|
کدخبر: 201781

تاریخ رونمایی از پرچمداران بعدی هوآوی

طبق شایعات، هواوی در نظر دارد طی رویداد آینده‌ی خود در تاریخ ۲۹ مهر، سری پرچم‌دار میت ۵۰ را برای عرضه به بازار جهانی معرفی کند.

فناوری تاریخ رونمایی از پرچمداران بعدی هوآوی

در ماه خرداد شایعاتی مطرح شد که هواوی پس از معرفی سری پی ۵۰، حداقل تا پایان سال ۲۰۲۱ برنامه‌ای برای رونمایی از پرچم‌دار دیگری ندارد. سری پی ۵۰ هواوی مدتی است وارد بازار چین شده و حال گزارش‌هایی وجود دارد که هواوی برای معرفی مدل‌های بعدی سری میت آماده می‌شود. شرکت چینی در حال حاضر شرایط بسیار دشواری پشت سر می‌گذارد.

تحریم‌های ایالات متحده، اتمام قطعات و تراشه‌های دارای مودم ۵G و همکاری نکردن شرکت‌هایی مانند سامسونگ و TSMC برای تولید تراشه‌های کرین، باعث شده است هواوی به خرید تراشه‌هایی با مودم ۴G وادار شود. درواقع شرکت چینی جدیدترین پرچم‌داران خود یعنی سری پی ۵۰ را با تراشه‌های مجهز به مودم ۴G به بازار عرضه کرد و این یعنی هواوی فرصت حضور در بازار گوشی‌ بالارده با مودم ۵G را از دست داده است.

اما به نظر می‌رسد حتی نبود تراشه‌هایی با مودم ۵G مانعی برای عرضه‌ی سری میت ۵۰ نخواهد شد. در گزارشی که GSMArena به آن پرداخته است، ادعایی وجود دارد که هواوی طبق برنامه پیش خواهد رفت و سری میت ۵۰ را در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار خواهد کرد. معرفی سری میت ۵۰ در ماه اکتبر (مهر) رخ خواهد داد. البته به تاریخ دقیق معرفی مدل‌های بعدی سری میت نیز اشاره شده است و انتظار می‌رود ۲۹ مهر شاهد رونمایی پرچم‌داران بعدی هواوی باشیم.

هواوی در نظر دارد ۲۹ مهر کنفرانس خبری برگزار کند؛ رویدادی که محصولات مختلفی در آن معرفی خواهند شد و انتظار می‌رود عرضه‌ی جهانی سری پی ۵۰ طی رویداد مورد نظر تأیید شود. در حال حاضر سری پی ۵۰ تنها در بازار چین به فروش می‌رسد. از طرفی در تیزرهای مرتبط با رویداد آینده‌ی هواوی، گوشی هوشمندی نشان داده می‌شود که بسیار شبیه به پی ۵۰ پرو است؛ اما منابع خبری مختلف عقیده دارند که تصویر نشان داده‌شده در تیزر متعلق به سری میت ۵۰  است و شرکت چینی در نظر دارد ۲۹ مهر به معرفی پرچم‌داران بعدی خود بپردازد.

اگر شایعات صحت داشته باشند، سری میت ۵۰ شباهت بسیاری به سری پی ۵۰ خواهد داشت که شامل طراحی ظاهری، طراحی ماژول دوربین (دوال رینگ) و حتی مشخصات سخت‌افزاری می‌شود. با توجه به تحریم هواوی، احتمالا در سری میت ۵۰ نیز تراشه‌هایی از کوالکام استفاده خواهد شد که مجهز به مودم ۴G شده‌اند. شرکت چینی گوشی هوشمند پی ۵۰ را همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ روانه‌ی بازار کرد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها