|
کدخبر: 200417 رویا رئیسی

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در گفتگو با گسترش نیوز:

طرح صیانت از دستورکار مجلس خارج شود

طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»، طرح مناسبی برای فضای مجازی محسوب نمی‌شود، بهتر طرح از دستور خارج شود و دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد.

فناوری طرح صیانت از دستورکار مجلس خارج شود

طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» به روزهای بررسی نزدیک می‌شود و منتقدان به بندهایی از این طرح معترض هستند. این انتقادها از سوی کسب‌وکارها بیشتر هست. برای بررسی نظر کسب‌وکارها گفتگویی با یکی از اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی گفتگو داشتیم که در ادامه مشروح این گفتگو را می جوانید.

رضا الفت نسب عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: هنوز اخبار خاصی از بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» در مجلس شورای اسلامی منتشر نشده است. منتظر تشکیل کمیسیون ویژه هستیم، بر اساس مذاکرات با تعدادی از نماینده‌ها هر زمان کمیسیون آغاز به کار بکند، بخش خصوصی نیز برای بررسی تخصصی به موضوع ورود خواهد کرد. احتمالاً از مهرماه جلسات کمیسیون ویژه برای بررسی طرح آغاز خواهد شد. جلساتی با طراحان طرح نیز در روزهای گذشته برگزار کردیم و تبادل نظر انجام شد.

الفت_نسب

دو ماده باید از طرح حذف شود

الفت نسب اظهار کرد: از دید ما طرح فعلی طرح مناسبی برای فضای مجازی محسوب نمی‌شود، بهتر طرح از دستور خارج شود و دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد. در حال بررسی مواد مختلف طرح هستیم، ماده ۱۷ و تبصره ۲ ماده ۲۸ باید در صورت تصویب قانون حذف شوند، موارد دیگری نیز در طرح هستند که نیاز به بررسی بیشتر دارد اما این دو ماده در صورت تصویب نهایی باید حذف شود. مذاکراتی با وزیر ارتباطات در این خصوص انجام شده است، از وزیر ارتباطات خواستیم در کنار مردم باشد و مانع ایجاد نگرانی برای مردم در شرایط فعلی شود. او نیز یادآور شد که جای نگرانی در این خصوص نیست با تعاملات بیشتر موضوع حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: نباید فراموش کرد که ضابطه‌مندی در فضای مجازی موضوع مهمی هست، البته این ضابطه‌مندی باید با روش صحیح انجام شود، با محدودیت و مسدودسازی ضوابطه ‌مند نخواهند شد. افراد زیادی در پلتفرم‌های مختلف کسب و کار دارند، این طرح تنها تبعات فرهنگی ندارد، بلکه ممکنه تبعات مختلف اجتماعی اقتصادی نیز به همراه داشته باشد.

مردم را در خصوص طرح قانع کنید

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تأکید کرد: مردم در خصوص این طرح باید اقناع شوند، مردم تا این لحظه اقناع نشده‌اند و اعتماد لازم را کسب نکردند. به واسطه رویدادهایی که در سال‌های گذشته رخ داده است، باید اعتماد مردم را جلب کرد تا در کنار پلتفرم‌های خارجی پلتفرم‌های داخلی نیز فعالیت داشته باشند.

نبرد کسب‌وکارها در دو جبهه داخلی و خارجی

الفت نسب خاطرنشان کرد: کسب‌وکارهای موجود در فضای مجازی در دو جبهه در حال نبرد هستند، متأسفانه در دنیای امروز که شاهد تحریم‌های خارجی هستیم، در داخل نیز شاهد رویدادهایی مثل شکایت صداوسیما از پلتفرم آپارات هستیم. پلتفرمی که در روزهای گذشته از سوی گوگل پلی نیز تحریم شده است. این روند موجب یاس و ناامیدی در کسب‌وکارهای فضای مجازی می‌شود. افراد فعال در این کسب‌وکارها نخبه و تحصیل کرده هستند، باید در کشور مورد حمایت واقع شوند. متأسفانه در حال حاضر فضایی ایجاد شده است که خیلی از کشورهای همسایه اعلام آمادگی برای جذب نخبه‌های کشور ما کردند.

نبرد کسب‌وکارها با تحریم داخلی و خارجی

رویکرد فعلی که کسب‌وکارها را ناامید می‌کند و از جوانان در حوزه فضای مجازی حمایت نمی‌کند، نوعی خیانت به کشور است. ایجاد یاس و ناامیدی بدترین ضربه به کشور است. بهتر مجموعه‌ها و ارگان‌ها با حمایت از جوانان صبوری بیشتری به خرج دهند و زمانی که کسب‌وکارها در معرض تحریم هستند، باید مراقبت‌های بیشتری انجام شود. از پلتفرم‌های داخلی شکایت می‌شود، در حالی که در شرایط فعلی شاهد تحریم‌های خارجی هستیم. کسب‌وکارها در دو میدان به سختی می‌جنگند، متأسفانه شاهد خوشحالی مدیران صداوسیما به واسطه شکایت آپارات هستیم. در حالی که این موضوع جای ناراحتی، درد و رنج دارد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها