|
کدخبر: 126491

ویژگی عجیب نمایشگرهای آینده اپل!

اخیرا شرکت اپل اخیرا اختراعی را به ثبت رسانده است که توسط آن نمایشگرهای گوشی این شرکت‌ها قابلیت خود ترمیم کننده خواهند داشت و در صورت ترک یا خراش برداشتن، از گرما برای ترمیم خودکار خود استفاده می‌کنند.

فناوری ویژگی عجیب نمایشگرهای آینده اپل!

گرچه تاکنون اپل گوشی‌های تاشو طراحی و وارد بازار نکرده است اما اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که از آن با نام صفحه "خود ترمیم کننده" نام برده که از این قابلیت می‌توان در آیفون تاشو استفاده نمود. به نظر می‌رسد اپل در حال توسعه راه حلی نوین برای آن دسته از کاربرانش است که به دفعات گوشی از دستشان می‌افتد و صفحه نمایشگر گوشی آنها ترک می‌خورد.

این شرکت اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که به سبب آن این دسته از کاربران دیگر نیاز نیست نگران باشند چرا که اپل قصد دارد با روشی نوین که آن را قابلیت "خود ترمیم کننده"(self-healing) نامیده و طی آن گوشی به طور خودکار و با کمک گرما این مشکلات را حل می‌کند.

آسیب دیدن صفحه یک مشکل اصلی برای گوشی‌های هوشمند تاشو همانند گوشی گلکسی فولد سامسونگ بوده زیرا وقتی آنها را تا می‌کنید ممکن است ذراتی هنگام تا کردن در میان دو صفحه نمایشگر به دام بیفتد و سبب ایجاد خراش یا تورفتگی‌هایی بر روی صفحه شوند.

در این فناوری پیشنهادی از الاستومر استفاده می‌شود. الاستومر، ماده‌ای منعطف است که با گرم شدن به شکل اولیه خود باز می‌گردد. برنامه اپل نشان می‌دهد که می‌توان از آن در موبایل‌ها، لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها، ساعت‌ها و سایر دستگاه‌ها استفاده کرد. برنامه "دستگاه های الکترونیکی با لایه‌های نمایشگر انعطاف پذیر" می‌گوید که این دستگاه‌ها ممکن است یک لایه بیرونی متشکل از شیشه شفاف، پلاستیک شفاف، یاقوت کبود یا مواد شفاف دیگر می‌باشد که به عنوان یک لایه محافظ برای مدارهای ترانزیستور فیلم نازک و سایر ساختارهای نمایشگرها عمل می‌کند. شیشه یاقوت کبود که در ساعت‌های اپل استفاده می‌شود، نازک‌تر و مقاوم‌تر است و در برابر خراش نسبت به شیشه گوریلا که در حال حاضر در اکثر تلفن‌های هوشمند گرانقیمت استفاده می‌شود، مقاومتر است. شیشه گوریلا یا گوریلا گلس که به وسیله شرکت کورنینگ به‌ وجود آمده‌ است، شیشه‌ای از جنس آلومینوسیلیکات قلیایی است و به شکلی طراحی شده‌ است که نازک، سبک و مقاوم باشد.

لایه خارجی یا بیرونی آن که از آن با نام"لایه پوشش صفحه نمایش"(display cover layer) نام می‌برند برای کمک به کاهش تعداد فرورفتگی، خراش یا سایر نقایص موجود در لایه پوشش نمایشگر استفاده می‌شود.

به گفته سایت اپل اینسایدر، این لایه پوشش صفحه ممکن است شامل یک لایه از مواد خود ترمیم کننده باشد که با وجود داشتن یک لایه الاستومر، بسیار نازک است.

الاستومر ماده الاستیکی است که با گرم شدن به شکل اصلی خود برمی‌گردد. این گرمایش می‌تواند به طور خودکار، طبق یک برنامه از پیش تعیین شده یا هنگام شارژ اتفاق بیفتد. همچنین عملیات خود ترمیم کنندگی ممکن است با گرما، نور، جریان الکتریکی یا نوع دیگر محرک خارجی سریع‌تر شود. این اختراع ۲۸ ژانویه ثبت شده است، اما اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا این خبر را در اول اکتبر منتشر کرده است.

این اولین باری نیست که اپل به دنبال فناوری تعمیرات خودکار است. اپل در سال ۲۰۱۴ اقدام به افزودن فناوری خود ترمیمی همانند گوشی جی فلک ال جی برای آیفون‌ها و آیپدهای خود کرده است. در سال ۲۰۱۶ نیز اپل پتنت سیستمی را ثبت کرد که می‌توانست به واسطه آن پیکسل‌های از بین رفته روی صفحه نمایش را تعمیر و بازسازی کرده و در صورت خیس شدن اجزای داخلی آن را خشک کند.

انتظار می‌رود آیفون ۱۲ در ۱۳ اکتبر معرفی شود و گفته می‌شود این اولین گوشی ۵G اپل خواهد بود. هرگز به زودی انتظار هیچ یک از این ویژگی‌ها را نداشته باشید. اپل مرتباً پتنت‌های نوین را ثبت می‌کند که گاها هرگز آنها را در گوشی‌ها اعمال نمی‌کند و گویی هدفش هم تبلیغات شخصی و هم محافظت از مالکیت معنوی است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر