|
کدخبر: 198138

اختصاصی گسترش نیوز:

هرآنچه قبل خرید وب کم باید بدانید + لیست بهترین مدل ها ۲۰۲۱

در این شرایط کرونا که همه چیز مجازی شده، داشتن یک وب کم جزو لازمات شده است. در ادامه مواردی گفته شده که هنگام خرید یک وب کم مناسب، باید به آن توجه کنید.

فناوری هرآنچه قبل خرید وب کم باید بدانید + لیست بهترین مدل ها ۲۰۲۱

با اینکه بسیاری از لپ تاپ ها دارای وب کم هستند، بازهم دلایل زیادی برای خرید یک وب کم اضافی خارج از لپ تاپ وجود دارد. مثلا خیلی از افراد کامپیوتر و مانیتور هایی دارند که دوربین وب کم ندارد. چه برای جلسات کاری، پادکست های ویدئویی، کلاس های درسی و یا چت با خانواده، به دست آوردن مسائل مربوط به وب کم با کیفیت مناسب نیاز دارید. این عوامل و ویژگی های مهم را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را هنگام خرید داشته باشد.

ما در گسترش نیوز در اینجا برخی از ویژگی های اساسی که هنگام خرید یک وب کم جدید باید به آنها توجه کنید را آورده ایم.

وضوح

یک وب کم باید وضوح بالایی ضروری داشته باشد. هرچه وضوح تصویر پایین تر باشد، تصویر بیشتر به صورت دانه ای و پیکسل پیکسل صفحه به نظر می رسد. اکثر وب کم های مدرن از فیلمبرداری با وضوح بالا پشتیبانی می کنند. در کل به دنبال وضوح تصویربرداری حداقل ۷۲۰p یا بالاتر باشید. وب کم های دارای وضوح ۱۰۸۰p برای کار های روزمره بسیار مناسب است.

وبکم۳

نرخ فریم

نرخ فریم بالا نیز از مسائل مهم و حائز اهمیت است. این فاکتور بر حسب تعداد فریم بر ثانیه اندازه گیری می شود، بنابراین در بسته بندی وب کم به دنبال fps باشید. حداقل ۱۵ فریم در ثانیه برای پخش ویدئو لازم است.

اگر بودجه به اندازه کافی دارید، خرید وب کم با نرخ فریم ۳۰ fps یا بیشتر توصیه می شود. نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه ایده آل است، اما در محدوده قیمت پایین رایج نیست.

لنز

نوع لنزهای وب کم بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. برخی از مدل های سطح ابتدایی، دارای لنزهای پلاستیکی هستند. با این حال، عاقلانه است که از محصولی با لنز شیشه ای استفاده کنید، که به عملکرد بهبود می بخشد. همچنین لازن به ذکر است که جنس لنز زیاد روی قیمت تاثیری ندارد.

تصاویر ثابت

به دنبال یک وب کم باشید که تصاویری ثابت و حداقل دو مگاپیکسلی تهیه کند. اکثر مدل های فعلی عکس های بسیار بیشتری می گیرند. مدل های دارای عکس های ۱۵ مگاپیکسلی رایجند.

میکروفون

میکروفون داخلی یکی دیگر از ویژگی های استاندارد است. پیدا کردن یک وب کم با دو یا چند میکروفون داخلی کار چندان دشواری نیست. دستگاه های همه کاره، که از همه جهات دوربین صدا ضبط می کنند، در اکثر وب کم های میان رده و رده بالا یافت می شوند.

وبکم۱

سایر زنگ ها و سوت های وب کم

رنگ بندی و اینکه میکروفون وب کمتان برای ضبط صدا آپشن های زیادی داشته باشد، جزو ویژگی های ضروری نیستند اما قابلیت های کاربردی و خوبی هستند.

تمرکز خودکار

فوکوس خودکار یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید به دنبال آن باشید. اکثر مردم هنگام فیلمبرداری بی حرکت نمی نشینند. یک وب کم باید حداقل کمی به جایی که در آن نشسته اید متمرکز شود.

جلوه های ویژه

بسته به نوع چت تصویری که انجام می دهید، ممکن است بخواهید جلوه های ویژه هم در آن قرار دهید. بعضی از وب کم ها این قابلیت ها را دارند. اگر نمی توانید یک وب کم با این ویژگی بخرید، بسته به کامپیوترتان احتمالا می توانید نرم افزار جلوه های ویژه را بارگیری و ار آن استفاده کنید.

ملاحظات High-Def در مقابل Ultra HD

اکثر وب کم ها فیلم هایی با وضوح بالا ضبط می کنند. اگر قصد ارسال کلیپ به سایت های شبکه های اجتماعی را دارید، فیلم هایی با کیفیت پایین می توانند بر بینندگان تأثیر منفی بگذارند. پیدا کردن یک وب کم مقرون به صرفه که با کیفیت ۷۲۰p ضبط می کند، کار دشواری نیست.

وبکم

برای کارهای حرفه ای تر، مانند بارگذاری فیلم ها در یوتیوب یا Twitch، دوربین فول اچ دی ۱۰۸۰p که به کمی سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد، توصیه می شود

اگر به بهترین کیفیت مطلق نیاز دارید، وب کم هایی با وضوح بالاتر از ۱۰۸۰p که تا ۴k Ultra HD ضبط می کنند، خریداری کنید.

بودجه

اکثر وب کم ها مقرون به صرفه هستند، اما اگر تمایل دارید که مبلغی را که می پردازید، ارزشش را داشته باشد، باید مطمئن شوید که بودجه و نیازهای خود را با دقت سنجید.

سازگاری

هر وب کمی با هر رایانه یا سیستم عاملی کار نمی کند. رایانه و سیستم عامل خود را یادداشت کنید، سپس الزامات مربوط به وب کم را که توجه شما را جلب کرده بررسی کنید. کاربران مک و لینوکس در اینجا باید مراقبت ویژه ای داشته باشند. اکثر تولیدکنندگان وب کم مطمئن می شوند که دوربین آنها بر روی تمام نسخه های فعلی ویندوز کار می کند. با این حال، پیدا کردن یک دوربین که از سیستم عامل های Mac ، Linux  یا Chromebook پشتیبانی کند، ممکن است چالش برانگیز باشد.

اکثر وب کم ها دارای حداقل سرعت پردازنده، حافظه و هارد دیسک هستند. اگر رایانه شما جدید است، باید با این موارد مطابقت داشته باشد یا از آنها فراتر رود. اگر قصد دارید با ویدئوهایی با کیفیت بالا بر روی سیستم قدیمی کار کنید، ممکن است با مشکلات سازگاری روبرو شوید.

وبکم۲

بهترین وب کم های سال ۲۰۲۱

Logitech C۹۳۰e

قیمت: ۱،۸۷۰،۰۰۰ تومان

بهترین-وبکم۱

اگر می خواهید گروهی از افراد را در کادر داشته باشید و ضبط کنید، Logitech C۹۳۰e یک انتخاب عاقلانه است. این دوربین شبیه به C۹۲۰s دارای ضبط ۱۰۸۰p است و با یک لنز ۹۰ درجه برای ضبط کل اتاق کنفرانس مناسب است. میکروفون های همه جانبه استریو برای بلند کردن صدای همه افراد دارد و بسته به نیازتان، ارزش خرید دارد.

Logitech StreamCam

قیمت: ۶،۷۰۰،۰۰۰ تومان

بهترین-وبکم۲

Logitech StreamCam یک وب کم کوچک قابل انعطاف است که برای کاربران مجزا طراحی شده است. دارای یک پایه بالای صفحه و یک سه پایه کوچک است که هر دو می توانند دوربین را در حالت افقی یا عمودی نگه دارند. همچنین با نرم افزار عالی Logi Capture برای فوکوس خودکار، نوردهی و حتی قاب بندی و همچنین اضافه کردن جلوه های ویژه قبل از اینکه نرم افزار ضبط، پخش یا کنفرانس از راه دور را باز کنید، کار می کند. این دستگاه گران قیمت است، اما قدرت و تنوع آن باعث می شود ارزش آن را داشته باشد.

Logitech Brio Ultra HD Pro

قیمت: ۶،۵۳۰،۰۰۰ تومان

بهترین-وبکم۳

این بهترین وب کم شرکت Logitech است و تنها دوربین موجود در این لیست است که می تواند فیلم ۴K ضبط کند. این وب کم از گران ترین دستگاه های این لیست است، اما برای این قیمت، نوردهی خودکار و قابلیت HDR، بزرگنمایی دیجیتالی، ضبط ۱۰۸۰p۶۰ برای نرمی و میدان دید ۹۰ درجه را دریافت می کنید. Logitech برای خلاقان حرفه ای که از Mac استفاده می کنند، نسخه ای با پایه مغناطیسی ارائه می دهد که با Apple Pro Display XDR کار می کند.

AVerMedia Live Streamer CAM ۳۱۳

قیمت: ۲،۷۴۰،۰۰۰ تومان

بهترین-وبکم۴

CAM ۳۱۳ دارای مشخصات کاملی در بسته ای نسبتا مقرون به صرفه است. کیفیت تصویر ۱۰۸۰p۳۰، یک لنز روشن f/۲.۰، یک فیلتر حریم خصوصی فیزیکی و دو میکروفون جداگانه دارد.  همچنین با نرم افزار AVerMedia's RECentral ۴ کار می کند تا پردازش و جلوه ها را به فیلم شما اضافه کند.

Razer Kiyo

قیمت: ۳،۳۳۶،۰۰۰ تومان

بهترین-وبکم۵

وب کم Razer Kiyo به لطف چراغ حلقه تعبیه شده در مکان های تاریک بی نظیر کار می کند. هنگام ضبط ویدئو، نورپردازی خوب بسیار مهم است و نور مناسب برای شما یک امتیاز مثبت حساب می شود. این وب کم از جهات دیگر نسبتاً معتدل است و ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p۳۰ یا ۷۲۰p۶۰ و میکروفون مونو دارد. همچنین می توانید از طریق نرم افزار Razer Synapse ۳ تنظیمات خوبی انجام دهید.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها