواجه می‌شوند، نیز در بازی فصل قیام اضافه شده است.

 

جعفری

 

حضور اساتید دوبله در بازی مختار

جعفری جوزانی اظهار کرد: فصل قیام روایت بهتری دارد و اساتید دوبله ایران این بازی را دوبله کرده‌اند. همچنین موسیقی متن بازی نسبت به نسخه‌های قبلی خیلی بهتر است. حدود یک هفته است که این بازی در بازار عرضه شده است.

دوران افول صنعت بازی‌های رایانه‌ای تمام شد؟

وی افزود: ۶ یا ۷ سالی می‌شود که صنعت بازی در کشور ما رو به افول رفته بود. به واسطه سیاست‌های غلطی که در این سال‌ها داشتیم، ورود به این حوزه را سخت می‌دیدیم. البته جای خالی بازی‌های روایت محور قصه‌گو در بازار داخلی کشور نیز احساس می‌شد. با تمام این موضوعات استقبال خوبی از بازی سفیر عشق شد. این استقبال ما را مجاب کرد که نسخه بعدی را با عنوان فصل قیام عرضه کنیم. اتخاذ زمان در خصوص انتشار بازی نیز موضوع مهمی بود. در ایام محرم و اربعین حسینی این بازی منتشر شد که بخش قابل توجه‌ای از مردم جذب این بازی شدند. بازی فصل قیام بر روی رایانه است و نسخه کنسول (پلی‌استیشن) نیز در حال تهیه است. در ادامه بخشی از این بازی را مشاهده می‌کنید.

ضرورت توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای

تهیه‌کننده بازی مختار خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، ما چاره‌ای نداریم که بر موضوع اقتصاد تمرکز کنیم. یکی از راهکارهای رونق اقتصادی نه تنها در صنعت بازی‌های رایانه‌ای بلکه در سطح کلان اقتصاد کشور توسعه و رونق صادرات و گردشگری حوزه بازی‌های داخلی است. بخشی از درآمد و بودجه صادراتی خیلی از کشورهای دنیا بر محور بازی‌های رایانه‌ای داخلی است. ایران نیز باید به این سمت حرکت کند.

با توجه به حس خوبی که بین مخاطبین تولیدکننده‌ها به وجود آمده است، رونق اقتصادی در این صنعت را شاهد خواهیم بود. در کنار اشتغال‌زایی می‌توانیم، به لحاظ بازار مصرف و بازار تولید از این صنعت استفاده کنیم تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود. از سویی رونق جدی در بازار سرگرمی ایجاد خواهیم کرد.

رونق صنایع وابسته به بازی‌های رایانه‌ای

جعفری جوزانی در پایان گفت: این گونه بازی‌های که قصه محور هستند، به صنعت دوبله، موسیقی، برنامه‌نویسی و سایر صنایع نیز کمک خواهند کرد. در نتیجه شاهد رونق سایر صنایع وابسته به صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیز خواهیم بود. در آینده نیز پروژه فرمانده مقاومت، نبرد آمرلی با محوریت قهرمان معاصر ایران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را خواهیم داشت. این پروژه هم‌زمان با هفته بسیج رونمایی خواهد شد. بازی موبایلی تک‌تیر انداز ۲ نیز با محوریت شخصیت شهید عبدالرسول زرین در آینده تولید خواهد شد. نسخه سوم سه‌گانه سفیر عشق نیز به اسم مختار سفیر انتقام مراحل پایانی خود را پشت سر گذاشته است که امیدواریم در ابتدای سال ۱۴۰۱ در بازار عرضه شود.

سلیمانی

سیستم موردنیاز بازی مختار

اگر شما هم علاقه‌مند به این بازی هستید به سیستمی با امکانات زیر نیازمند هستید.

سیستم‌عامل: ویندوز ۷، ۸.۱، ۱۰ – نسخه‌ی ۶۴ بیتی

پردازنده: اینتل Core i۳ ۴۱۶۰ یا AMD Ryzen ۳۳۰۰x

کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX ۷۴۰ یا AMD Radeon RX Vega ۸

حافظه رم: ۶ گیگابایت

دایرکت‌‌ایکس: نسخه ۱۱

فضای موردنیاز برای نصب: ۱۱ گیگابایت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها