|
کدخبر: 144064

حذف شارژر گوشی از جعبه یک برند دیگر!

اپل تنها برند معروفی نیست که شارژر را از جعبه آخرین گوشی پرچمدار خود خارج می‌کند. همانطور که Reddit گزارش داده، شیائومی( Xiaomi ) نیز اعلام کرده است که مدل جدید Mi ۱۱ بدون دستگاه شارژر عرضه خواهد شد.

فناوری حذف شارژر گوشی از جعبه یک برند دیگر!

در ماه‌های اخیر این منطق از سوی قول‌های تولید‌کننده گوشی تلفن بارها عنوان شده است. به عقیده آنها بسیاری از افراد درحال‌حاضر شارژرهای گوشی‌های موبایل قدیمی خود را در دست دارند، و استفاده از آنها برای گوشی‌های جدیدتر می‌تواند پاسخگوی ملاحظات جهت “سازگاری با محیط زیست” و تولید زباله کمتر و بسته‌بندی کوچکتر باشد.

شیائومی گفت است که در تاریخ ۲۸ دسامبر کنفرانسی برگزار خواهد کرد تا درباره این تصمیم بحث و تبادل نظر کند. در عین حال مقامات این شرکت چینی گفته‌اند که می‌دانند این “انتخاب” از سوی تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه، برای برخی خریداران “غیر منطقی” قلمداد می‌شود.

منتقدان پیشتر این اقدام شرکت‌های بزرگ نظیر اپل و سامسونگ را مورد انتقاد قرار داده‌اند. اگرچه بحث تولید و عرضه تعداد کمتر شارژر به هزینه این شرکت‌ها کمک کرده و این امکان را به آنها می‌دهد تا حاشیه سود بیشتری برای خود حفظ کنند. خصوصاً برای مشتریانی که قصد دارند شارژر اصلی خریداری کنند. البته این موضوع نمی‌تواند شامل افرادی شود که با شارژر قدیمی خود از امکان شارژ سریع گوشی‌های جدید بهره‌مند شوند، مگر اینکه آداپتور سازگار خریداری کنند. برخی دیگر نیز معتقدند که این انتخاب باید توسط مشتری صورت گیرد نه شرکت‌های تولید کننده.

گفته می‌شود با توجه به اینکه سامسونگ نیز اعلام کرده که شارژر پرچمدار جدید خود یعنی Galaxy S۲۱ را از جعبه حذف می‌کند، انتظار می‌رود خریداران برای پیدا کردن حداقل یک گوشی رده بالا به همراه شارژر اصلی در سال ۲۰۲۱ با زحمت روبه‌رو شوند.

منبع: کامپراس

ارسال نظر