|
کدخبر: 143125

کاهش ۱۵ درصدی قیمت گوشی + جزئیات

محبی، فعال حوزه مخابراتی و لوازم جانبی در پاسخ به چرایی مقاومت در برابر کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه اظهار کرد: در یکی دو روز اخیر در تمام برندها تنوع واردات داریم و قیمت‌ها نیز ۱۵ درصد کاهش یافته است.

اصناف کاهش ۱۵ درصدی قیمت گوشی + جزئیات

مهدی محبی در پاسخ به مقاومت در برابر کاهش قیمت گوشی های تلفن همراه اظهار کرد: در یکی دو روز اخیر در تمام برندها تنوع واردات داریم و قیمت ها نیز ۱۵درصد کاهش یافته است.

وی افزود: زمانی که ارز تخصیص داده نمی شود، پول خدمات از مصرف کننده دریافت می شود ولی هنگامی که هیچ شرکتی کالا ندارد، وارد کننده مجاز است سود ۱۸ درصد را بگیرد.

محبی با اعلام قیمت ۲۵هزار تومانی برای هر دلار برای واردات گوشی همراه، گفت: شاید یک قیمت ۴ میلیون تومانی روز گذشته تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و این ریزش محسوس است.

وی از واردات تمامی برندهای گوشی همراه به کشور خبر داد و افزود: همه شرکت های وارداتی نیز ارز دریافت کرده اند.

محبی در خصوص قاچاق گوشی گفت: اگر کالای تخلف دار گرفته شود، حتی مالک گوشی هم جریمه می شود.

وی اضافه کرد: امروز مسافران کشورهای همسایه قادر به واردات گوشی نیستند ولی اگر گوشی را از اینجا خریداری کرده و با خود ببرد و مجدد به کشور باز گرداند، ارزان تر خواهد بود.

محبی با اعلام اینکه گوشی ها حتما در فرودگاه دیده می شود و مورد بررسی قرار می گیرد، اضافه کرد: روی صحبت ما با مسافرانی است که از قانون گریز دارند.

این فعال حوزه مخابراتی اضافه کرد: هر فرد طی سال قادر به ورادات یک گوشی است و هر فرد با کد ملی قادر است یک گوشی همراه وارد کشور کند.

محبی در خصوص جلوگیری از تخلفات تاکید کرد که این وظیفه حاکمیتی است و بنده بعنوان کارشناس معتقدم نمی توان جلوی این کار را گرفت چون هر مسافر حق دارد یک گوشی با خود وارد کشور کند و این حق را نمی توان از مردم گرفت.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها