|
کدخبر: 200913

اختصاصی گسترش نیوز:

تمام مشخصات آیفون ۱۳ + قیمت

آیفون ۱۳ بالاخره آمد. پس از مدت ها صبر اپل از سری آیفون ۱۳ به طور رسمی رونمایی کرد و مشخصات آن معلوم شد.

فناوری تمام مشخصات آیفون ۱۳ + قیمت

دیشب اپل از آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو رونمایی کرد. این گوشی های جدید اپل ارتقاء های جالبی ارائه داشتند؛ از ظاهر بیرونی گرفته تا نمایشگرهای روشن تر، تراشه سریعتر A۱۵ Bionic و ارتقاء دوربین ها.

از بین تمام ویژگی های آیفون ۱۳، حالت فوکوس فیلم سینمایی جالبترین ارتقاء است. با این قابلیت می توان هنگام حرکت روی سوژه تمرکز کرد، یعنی می توان پس زمینه را تار کرده و به طور خودکار فوکوس را هنگام عکاسی تغییر داد. همچنین می توانید در هر زمان برای تغییر تمرکز ضربه بزنید.

آیفون ۱۳ مینی ۱.۵ ساعت طول عمر شارژ بیشتری را ارائه می دهد، در حالیکه مقدار افزایش دوام شارژ آیفون ۱۳، ۲.۵ ساعت است. آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس نیز به ترتیب ۱.۵ ساعت و ۲.۵ ساعت بیشتر از گوشی های قبلی اپل شارژ نگه می دارند.

iPhone ۱۳ Pro دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتز و یک سیستم دوربین جدید است که شامل یک لنز ۶ عنصری ، فوق عریض و زوم اپتیکال ۳x است. همچنین از قابلیت های عکاسی ماکرو، باتری های بزرگتر و رنگ آبی سیرا جدید برخوردار خواهید بود.

ویژگی های جدید آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی

آیفون۱۳مینی

  • قیمت iPhone ۱۳ mini از ۷۹۹ دلار و iPhone ۱۳ با قیمت ۸۹۹ دلار با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی آغاز می شود.
  • آیفون ۱۳ جدید دارای بریدگی کوچکتری (۲۰ درصد کوچکتر از آیفون ۱۲) است.
  • نحوه طراحی دوربین ها به صورت مورب باعث شده که آنها ۴۰ درصد نور بیشتری را ثبت کنند. اینکه دوربین فوق عریض است هم به افزایش نور کمک می کند.
  • آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در پنج رنگ جدید عرضه می شود: صورتی، آبی، نیمه شب، نور ستاره و قرمز
  • نمایشگرهای آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو با ۸۰۰ نیت روشنایی، ۲۸ درصد روشن تر شده اند.
  • آیفون ۱۳ حالت ویدئوهای سینمایی (حالت عمودی) را ارائه می دهد. این ویژگی ضبط ویدئویی شبیه فیلم را که تمرکز را بر روی موضوعات مختلف تغییر می دهد، ممکن می کند.
  • اتصال ۵G با پشتیبانی از باندهای بیشتر، بهتر از قبل شود.
  • آیفون ۱۳ مینی ۱.۵ ساعت نگهداری شارژ بیشتری را نوید می دهد، این میزان برای آیفون ۱۳ به ۲.۵ ساعت می رسد.

ویژگی های جدید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون۱۳پرو

  • قیمت آیفون ۱۳ پرو ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار است. این گوشی، اولین آیفونی هستند که یک گزینه ذخیره سازی ۱ ترابایتی را هم ارائه می رهند.
  • یک نمایشگر جدید ProMotion در سری iPhone ۱۳ Pro وجود دارد که از ۱۰Hz تا ۱۲۰Hz مقیاس دارد.
  • یک دوربین تله فوتو جدید با زوم اپتیکال ۳x، یک لنز فوق عریض جدید با ۶ عنصر که نور بیشتری را وارد می کند و یک دوربین عریض با بهبود ۲.۲ برابر در نور کم نیز به این آیفون ها اضافه شده است.
  • آیفون ۱۳ پرو قادر به عکاسی ماکرو با نمای نزدیک است و همه دوربین های آن از حالت شب پشتیبانی می کنند.
  • سیستم دوربین TrueDepth جدید ۲۰ درصد کوچکتر است و یک شیشه مات با بافت در پشت آن وجود دارد.
  • آیفون ۱۳ پرو باتری بزرگتری نسبت به ایفون ۱۲ پرو دارد، بنابراین انتظار استقامت بیشتری از آن می رود. شارژ مدل Pro ۱.۵ ساعت و Pro Max ۲.۵ ساعت بیشتر دوام می آورد.
  • تراشه A۱۵ Bionic قوی ترین گرافیک تاریخ را با ۵۰ درصد عملکرد بهتر نسبت به گوشی های رقیب نوید می دهد.
  • یک صفحه نمایش Super Retina XDR از حداکثر ۱۰۰۰ نیت برای روشنایی بهتر در فضای باز پشتیبانی می کند.
  • آیفون ۱۳ پرو در رنگ های گرافیتی، طلایی، نقره ای و آبی سیرا عرضه می شود.

قیمت آیفون ۱۳

آیفون13-اپل

قیمت iPhone ۱۳ mini از ۶۹۹ دلار شروع می شود و حافظه اولیه آن ۱۲۸ گیگابایت است، در حالیکه این مقدار در iPhone ۱۲ ۶۴ گیگابایت بود. قیمت آیفون  اصلی ۱۳ ۷۹۹ دلار است.

قیمت iPhone ۱۳ Pro از ۹۹۹ دلار و iPhone ۱۳ Pro Max ۱۰۹۹ دلار است. توجه داشته باشید که گزینه ذخیره سازی ۱ ترابایتی برای اولین بار در گوشی های آیفون وجود دارد.

این قیمت ها بدون تعرفه و گمرک در ایران با دلار ۲۷ هزار تومانی به تقریب برای آیفون ۱۳ مینی به ۲۰ میلیون تومان، آیفون ۱۳ به ۲۲ میلیون تومان، آیفون ۱۳ پرو به ۲۷ میلیون تومان، و در مدل آیفون ۱۳ پرو مکس به ۳۰ میلیون تومان می رسند. در نظر داشته باشید که با وارد شدن این محصولان به بازار ایران، قیمت آیون های سری ۱۳ از این مقادیر بسیار بیشتر خواهد بود.

طراحی آیفون ۱۳

آیفون-طراحی

آیفون ۱۳ دارای بریدگی کوچکتری است. شکافی که ختنه فناوری Face ID، دوربین جلو و هدفون است و همه آنها را در خود جای داده۷ در این مدل ۲۰ درصد کوچک شده است. این اولین باری است که ناچ از زمان معرفی در iPhone X در سال ۲۰۱۷ تغییر کرده است. این امر باعث می شود اسکرین بیشتری در صفحه نمایش در امتداد لبه بالای گوشی داشته باشید.

به غیر از این مورد، iPhone ۱۳ همان طراحی سری آیفون ۱۲ را با لبه های مربع شکل مشابه و قاب براق دارد. صفحه نمایش آن بار دیگر با محافظ سرامیکی اپل پوشانده شده است تا در صورت افتادن مقاومت بیشتری داشته باشد و هر چهار مدل آیفون ۱۳ دارای گواهی IP۶۸ برای مقاومت در برابر آب هستند.

ویژگی جدید لنزهای مورب آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳، این محصولات را کمی از مدل های قبلی خود متمایز می کند.

اپل همچنین آیفون ۱۳ را با مواد سازگار با محیط زیست ساخته است. این شامل کاهش مصرف پلاستیک در بسته بندی و آنتن هایی است که از پلاستیک صد در صدر  بازیافت شده استفاده می کنند.

رنگ آیفون ۱۳

آیفون۱۳مینی-رنگ

هرساله در مدل های غیر حرفه ای آیفون، از رنگ های شاد و غیر متعارف استفاده می شود. اپل امسال هم همین رویه را پیش گرفت و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی را با رنگ های صورتی، آبی، نیمه شب (مشکی)، نور ستاره ای (سفید) و قرمز تولید خواهد کرد.

آیفون۱۳پرو-رنگ

در عوض iPhone ۱۳ Pro و iPhone ۱۳ Pro Max در چهار رنگ مشکی، طلایی، نقره ای و آبی سیرا عرضه می شوند. رنگ آبی سیرا جدید است و به نظر می رسد که روشن تر از آبی اقیانوس آرام است.

صفحه نمایش آیفون ۱۳

آیفون۱۳سایز

سری iPhone ۱۳ در سه گزینه اندازه صفحه نمایش، مانند سال گذشته، در دسترس خواهد بود. آیفون ۱۳ مینی صفحه نمایش ۵.۴ اینچی خود را حفظ می کند و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو هر دو در ۶.۱ اینچ عرضه می شوند. iPhone ۱۳ Pro Max مانند iPhone ۱۲ Pro Max دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است.

هر چهار گوشی مجهز به فناوری Super Retina XDR OLED هستند. اپل می گوید که مدل های غیر Pro می توانند حداکثر ۸۰۰ نیت روشنایی داشته باشند، در حالیکه iPhone ۱۳ Pro و iPhone ۱۳ Pro Max می توانند تا ۱۰۰۰ نیت در فضای باز کار کنند.

همانطور که شایعات نشان می دادند، iPhone ۱۳ Pro و iPhone ۱۳ Pro Max مجهز به نمایشگرهای ProMotion هستند. این بدان معناست که این دو گوشی می توانند صفحه نمایش خود را تا ماکسیمم ۱۲۰ هرتز و تا مینیمم ۱۰ هرتز کلاک کنند.

اپل همچنین با توسعه دهندگان همکاری می کند تا برنامه ها و بازی های خود را ارتقاء دهند تا از ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی کند.

دوربین های آیفون ۱۳ و فیلم سینمایی حالت

آیفون۱۳دوربین

دوربین اصلی آیفون ۱۳، بیشترین ارتقاء را دریافت کرده است. مدل های غیر پرو دارای یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند که ۴۷ درصد نور بیشتری را وارد می کند. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض دارای لرزشگیر اپتیکال سنسور است، قابلیتی که قبلاً فقط iPhone ۱۲ Pro Max آن را داشت. این به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی کمک می کند تا در شرایط نوری مختلف عکس های زیبا با کیفیت تری بگیرند.

آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس دارای فوکوس خودکار فوق عریض و لنز تله فوتو جدید با زوم اپتیکال ۳x هستند. هر سه دوربین نیز از حالت شب پشتیبانی می کنند. دوربین فوق عریض همچنین می تواند عکاسی ماکرو را در فاصله نزدیک به ۲ سانتی متر انجام دهد که باعث افزایش بیشتر قابلیت عکس های مدل های Pro می شود.

همچنین با هر یک از iPhone های جدید، سبک های عکاسی را دریافت می کنید که تنظیمات شخصی را برای عکس های شما در زمان واقعی ارائه می دهد. این چیزی فراتر از یک فیلتر است. این تنظیمات صحیح را در صحنه های مختلف اعمال می کند تا بهترین عکس های ممکن را به نمایش بگذارد.

هر چهار مدل آیفون ۱۳ مجهز به حالت سینمایی هستند که فیلمبرداری Dolby Vision HDR را به شما ارائه می دهد. Cinematic Mode یعنی توانایی تغییر تمرکز و پیگیری موضوع ویدیوی شما، پس با این ویژگی اگر سوژه حرکت کند، تمرکز نیز تغییر می کند. مثلا اگر فرد به طرف دیگر نگاه کند، فوکوس به جایی که سوژه به آن نگاه می کن، متمرکز می شود.

آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس همچنین می توانند فیلم هایی با فرمت ProRes ضبط کنند که فرصت های ویرایش حرفه ای زیادی به کاربر می دهد.

مشخصات آیفون ۱۳

آیفون۱۳قابلیت

پیشرفته ترین تراشه اپل که A۱۵ Bionic  نام دارد در این دستگاه کار شده است. این پردازنده بر اساس یک فرایند ۵ نانومتری با شش هسته ساخته شده است. همچنین آیفون ۱۳با پیشرفت موتور عصبی خود، از برنامه های قدرتمند یادگیری ماشینی مانند ویژگی جدید متن زنده iOS ۱۵ و تشخیص گفتار روی دستگاه Siri پشتیبانی می کند.

برای آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، پردازنده گرافیکی چهار هسته ای برای بازی و عکاسی با گرافیک بسیار مناسب قرار دادند. در حقیقت، اپل ادعا می کند که پردازنده گرافیکی ۳۰ درصد سریعتر از بهترین چیزی است که در یک گوشی اندرویدی پیدا می کنید.

آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس دارای یک GPU بزرگتر با پنج هسته هستند. اپل می گوید مدل های Pro دارای قدرتمندترین پردازنده گرافیکی موبایل هستند که ظاهراً ۵۰ درصد سریعتر از رقبا کار می کنند. در ترکیب با قابلیت های جدید عکاسی و فیلمبرداری، این می تواند تقویت بزرگی برای بهره وری خلاقانه باشد.

عمر باتری و شارژ آیفون ۱۳

آیفون۱۳شارژ

اپل امسال باتری های بزرگتری را در هر چهار مدل آیفون ۱۳ قرار داده است. اگرچه این شرکت ظرفیت های کامل آنها را اعلام نکرده، اما مدت زمان ماندگاری شارژ انواع گوشی های سری آیفون ۱۳ توسط متخصصین تخمین زده شده است.

برای آیفون ۱۳ مینی، اپل اعلام کرد که این گوشی یک ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۱۲ مینی دوام خواهد آورد. ظاهراً آیفون ۱۳ دو ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۱۲ شارژ نگه می دارد و آیفون ۱۳ پرو یک ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۱۲ پرو دوام دارد. همچنین این مقدار در آیفون ۱۳ پرو مکس به دو و نیم ساعت می رسد.

هنوز ما چیزی در مورد ارتقاء شارژ آیفون ۱۳ گفته نشده، بنابراین انتظار داریم که هر چهار گوشی همچنان با سیم ۲۰ واتی و ۱۵ وات برای MagSafe بی سیم شارژ شوند.

آیفون ۱۳ و iOS ۱۵

آیفون-۱۳

برای این گوشی ها، اپل iOS  جدید طراحی کده است. ویژگی های برتر iOS ۱۵ شامل به روزرسانی FaceTime می شود که به شما امکان می دهد ویدیوها را تماشا کرده و مطالب را با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر آن حالت جدید تمرکز برای مدیریت اعلان ها و بهبود نقشه ها، پیام ها، کیف پول، آب و هوا و سایر برنامه های داخلی هم جزو دست آورد های iOS ۱۵ است.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها