|
کدخبر: 168501

اختصاصی گسترش‌ نیوز:

هشدار/ قبل از خرید رمزارز این مطلب را بخوانید

در روزهای گذشته خبری از چند کلاهبرداری در ارتباط با صرافی‌های دیجیتال صورت پذیرفت که باعث شد تا خریداران ایرانی برای خرید این ارزهای دیجیتال دچار تردید شوند.

بانک و بیمه هشدار/ قبل از خرید رمزارز این مطلب را بخوانید

پس از چند مرتبه سرقت دارایی‌های خریداران ارزهای دیجیتال، این بار کلاهبرداری ۲ میلیارد دلار در ترکیه باعث شده تا همزمان هم تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال در ایران با کاهش مواجه شود و هم پرسش‌های بسیاری برای افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند مطرح شود. تحریریه گسترش نیوز در این زمینه به شما گزارش می‌دهد:

ارزیابی اعتباری صرافی‌های دیجیتال

صرافی دیجیتال نیز همپای ارز دیجیتال عمر بسیار کوتاهی دارد و با توجه به ماهیت غیرفیزیکی این نهادها، تثبیت اعتبار و شکل‌گیری برند، به گذر زمان برای جلب اعتماد عمومی نیاز مبرمی دارند. صرافی مشهور ام‌تی‌گاکس که جزء پیشگامان صرافی دیجیتالی بود در یک عملیات هک، به علت نازل بودن کیفیت امنیتی این صرافی، بخش عمده‌ای از سرمایه‌های مشتریانش را از دست داد و مجبور شد که با فروش دارایی‌های خود، بدهی‌هایش را بپردازد و دیگر هرگز نتوانست اعتبار پیشین خود را بازیابی کند.

همچنان صرافی مشهور بیترکس آمریکا، دارایی‌های ایرانیان که در این صرافی اقدام به اکسچنج کرده بودند را، پس از از سرگیری تحریم مصادره و بلوکه کرد که باعث سقوط شدید رتبه اعتباری این صرافی در دنیا شد. یا صرافی بیتفنیکس که در زمره پیشگامان رمزارزها بود، بارها به تلاش برای دستکاری قیمت بیت کوین متهم شده است و اکنون در رفت‌وآمدهای دادگاهی بین‌المللی به سر می‌برد و دیگر اعتبار گذشته را ندارد.

رمزارز

مصائب ایرانی خرید بیت کوین!

با توجه به این که صرافی‌های دیجیتال در هرجای دنیا، مطابق با قوانین پولی و بانکی همان کشور دایر می‌شوند و عمدتا از تحریم‌های ایالات متحده تبعیت می‌کنند، خریداران ایرانی را پنالتی بلاک کرده‌ و ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند. با توجه به این برای هر معامله‌ای نیاز به تایید اعتبار هویتی وجود دارد، امکانات کمی در این زمینه برای ایرانیان فراهم است. البته در بسیاری از این صرافی‌ها، می‌شود بدون اعتبار هویتی اقدام به ساخت کیف پول الکترونیکی و دریافت بونوس کرد اما بدون احراز هویت، طبیعتا دسترسی به خدمات این صرافی‌های دیجیتال نیز دچار محدودیت‌های بسیار زیادی خواهند شد که در برداشت از حساب یا واریز پول نیز خودنمایی خواهد کرد.

در همین راستا بهتر است که برای خرید بیت‌ کوین و سایر رمزارزها به عنوان یک آی‌پی خارجی خرید کنید. همچنین از صرافی‌های دیجیتال و با درجه اعتباری بالا در دنیا نظیر هیوبی، بایننس، کوین بیس و اوککس بهره ببرید.

ارسال نظر