|
کدخبر: 144945

دلیل واقعی کند شدن اینترنت چیست؟

سرعت اینترنت این روزها صدای بسیاری از کاربران را در شهرهای مختلف درآورده است. مسئولان هم دلایلی می‌آورند که از نظر گروهی از افراد پذیرفته نیست؛ در این میان کسب و کار و زندگی روزمره مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.

فناوری دلیل واقعی کند شدن اینترنت چیست؟

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران به خبرنگار ما گفته بود، یکی از دلایل این موضوع می‌تواند رسیدن حجم مصرف کاربران به سقف مصرف منصفانه باشد؛ در این صورت مخابرات سرعت اینترنت آنها را به ۱۲۸ کیلوبیت کاهش می‌دهد و افراد باید حجم جدیدی را خریداری کنند.

نظرهای مخاطبان ما در این مورد را در ادامه می‌خوانید.

دلیل قابل قبولی نیست

گروهی از مخاطبان معتقدند حجم مصرف منصفانه، دلیل قابل قبولی برای کاهش سرعت اینترنت نیست.

– «یه دفعه کل کشور به سقف مصرفه منصفانه رسیدن؟ بابا یه جوابی بدین که به شعور مخاطب توهین نشه…»

-«اصلا ربطی به مصرف منصفانه نداره. دلیل اصلی بی‌انصافی و کم‌فروشی شرکت‌هاست و وزیر جوان خوش‌خیال. حالا هی بگید جوانی کنید!»”]

– «مسئولان ارتباطات با این حرف به مردم توهین می کنند، اول اینکه بنده ساکن ساوه هستم و سرعت اینترنت ثابت، بشدت افت کرده ، ضمن اینکه هنوز بیش از ۵۰ درصد حجم ترافیک دست نخورده باقی مانده است…»

– «اصلا ربطی به مصرف منصفانه نداره. دلیل اصلی بی‌انصافی و کم‌فروشی شرکت‌هاست و وزیر جوان خوش‌خیال. حالا هی بگید جوانی کنید!»

– چی به حجم منصفانه رسیدیم؟ما۲۴ساعت هر روزهفته اینترنت ثابت و هم اینترنت گوشیمون سرعتش چن برابر کم شده…اینترنت رایتل که ۴مگابایت بر ثانیه بود الان به کمتر از ۱۰۰کیلوبایت بر ثانیه و اینترنت adsl مخابرات هم حتی تا۴۰کیلوبایت هم رسیده!»

– «مشکل پهنای باند هست. راضی هستیم لااقل بالای ۲ یا ۳ مگ ارتقای سخت افزاری بدهند…»

– «دلیلش حملات سایبریه مخفی کاری نداره که.»

-“«با وجود اینکه بچه ها درس هاشون رو باید آنلاین بخونن چرا اینترنت اینقدر کنده یا قطع و وصل می شه؟ بچه ها هیچی از درس نمی فهمن»”]

لطفا رسیدگی کنید!

گروهی از مخاطبان از مشکلاتی که سرعت اینترنت برای آنها ایجاد کرده نوشته‌اند و از مسئولان خواسته‌اند که به شرایط رسیدگی کنند.

– «سرعت اینترنت واقعا افتضاحه، به حدی سرعت رو پایین اوردن که بعضی وقت ها قطع می شه. دقیقا ما تو دوران پیشرفت و توسعه کشورهای دیگه داریم به عصر حجر برمیگردیم و دوباره اینترنت dialup رو تجربه می کنیم.»

– «من اینترنت مبین نت، آسیا تک، همراه اول . ایرانسل دارم همش مشکل دارن. عملا نمیشه کاری کرد.»

– «من دیوونه شدم از دست شرکت های نت ثابت. ده تا شرکت عوض کردم مثل هم بودن. من پارسال سرعت ۱۴.۵ دریافت می کردم. امسال اومده زیر ۲ مگ…»

– «من ‌کسب‌وکارم ‌با اینترنته. بابا ‌رسیدگی‌کنید. ‌اصلا وصل‌ نمی شه.»

«در این شرایط کرونایی که همه بصورت مجازی کارهاشون را انجام می دند..لطفا ارتقا بدید سطح اینترنت را…کیفیت را بالا ببرید…فقط وقتی مدیریت بلد نیستید و ناتوانید.. بحث پول را پیش می کشید»

اینترنت شهرهای دیگر هم ضعیف است

تعدادی از مخاطبان نیز تاکید کرده‌اند که مشکل فقط مخصوص تهران نیست و اینترنت در شهرهای دیگر نیز مشکل دارد.

– «من کرمان هستم، درسته که سرعت اینترنت خیلی افتضاخه اما خب از حق نگزریم سرعت همراه خوبه، من هر روز تست می کنم و اینترنت همراه سرعت دانلود و آپلود میانگین چهارده مگابایته اما سرعت اینترنت ثابت که کلا از دیال آپ هم عقب تره…»

– «اصفهان که اینترنت افتضاحههه…خجالت بکشید در این شرایط کرونایی که همه بصورت مجازی کارهاشون را انجام می دند..لطفا ارتقا بدید سطح اینترنت را…کیفیت را بالا ببرید…فقط وقتی مدیریت بلد نیستید و ناتوانید.. بحث پول را پیش می کشید…»

– «تو شیراز اینترنت همراه تقریبا یک هفته شده که کاملا مختله، کی باید رسیدگی کنه؟ !همه ماشاالله کارشناس و خبره هستن ولی مشکل رو ‌نمتونند حل کنند…»

– «من در رشت و انزلی این مشکل‌ رو دارم. بخصوص تو رشت که به حدی کند شده که برای دیدن حتی سایت های داخلی باید زمانی برای لود شدن بذاری. واسه همین کندی اینترنت … کلی از کارهای روزانه عقب می‌افتم … واقعا کلافه‌کننده‌ست . پول برای ۴جی بدی اما ۲جی تحویلت بدند.»

– «ای کاش فقط سرعت بود. ما در منطقه جهانشهر کرج هستیم. مدام اینترنت قطع می شود. آنقدر خرابی و شکایات زیاد است که جواب تماس هم نمی دهند…»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها