|
کدخبر: 168866 مجتبی اسکندری

اختصاصی گسترش‌ نیوز:

رمزارزها گوش به فرمان مالک تسلا/ الهام بخش مثل ایلان ماسک

اثرگذاری مستمر ایلان ماسک بر بازار رمزارزها باعث شده تا نگاهی نو به نحوه شکل‌گیری سرمایه اجتماعی این میلیاردر خلاق آمریکایی بیاندازیم.

فناوری رمزارزها گوش به فرمان مالک تسلا/ الهام بخش مثل ایلان ماسک

در فضای مجازی، شایعه‌ای مبنی بر فروش بیت کوین‌های شرکت تسلا منتشر شد که بر قیمت بازار بیت کوین اثر گذاشت و باعث نزول قیمت آن و سایر رمزارزها شد. ایلان ماسک، پس از سکوت ۴۸ ساعته در این باره با ریپلای کردن توئیتی که این شایعه را منتشر کرده بود، پاسخ داد و نتیجه پاسخ بازهم شگفت‌انگیز بود: ارزش بیت کوین دوباره وارد مسیر افزایشی شد. این سرمایه اجتماعی برای کارآفرینی که همواره آرزوهای خود را محقق می‌کند تا حدودی طبیعی است اما بدون نگاه به مسیری که ایلان ماسک پیموده، از دور بسیار جنون آمیز به نظر می‌رسد!

توئیت_ایلان_ماسک

پس از انتشار خبر خرید بیت کوین و ایجاد فارم‌های بزرگ و خریداری ماینر توسط ایلان ماسک، ارزش بیت کوین به شدت رشد کرد. در این توئیت نیز می‌گوید که ده درصد از دارایی‌های شرکت تسلا را به بیت کوین تبدیل کرده و هرگز آن را نفروخته است.

ارجاع این سرمایه اجتماعی به ثروتمند بودن ایلان ماسک که توسط رسانه‌های پروگرسیو آمریکایی بازنشر می‌شد، به شدت خطا بود. زیرا افرادی با میزان ثروت بسیار بالا نظیر بیل گیتس، جف بزوس، مارک زاکربرگ و اوراکل، به رغم داشتن ده‌ها میلیارد دلار ثروت، هرگز از چنین سرمایه اجتماعی برخوردار نبودند.

الگویی برای تحقق آرزوها

دلیل این سرمایه اجتماعی را باید در تحقق آرزوهایی که بلندبلند به آن‌ها فکر می‌کرد، جست‌وجو کنیم: ساخت خودروهای برقی، ایجاد هایپرلوپ، پرتاب فضاپیمای خصوصی به مدار زمین، ایجاد اینترنت ماهواره‌ای با ایجاد شبکه‌ای از هزاران ماهواره و مواردی از این دست، برای مردم آمریکا و سایر نقاط جهان، چهره‌ای الهام‌بخش ساخته که هر ایده‌ای را عملیاتی می‌کند. نمونه دیگر این سرمایه اجتماعی را باید در ماجرای عبور از فیس‌بوک و پیشنهاد خرید سیگنال ملاحظه کرد. او در یک پست به سرقت اطلاعات ۸۷ میلیون نفر در فیس‌بوک اعتراض کرد و اکانت خود را به نشانه اعتراض بست و پس از آن حدود ۹۰ میلیون اکانت از افراد موفق و شهروندان معمولی با فاصله بسیار اندکی بسته شد و سهام فیس بوک بسیار سقوط کرد.

 

خط و نشان برای پیام‌رسان‌ها

پس از آن نیز ایلان ماسک در واکنش به حرکت واتس‌آپ برای دسترسی بیشتر به اطلاعات کاربران، مخاطبان خود را به سوی اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال سوق داد. نتیجه این بارهم شگفت‌آور بود: علاوه بر ۱۰۰ میلیون نصب جدید سیگنال در یک روز، سهام شرکت سازنده این اپلیکیشن نیز به شکل حیرت‌انگیزی رشد کرد. در همین راستا تحلیل سرمایه اجتماعی پرسونال برند یک کارآفرین و سرمایه‌دار خوشنام که بر بازارهای جهانی خودرو، اینترنت، رمزارزها و پیام‌رسان‌ها تا این اندازه اثر گذار است، یک الزام عقلی برای بهبود سیاست‌گذاری اقتصادی است.

ایلان ماسک همچنین با انتشار توئیتی در حساب شخصی خود، از بکارگیری دوج کوین در ماه و مریخ سخن به میان آورد که باعث شد رمزارز بسیار ناچیزی چون دوج کوین، به میان جدول ده رمزارز برتر وارد شود.

 

دوج_کوین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها