|
کدخبر: 193991

آخرین خبرها از ورود فیس‌بوک به بازار ارزهای دیجیتال

شرکت فیس‌بوک روز گذشته اعلام کرد که به زودی یک کیف‌پول دیجیتال جدید به نام نووی (Novi) عرضه خواهد کرد که ارتباط مستقیم با سیستم بلاک‌چینی دیم (Diem) خواهد داشت.

فناوری آخرین خبرها از ورود فیس‌بوک به بازار ارزهای دیجیتال

دیوید مارکوس (David Marcus) مدیر بخش خدمات مالی شرکت فیس‌بوک و همچنین یکی از اعضاء هیئت مدیره پروژه دیم، در رابطه با این محصول جدید اعلام نموده که «اقتصاد مبتنی بر پول و سیستم بانکی سنتی باعث شده بیش از ۱/۷ میلیارد نفر در جهان به خدمات بانکی دسترسی نداشته باشند. این درحالیست که اینگونه خدمات همچنان بسیار کند هستند».

وی همچنین توضیح داد که روند پیشرفت در این صنعت هم بسیار کند بوده و عرضه راه‌حل‌های جایگزینی همچون نووی می‌تواند یک ارتقاء سطح توصیف شود. به گفته دیوید مارکوس «تغییر در اقتصاد جهان مدت‌هاست به تاخیر افتاده است و این تغییر به هر نحوی اتفاق خواهد افتاد. کیف‌پول نووی آماده ورود به بازار و ایجاد یک تغییر اساسی است. ما احساس می‌کنیم که هرگونه تاخیر در ارائه مزایای سیستم پرداخت دیجیتال که نسبت به سیستم بانکی سنتی ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر هستند، غیر منطقی است».

سیستم بانکداری کند و قدیمی است

وی با اشاره به مزایای بیشمار سیستم پرداخت‌های دیجیتال نسبت به سیستم بانکی سنتی از جمله سرعت عمل بسیار بالا و همچنین کاهش چشم‌گیر هزینه‌های جاری، توصیف داد که کیف‌پول نووی تنها یک آغاز توصیف شده و از این پس شاهد گسترش اینگونه راه‌حل‌ها در اقتصاد جهان خواهیم بود.

لازم به یادآوری است که پروژه دیم ابتدا قرار بود در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کند، با این حال پس از درگیری‌های مداوم شرکت فیس‌بوک با قانون‌گذاران و نهاد‌های نظارتی از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، آغاز فعالیت این پروژه به زمان دیگری موکول شد.

دیم جایگزین لیبرا

پروژه دیم که پیش از این با نام لیبرا (Libra) معرفی شده بود، در واقع یک رمزارز پایدار است که وظیفه تبدیل پول نقد موجود در کیف‌پول دیجیتال به رمزارز را داشته و نقش واسطه میان سیستم بانکی سنتی و سیستم ارزهای دیجیتال را برعهده دارد. هدف اصلی دیم ساده‌سازی و تسریع تراکنش‌های برون مرزی در سراسر جهان است.

دیوید مارکوس در تلاش برای رفع دیدگاه‌های اشتباه پیرامون صنعت رمزارز همچنین توضیح داد که: این تصور غلط است که تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال به صورت کاملاً ناشناس انجام می‌شوند. با ساخت و پیکربندی مناسب رمزارزهای پایدار و کیف‌پول‌های مربوط به آن‌ها، ما می‌توانیم مشتریان را در مرکز توجه و اولویت‌بندی سیستم اقتصادی قرار دهیم.

David Marcus

طبق تازه‌ترین پست منتشر شده توسط وی، شرکت فیس‌بوک سخت در تلاش است تا خود را با قوانین و دستورالعمل‌های اعمال شده توسط نهاد‌های مالی تطابق دهد، برهمین اساس «بسیاری از نگرانی‌های مشروعی که در مسیر طراحی و ساخت رمزارز پایدار با کیفیت مطرح شده بود، توسط فیس‌بوک برطرف گردیده است».

شرکت فیس‌بوک که قصد دارد با پشت سر گذاشتن سیستم بانکداری سنتی اقتصاد جهان را یک مرحله به جلو حرکت دهد، به عنوان یک پلت‌فرم پرداخت توانسته تا به امروز بالغ بر یک میلیارد دلار تراکنش را در ۵۵ کشور سراسر جهان انجام دهد.

 

 

منبع: کوینت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها