|
کدخبر: 197522

اپل هم به جمع سازندگان خودروهای برقی پیوست؟

بازار شایعات درباره خودروی برقی اپل کار هنوز داغ است و هرچند وقت یکبار گزارشی درباره این پروژه منتشر می‌شود. حالا مشخص شده کوپرتینویی‌ها دو مهندس سابق مرسدس بنز را استخدام کرده‌اند که تلاشی برای توسعه خودروی برقی آن‌ها به حساب می‌آید.

فناوری اپل هم به جمع سازندگان خودروهای برقی پیوست؟

یکی از این افراد به نام دکتر «آنتون اوسلمان» که در گذشته در مرسدس مشغول فعالیت بوده، روی توسعه انبوه خودروها، سیستم فرمان، دینامیک، نرم افزار و مدیریت پروژه تمرکز داشته. این فرد حالا به عنوان مهندس طراح محصول در اپل مشغول به فعالیت است و در گروه پروژه‌های ویژه این کمپانی حضور دارد. این فرد در گذشته در پورشه هم فعالیت داشته و مسئولیت‌های مشابه را برعهده داشته است. نفر دوم که نامش اعلام نشده هم در گذشته مهندس مرسدس بنز بوده است.

خودروی اپل که با اسم داخلی پروژه تایتان شناخته می‌شود، یکی از محرمانه‌ترین پروژه‌های کوپرتینویی‌ها به حساب می‌آید. با وجود انتشار گزارش‌ها و شایعات مختلف، هنوز بطور دقیق از هدف چنین پروژه‌ای مطلع نیستیم و نمی‌دانیم اپل چه برنامه‌ای برای بازار خودرو دارد. با این حال، استخدام‌های اخیر تنها تلاش این کمپانی برای جذب نیروهای متخصص حوزه خودرو محسوب نمی‌شوند.

با وجود اینکه اپل در تلاش برای ایجاد تیم کاری قدرتمند برای پروژه تایتان است و استعدادهای مختلفی را جذب می‌کند، با شکست‌هایی هم مواجه شده. برای مثال چندین مدیر ارشد در طول یکسال از این پروژه جدا شدند، اما این کمپانی همچنان به دنبال حضور در بازار خودرو است.

با وجودی که کوپرتینویی‌ها روی استعدادهای داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند، ورود به بازار خودرو بدون شرکت‌های شخص ثالث تقریبا غیرممکن است. در همین راستا اپل با شرکت‌های زیادی مذاکره می‌کند، از تامین‌کنندگان کنونی‌اش مانند فاکسکان گرفته تا غول‌های دنیای خودروسازی مانند تویوتا.

فاکسکان که وظیفه تولید انبوه آیفون را برعهده دارد، احتمالا نقش مهمی در زنجیره تامین قطعات اپل کار خواهد داشت. انتظار می‌رود حداقل ۴ تا ۵ سال تا معرفی چنین محصولی از سوی کوپرتینویی‌ها فاصله داشته باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها