|
کدخبر: 196236

اشتراک گذاری اطلاعات واتس اپ با فیسبوک اختیاری شد؟

واتس‌اپ قصد دارد سیاست محرمانگی و اشتراک‌گذاری اطلاعات با تمام شرکت‌های خانواده فیسبوک را اختیاری کند و تصمیم‌گیری در مورد پذیرش شرایط را برعهده کاربران بگذارد.

فناوری اشتراک گذاری اطلاعات واتس اپ با فیسبوک اختیاری شد؟

البته گفته می‌شود کاربران حساب کاربری تجاری واتس‌اپ کماکان حق انتخاب نخواهند داشت و برای استفاده از این پیام‌رسان مجبورند سیاست‌های این شرکت مبنی بر اشتراک‌گذاری داده‌ها را بپذیرند. در غیر این صورت امکان استفاده از نسخه تجاری واتس‌اپ را نخواهند داشت.

دی‌ماه سال گذشته واتس‌اپ، این پیام‌رسان محبوب از تغییری در سیاست‌های خود خبر داد که به موجب آن کاربران باید سیاست و شرایط شرکت مبنی بر اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی خود با فیسبوک را می‌پذیرفتند، در غیر اینصورت امکان استفاده از این پیام‌رسان را نداشتند.

این رویکرد انتقادهای بسیاری به دنبال داشت و حتی باعث شد بسیاری از کاربران واتس‌اپ به سایر پلتفرم‌ها مهاجرت کنند. اما اکنون گفته می‌شود خط مشی‌های واتس‌اپ برای پذیرفتن چنین شرایطی از سوی کاربران در آینده اختیاری می‌شود.

دی‌ماه سال گذشته که برای اولین بار این موضوع مطرح شد، نوتیفیکیشنی در واتس‌اپ برای کاربران نمایش داده می‌شد که در صورت عدم تایید آن، کاربران دیگر نمی‌توانستند از پیام‌رسان استفاده کنند. در آن مقطع زمانی ضرب‌العجلی تا تاریخ ۲۰ بهمن (۸ فوریه)‌ برای کاربران تعیین شد تا این نوتیفیکیشن را تایید کنند تا واتس‌اپ بتواند داده‌‌های آنها را با فیسبوک به اشتراک بگذارد. اما قضیه یه همین جا ختم نشد و انتقادهای کاربران باعث شد این اولتیماتوم به تعویق بیفتد و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه (۱۵ ما ه مه) اجرایی نشود.

انتقادهای بعدی و واکنش‌ها نسبت به تصمیم واتس‌اپ درنهایت باعث شد این شرکت باز هم عقب‌نشینی کند و تغییرات ایجاد شده را اصلاح کند. واتس‌اپ در نهایت تصمیم گرفت حساب‌های کاربری را حذف یا محدود نکند. اما اکنون شواهد جدیدی حاکی از آن است که شرکت تحت مالکیت فیسبوک پذیرفتن این شرایط را اختیاری می‌کند.

به گفته WABetainfo، واتس‌اپ به کاربران اجازه می‌دهد حتی در صورت نپذیرفتن شرایط مربوطه نیز از خدمات این پیام‌رسان استفاده کنند و مشکلی برای آنها پیش نیاید، اما قصد دارد پذیرفتن این شرایط را برای کاربران واتس‌اپ تجاری اجباری کند.

به زبان ساده، اگر از واتس‌اپ برای چت با دوستان و اعضای خانواده استفاده می‌کنید، می‌توانید شرایط اعلام شده از سوی واتس‌اپ مبنی بر اشتراک‌گذاری داده‌ها با فیسبوک را نادیده بگیرید و محدودیتی برای شما در نظر گرفته نمی‌شود. اما کاربران حساب‌های تجاری ملزم به پذیرفتن شرایط واتس‌اپ هستند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها