|
کدخبر: 195043

اختصاصی گسترش نیوز:

نسخه جدید PS۵ از راه رسید + قیمت

بعد از گذشت نه ماه، سونی PS۵ جدیدی را برای فروش گذاشته است. این مدل جدید، به روزرسانی شده نسخه سال ۲۰۲۰ است که تغییراتی کم ولی کاربردی دارد.

فناوری نسخه جدید PS۵ از راه رسید + قیمت

مدل جدید PS۵  هفته گذشته به بازار استرالیا عرضه شد. شکل و طراحی این کنسول بسیار به مدل قبلی خود شبیه است. به همین دلیل کنسول جدید سونی را فقط می توان با شماره مدل آن (CFI-1102A) مشخص کرد. این محصول جدید از نظر بسته بندی هم با کنسول PS۵  فرق چندانی ندارد. 

پی-ای-۵-جدید

از ارتقا های جدید می توان به کاهش وزن ۳۰۰ گرمی اشاره کرد که آن را نسبت به نسخه قبلی خود کمی سبک تر کرده است. قابل توجه ترین و بزرگترین تغییری که در مدل جدید PS۵  مشاهده می شود، پیچی است که که پایه را به کنسول متصل می کند. شما می توانید این پیچ را با دست به جای پیچ گوشتی تنظیم کنید.

پی-اس-۵-جدید۱

شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که مدل جدید PS۵  دارای فضای ذخیره سازی و استاک بیشتری است تا مشکل بازسازی PS۵  سال ۲۰۲۰ را بر طرف کند. ولی این امر، بعید به نظر می آید.

سونی قبلا هم در موارد بسیاری، کنسول های خود را ارتقا داده است. سونی در سال ۲۰۱۶ چندین نسخه متفاوت از PS۴ را همراه با ارتقاء های قابل توجه تر در قالب PS۴ Slim و PS۴ Pro منتشر کرد. در آن زمان سه سال از رونمایی PS۴ گذشته بود.

سونی در این مدل جدید PS۵ اجزای داخلی کنسول را تغییر نداده، بنابراین همچنان با همان کمبودهایی که باعث تاخیر تولید مدل اصلی شده بود، موتجه است. بزرگترین دلیل این تاخیر ها به علت کمبود مداوم تراشه در سطح جهانی است.

اخبار مربوط به کمبود تراشه کمی گیج کننده است. برخی منابع پیش بینی می کنند که مقدار تراشه ها ممکن است تا سال ۲۰۲۳ دوام بیاورد، اما تحلیلگران دیگر ادعا می کنند که آنها در حال حاضر هم رو به اتمامند و بسیار زود تر از آنچه گفته می شود، تمام می شوند.

پی-اس-۵-جدید۲

گفته می شود که PS۵ جدید دیگری قرار است به طور انبوه در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می شود. این نسخه از کنسول می تواند از پردازنده جدید "نیمه سفارشی" AMD استفاده کند. استفاده از این سخت افزار نه تنها می تواند تولید زیار را برای سونی آسان تر کند بلکه می تواند عملکرد کلی این کنسول را افزایش دهد. این محصول ممکن است حتی نام تجاری Pro را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر وجود مدل پرو PS۵  در سال ۲۰۲۲ شایعه ای بیش نیست اما منطقی است که سونی به طور جدی دنبال راه هایی است تا مشکلات کنسول خود را کاهش دهد. اگرچه با وجود تمام این محدودیت ها و مشکلات، PS۵ هنوز پرفروش ترین کنسول تاریخ است.

قیمت

پس از چندین تیزر و رویدادهای کوچک، بالاخره سونی قیمت پلی استیشن ۵ جدید را مشخص کرد. نسخه دیجیتال پلی استیشن ۵ با قیمت ۵۹۹.۹۵ دلار استرالیا (معادل ۱۲ میلیون تومان) عرضه می‌شود در حالیکه مدل قبلی پلی استیشن ۵ با قیمت ۷۴۹.۹۵ دلار استرالیا عرضه می شود. یعنی مدل جدید PS۵  از نسخه قبلی خود ارزان تر است.

این باعث می شود که پلی استیشن جدید سونی با رقیب خود، Xbox Series X ، قیمت مشابهی داشته باشد.

لازم به ذکر است که به علت گمرک و هزینه های دیگر، قیمت این کنسول بیشر از مقدار گفته شده در بازار ایران به فروش خواهد رسید. مثلا قیمت PS۵  اصلی معادل ۱۵ میلیون تومان است ولی در حال حاضر نزدیک به ۲۷ میلیون تومان معامله می شود. بر این اساس قیمت احتمالی PS۵  جدید احتمالا به ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها