|
کدخبر: 180628

آشنایی با ۵ مورد از مزایای استفاده از لوازم خانگی هوشمند

استفاده از لوازم خانگی هوشمند روز به روز بیشتر از قبل شده و عده زیادی را به خود علاقمند کرده است؛ اما این وسایل چه مزایایی دارند که علی رغم داشتن قیمت‌های بالاتر نسبت به گزینه‌های معمولی باز هم مورد استقبال واقع می‌شوند؟

فناوری آشنایی با ۵ مورد از مزایای استفاده از لوازم خانگی هوشمند

در این مقاله ما به معرفی پنج مزیت استفاده از لوازم خانگی هوشمند خواهیم پرداخت و به سوال بالا پاسخ می‌دهیم.

صرفه جویی در زمان

بیشتر لوازم هوشمند خانگی علاوه بر اینکه امکان تنظیم زمانی را به صورت لمسی برای کاربران‌شان فراهم می‌کنند، اپلیکیشن‌هایی هم دارند که قابل نصب روی گوشی هوشمند شما بوده و از طریق آن‌ها می‌توان امکان کنترل از راه دور دستگاه‌ها را هم به دست آورد. به همین دلیل می‌توانید زمانی که در منزل نیستید، دستگاه هوشمند را روشن کرده و برایش فرمان کار کردن را صادر کنید.

زمانی را که جاروهای شارژی معمولی وارد بازار شده بودند، به خاطر بیاورید. کمتر کسی فکر می‌کرد برای مثال یک مدل جارو شارژی ساده و پرفروش از بلک اند دکر طی چند سال آینده قابلیت تبدیل شدن به یک جاروی روباتیک را داشته باشد؛ اما امروز نمایندگی های فروش محصولات هوشمند پر هستند از مدل های جاروهای روباتیک جدید و مشتریانی که در حال مقایسه قیمت ها و خرید بهترین گزینه برای خود و خانواده‌شان هستند. آن‌ها می‌خواهند زمانی که در خانه حضور ندارند، جارو راس ساعتی که برایش مشخص کرده‌اند، خانه را تمیز کند و به آن‌ها تحویل دهد. همین مورد باعث صرفه جویی در زمان شده و خانواده‌ها در ساعات پس از کار می‌توانند زمان بیشتری را در کنار بگذرانند.

مناسب بودن برای شرایط اورژانسی

لوازم-هوشمند-خانگی۲

فرض کنید با یک تلفن فوری مجبور به ترک خانه می‌شوید و در مسیر رفت تازه یادتان می‌افتد که زیر گاز را خاموش نکرده‌اید. در شرایط عادی هر چقدر هم که قضیه جدی و فوری باشد، باید برگردید، گاز را خاموش کنید و دوباره به سمت مقصد به راه بیفتید. همه این کارها منجر به از دست رفتن زمان خواهد شد. در حالی که اگر یک اجاق گاز هوشمند داشته باشید، می‌توانید در حالی که در راه هستید، از طریق اپلیکیشن گوشی همراه‌تان گاز را خاموش کرده و با خیال آسوده به کارتان برسید. درست به دلیل همین کارایی راه دور است که لوازم خانگی هوشمند را می‌توان در شرایط اورژانسی کنترل کرد و ریسک خطرها را به شدت پایین آورد.

مناسب برای مواقع حواس پرتی

سبک زندگی امروزی اغلب بسیار شلوغ بوده و ریتم تندی دارد، به همین دلیل هم با وجود مراقبت باز هم زمان‌هایی وجود دارد که ممکن است در آن‌ها حواس پرتی پیش آمده و نظم کارها به هم بریزد.

فرض کنید با استفاده از یک اتوی بخار مشغول اتو کشیدن لباس‌ها هستید که تلفن زنگ می‌زند و حواس شما به حرف زدن پرت می‌شود. در چنین شرایطی اگر یک اتوی معمولی یا حتی یک اتوی پرس هم داشته باشید، لباس شما سوخته و از دست خواهد رفت؛ اما محصولات هوشمند برندهایی مثل فیلیپس یا اتوی پاناسونیک طوری طراحی می‌شوند که در صورت حرکت نکردن بیشتر از 30 ثانیه خود به خود خاموش شوند. این مدل‌ها شاید قیمت بالاتری نسبت به اتوهای معمولی داشته باشند و خرید آن‌ها چندان به صرفه به نظر نرسد؛ اما واقعیت این است که خیال شما را راحت کرده و شما را از خرابی لباس مورد علاقه‌تان نجات خواهند داد. بنابراین در این زمینه خرید جدیدترین مدل های اتو پاناسونیک پیشنهاد می‌شود.

بالا بردن سطح بهداشت

لوازم-هوشمند-خانگی۳

یکی دیگر از مزایای لوازم هوشمند خانگی که به ویژه در دوران پاندمی خود را نشان داد، بالا بردن سطح بهداشت است. تمام شیرآب‌های غیر لمسی و دستگاه‌های فوم ساز سنسوری را به خاطر بیاورید. در شرایطی که بعد از شستن دست‌ها یک بار هم باید شیرآلات شسته و ضد عفونی می‎شدند، این ابزارهای هوشمند مانع از شستشوی بیش از حد شده و سطح بالایی از بهداشت را به کاربران خود ارائه دادند.

همچنین استفاده از اشعه ماورا بنفش برای ضد عفونی کردن مواد غذایی یا وسایل نیز با استفاده از دستگاه‌هایی مثل یخچال‌های هوشمند و حتی استندهای هوشمند مسواک امکان‌پذیر شد. این دستگاه‌ها در بیشتر مواقع 99.9 درصد از باکتری‌ها و میکروب‌ها را از بین برده و نتیجه نهایی بسیار خوبی به دست خواهند داد.

بالا بردن سطح آرامش و راحتی

شب‌هایی را تصور کنید که در حین مطالعه یا فکر کردن خواب‌تان برده و نیمه شب با نور چراغ خواب بیدار شده‌اید یا مواقعی را که دوست داشتید بدون بلند شدن از جایتان تلویزیون را خاموش کرده یا چراغ‌ها را روشن کنید. تمامی این موارد با استفاده از لوازم خانگی هوشمند قابل کنترل بودند؛ شما می‌توانستید با چراغ خوابی که خود به خود بعد از نیم ساعت خاموش شده، به خوابیدن ادامه داده یا با استفاده از یک پریز هوشمند برق دستگاه مد نظرتان را خاموش و روشن کنید. برای آشنایی با جدیدترین چراغ‌های هوشمند در سال 2021 بهتر است به این لینک مراجعه کنید.

به همین دلیل است که می‌گوییم استفاده از لوازم خانگی هوشمند سطح راحتی و آسایش را تغییر داده و بالاتر برده است. شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون جا به جا شدن کارهایتان را انجام داده و به استراحت بپردازید.

ارسال نظر