|
کدخبر: 196563

انواع وب سرویس های سامانه های پیام کوتاه

وب سرویس چیست؟

وب سرویس‌ها، برنامه‌هایی هستند که تحت وب قابل دسترسی می‌باشند و از طریق پروتکل‌های استانداری به انتقال و مبادله دیتا با سایر برنامه‌های کاربردی می پردازد.

وب سرویس تحت وب یا ای پی آی ، برای برنامه نویسان و طراحان وب سایت کاربرد بسیاری دارد و آنها را قادر می سازد تا با استفاده از سرویس های تحت وب مکث اس ام اس ، بتوانند پیامک های خود را با استفاده از خط خریداری شده به آسانی ارسال و دریافت نمایند.

اما وب سرویس در سامانه پیام کوتاه باتاب به شما اجازه میدهد وب سایت یا نرم افزار خود را از طریق چند خط کدنویسی به سامانه متصل کرده و اقدام به ارسال، دریافت پیامک های خود از  این طریق نمایید.

مزایا و کاربرد وب سرویس ارسال پیامک

  • ارسال پیامک از نرم افزارها (حسابداری، انبارداری،.....) برای ارتباط با مشتری
  • ارسال پیامک از سایت های مختلف
  • ارسال پیامک کد فعال سازی برای مشتریان جدید سایت ها
  • ارسال پیامک فراموشی رمز عبور برای کاربران سایت
  • ارسال پیامک های مناسبتی از سایت و نرم افزار
  • ارسال پیامک از طریق دستگاه های حضور و غیاب
  • ارسال پیامک ورود و خروج دانش آموزان به والدین
  • ارسال پیامک ورود به سیستم بانکداری اینترنتی به مشتریان موسسات مالی و بانک ها
  • ارسال پیامک واریز و برداشت وجه ویژه موسسات مالی و بانک ها
  • ارسال پیامک های هشداری از سایت ها و نرم افزارها
  • ارسال پیامک های یادآوری از سایت و نرم اقزار

چرا از وب سرویس پیام کوتاه استفاده میکنیم؟

با استفاده از وب سرویس ارسال پیامک این امکان برای شما وجود دارد که یک ارتباط هوشمند و دو طرفه با کاربران وب سایت یا نرم افزار خود برقرار کنید.

به این ترتیب سیستم شما با توجه به نیاز می‌تواند از طریق سامانه پیامک ارسال کند، پیامک های دریافتی را از سامانه تحویل گیرد و تحلیل نماید، یا حتی به مدیریت پیامک‌های قبلی بپردازد.

امروزه بسیاری از نرم افزارها و سایتهایی که خدمات به ما می دهند از سیستم های پیامکی استفاده می کنند. مثلا پیامک کد تایید برای ثبت نام در فروشگاه های آنلاین یا حتی ارگان های دولتی و همچین نرم افزار های اندروید بسیار از این وب سرویس ها استفاده می کنن.

روش های اتصال به وب سرویس

  • زبان برنامه نویسی:

شما با استفاده از هر زبان برنامه نویسی میتوانید با وب سرویس ارتباط برقرار کنید یعنی وب سرویس های سامانه پیام کوتاه قابلیت اتصال به تمامی زبان های برنامه نویسی مانند   #C، PHP، Delphi، VB.net  و #c، Linuxshell  را دارا می باشند.

یکی از بهترین وب‌سرویس‌های سامانه پیامکی، متعلق به سامانه پیامک باتاب است. شما میتوانید با سه روش REST و SOAP و همیچین از طریق http به سامانه پیام کوتاه باتاب متصل شوید.

  1. REST:  یک سبک معماری و رویکردی برای ارائه سرویس‌ها وAPI های عمومی روی بستر اینترنت با استفاده از پروتکلHTTP   می باشد. REST روی دسترسی به منابع آدرس‌دار با یک رابط ثابت متمرکز شده است (یعنی اینکه هر منبعی دارای URL مشخص و واحدی است).

رابط ارائه شده از این جهت ثابت است که از معماری Restful برای طراحی آن استفاده میشود. در این نوع از طراحی، از عملیات موجود در خود HTTP مانند: POST، GET، PUT، DELETE بهره برداری می‌شود.

روی سرویس باتاب با معماری REST، عملیات موجود در HTTP به صورت Post تعریف شده است که با استفاده از یک URL می‌توانید پیامک ارسال کنید. همچنین اگر میخواهید از عملیات Get استفاده کنید می توانید از وب سرویس Url استفاده کنید که ارسال به اینصورت بسیار ساده می باشد.

در وب سرویس باتاب برای تمامی درخواست هایی که صرفا برای ارسال پیامک می‌باشد نه سایر امور REST میتواند گزینه مناسبی باشد و برای اتصال اپلیکیشن‌ها به دلیل سرعت بهتر میتوانید از REST استفاده کنید.

  1. SOAP: یک پروتکل انتقال پیام می‌باشد که به برنامه‌های درحال اجرا بر روی سیستم‌های مجزا اجازۀ تعامل و تبادل پیام را میدهد. در SOAP فرمت پیام‌ها XML است و پیام ساختار مخصوص خود را دارد.

تمامی امور پیامکی از قبیل ارسال پیامک، ارسال پیامک زمان‌دار، ارسال پیامک کشوری، دریافت وضعیت ارسال و… روی SOAP قابل دسترسی هستند. این سرویس بیشتر برای کسانی مفید می باشد که احتیاج به ارسال انبوه با تعداد بالای ارسال می باشند

برای استفاده از SOAP نیاز است که فقط برنامه‌تان را از طریق آدرس‌هایی که داخل مستندات درج شده‌اند به وب سرویس متصل کنید.

سامانه پیام کوتاه باتاب

شما برای ارسال پیامک های خدماتی و تبلیغاتی خود می توانید از سامانه پیام کوتاه باتاب استفاده کنید. تمامی خدمات مورد نیاز شما در مورد پیام کوتاه در سامانه باتاب انجام می گردد و شما می توانید بهترین خدمات پیامکی را دریافت کنید. همچنین وب سرویس های متنوع سامانه نیاز های شما را برای اتصال وب سایت ها و همچین اپلیکشن ها فراهم می کند. شما می توانید به وسیله سرویس رمز یکبار مصرف پیامک های ثبت نام و شناسایی کاربر را انجام دهید این سرویس با سرعت بالا به تمامی خطوط پیامکی ارسال می گردد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر