|
کدخبر: 187714

زمان مورد نیاز برای نصب درب های اتوماتیک چقدر است؟

اصلی ترین قسمتی که درب اتوماتیک را از درب های قدیمی تفکیک می کند، قسمت تابلو فرمان آن است چرا که تمامی اقدامات مربوط به عملکرد سنسور برای باز شدن اتوماتیک درب در این قسمت انجام می شود.

فناوری زمان مورد نیاز برای نصب درب های اتوماتیک چقدر است؟

گرایش به راحتی و حفظ امنیت بیشتر در ساختمان، بشر را به سمت اختراع درب های اتوماتیک برده است، جایی‌که سنسور های موجود در درب تنها با دریافت سیگنال حرکت اقدام به باز و بسته کردن درب می کند. استفاده از این درب ها معمولا در مکان های پر تردد اعم از اداره، مکان های آموزشی، درمانی، تجاری، صنعتی و ... کاربرد دارد تا به این وسیله ترافیکی در تردد افراد به وجود نیاید.

درب های اتوماتیک دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها بر حسب وضعیتی که دارند، به گونه ای نصب می شوند. زمان مناسب برای نصب درب های اتوماتیک تقریبا بین ۴ تا ۵ ساعت خواهد بود که این زمان ممکن است بسته به شرایطی افزایش پیدا کند. ما در این مقاله قصد داریم به طور کلی نحوه نصب و نیز مدت زمان لازم برای این کار بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی شرایط کلی نصب درب اتوماتیک

قبل از شروع به نصب درب بایستی شرایط کلی کار سنجیده شود و بر حسب وضعیت فعلی اقدام به ادامه روند نصب کرد. جایی که بازو های درب بر روی آن قرار می گیرد باید دارای مقاومت کافی باشد به طوری که تحمل وزن درب را داشته باشد. از طرفی دیگر بررسی شرایط کناره های درب نیز موجب می شود که یک دید کلی از روند نصب درب به دست آید.

در واقع این نوع از درب ها که در جهات مختلف ساخته شده اند با استفاده از حسگرهای حرکتی یا ریموت های کنترل باز و بسته خواهند شد.

پرداختن به دیواره های کنار درب

ساختمانی که قرار است برای آن نصب درب اتوماتیک انجام می شود در یکی از دو حالت تازه ساز و نیز قدیم ساز قرار دارد که معمولا اگر ساختمان تازه ساز باشد بهتر می توان شرایط موجود را مهیا کرد. معمولا برای آماده کردن دیوار ها باید یک سری عملیات کنده کاری بر روی دیواره ها انجام گیرد تا فضای لازم برای قرارگیری قالب درب به وجود آید.

راه اندازی پایه ها

برای نصب پایه های درب در مکان مناسب خود باید یک سری اقدامات لازم انجام شود که البته بهتر است این کار به یک نصاب توانا سپرده شود. برای محکم کردن درب باید پایه جلو بر روی بازو سوار شود و سپس در نهایت شفت جک بسته خواهد شد. در این حالت باید درب با بیشترین زاویه ممکن باز شود و بر اساس آن پایه جلو در مکان خود جوش داده شود.

پس از محکم کردن پایه چند بار درب را باز و بسته کنید، اگر مشکلی را مشاهده نکردید، بازو را بر روی پایه ها خارج کنید و در نهایت از مستحکم بودن پایه ها اطمینان کافی حاصل کنید. تمامی موارد گفته شده به طور کامل در دفترچه راهنما آورده شده است.

اتوماتیک

راه اندازی تابلو فرمان

اصلی ترین قسمتی که درب اتوماتیک را از درب های قدیمی تفکیک می کند، قسمت تابلو فرمان آن است چرا که تمامی اقدامات مربوط به عملکرد سنسور برای باز شدن اتوماتیک درب در این قسمت انجام می شود. به منظور استفاده از سیم کشی کمتر، حتی المقدور مدار فرمان را در نزدیکی درب نصب کنید چرا که این موضوع سبب کاهش هزینه های نصب می گردد.

نصب فلاشر معمولا بر روی بیرون درب و دقیقا روبروی محل ورود راننده به داخل ساختمان نصب می شود تا به وسیله فلاش آن راننده متوجه روند باز و بسته شدن درب گردد.

نکته مهم که باید به آن توجه کرد این است که سیم لازم  استفاده شده برای چشمی باید به گونه ای نصب گردد که در معرض آب باران و یا سایر عوامل مخرب آب و هوایی قرار نگیرد.

عملیات سیم کشی

یکی دیگر از بخش های مهم راه اندازی و استفاده از درب های خود بازشو و اتوماتیک، عملیات مربوط به سیم کشی و سوراخ کاری است. اگر ساختمان تازه ساز باشد که معمولا مسیر کابل کشی برای آن مشخص شده و این موضوع روند کار تسریع می بخشد و همچنین از هزینه های اضافی هم پیشگیری می کند اما یک ساختمان قدیمی که سیم کشی آن برای نصب درب اتوماتیک انجام نگرفته تا حدودی زمان بر خواهد بود.

برای سیم کشی ساختمان های قدیم ساز بهتر است که از قاب درب برای عبور دادن سیم استفاده کرد همچنین نصب گرد بر، روی مته سبب می شود که کار به صورتی بسیار تمیز آماده گردد.

را اندازی جک

حال پس از انجام تمامی مراحل بالا نوبت به راه اندازی جک درب اتوماتیک می رسد. در این مرحله کابل کشی به صورتی کاملا فنی بین فلاشر، بازو ها و نیز چشمی انجام می شود که تمامی این مراحل به صورت کامل در کاتالوگ محصول توضیح داده شده است. حال نوبت به چک کردن درب می رسد؛ برای این منظور درب را از حالت خلاص خارج کرده و آن را به صورت نیمه باز قرار دهید و سپس برق سیستم را متصل کنید.

حال می توانید تمامی تنظیمات مربوط به باز و بسته شدن درب را به طور کامل بر حسب نیاز خود تنظیم کنید. پس از تنظیم کردن سیستم درب اتوماتیک، درب در حالت باز شده قرار می گیرد که برای اطمینان کار بهتر است درب را چندین مرتبه باز و بسته کنید.

در اتوماتیک

نکات لازم پس از نصب درب های اتوماتیک

اولین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که عمل تمیز کاری محل باید توسط نصاب درب انجام گیرد تا آسیبی به سیم کشی سیستم به وجود نیاید. نکته بعدی اینکه برای پیشگیری از آسیب دیدگی پایه ها بهتر است که رنگ کاری آن توسط نصاب انجام گیرد. در نهایت توصیه ای که برای مستحکم کردن پیلیت زیر کار ارائه می شود این است که آن را به وسیله سیمان در جای خود محکم کنید که با این کار عمر دستگاه بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها