|
کدخبر: 115289

راهنمای خرید بیت کوین

فناوری راهنمای خرید بیت کوین

با توجه به روند دیجیتالی شدن دنیا، ارزهای دیجیتال نیز سال‌هاست که وارد بازارهای جهانی شده‌اند. شاید این ارزها در سال‌های اولیه حضورشان چندان توجه همه افراد را به خود جلب نمی‌کردند اما در حال حاضر، تقاضا برای خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال در جهان بسیار افزایش یافته است. کشور ما، ایران، نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد مختلفی از پیر و جوان به دنبال خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

از این رو نکات مهمی که در خرید بیت کوین باید به آن‌ها توجه کرد، در ادامه آورده شده‌اند. اما قبل از بررسی این نکات، شاید بهتر باشد ابتدا تعریفی اجمالی از خود بیت کوین ارائه شود:

بیت کوین چیست؟

بیت ‌کوین ارز دیجیتال غیردولتی و نامتمرکز است که وجود فیزیکی ندارد. به خاطر این غیرفیزیکی بودن، از آن می‌توان فقط برای خریدهای الکترونیکی استفاده کرد. در حالت کلی بیت کوین کمیاب است. خرید و فروش بیت کوین قابل اعتماد بوده و اطلاعات معاملات با استفاده از فناوری‌ای به نام بلاکچین ضبط و ذخیره می‌‌شود.

خرید بیت کوین چگونه صورت می‌گیرد؟

همان‌طور که اشاره شد، بیت کوین ارزی دیجیتال است و خرید و فروش آن نیز در فضایی دیجیتال صورت می‌گیرد. برای خرید بیت‌کوین معمولاً می‌توان از طریق صرافی‌ها اقدام کرد. البته در حال حاضر با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌های وضع شده در ایران، تقریباً امکان ارتباط و انجام معامله با بیشتر صرافی‌های بین‌المللی وجود ندارد. از این رو معمولاً از افراد واسطه برای این خریدها استفاده می‌شود. اما خرید از طریق واسطه‌ها ممکن است عواملی مانند کلاهبرداری و ... را در پیش داشته باشد. به همین دلیل در صورتی که واسطه را به خوبی نمی‌شناسید، این روش پیشنهاد نمی‌شود.

 اما در این میان سایت‌های معتبری برای خرید بیت کوین در ایران نیز وجود دارد. با توجه به قوانینی که وضع شده است، سایت‌های معتبر خرید و فروش بیت کوین هیچ تملک و کنترلی بر دارایی کاربر نداشته و کاربر به طور کامل خود مسئول کنترل دارایی‌اش می‌باشد. در حال حاضر، این سایت‌ها راحتی و امنیتی بیشتر را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

نکاتی که باید هنگام خرید بیت کوین در نظر گرفته شوند:

هنگام خرید بیت کوین مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری نیاز است تا یک سری ملاحظات در نظر گرفته شوند. در ادامه 3 نکته مهم که باید هنگام خرید بیت کوین در نظر بگیرید، آورده شده‌اند:

  1. قیمت بیت کوین نیز مانند ارزهای دیگر ممکن است بالا و پایین شود. از این رو بهتر است، هنگام سرمایه‌گذاری به ریسک موجود نیز دقت کنید. تا جایی به خرید ادامه دهید، که در صورت ضرر بتوانید عواقب آن را جبران کنید.
  2. برای خرید بیت کوین هر شخص حساب جداگانه‌ای دارد. نام افراد هرگز مشخص نمی‌شود اما با توجه به تکنولوژی بلاک چین، معاملات کاملاً شفاف هستند. توصیه‌ای که می‌شود این است که هنگام خرید، به خصوص هنگام خرید از افراد واسطه، حتماً از انتقال بیت کوین به کیف پول‌تان مطمئن شوید.
  3. خرید خود را از صرافی‌ها و سایت‌های معتبر انجام دهید. همانطور که گفته شد، در حال حاضر شاید بهترین و آسان‌ترین روش، خرید از طریق سایت‌های معتبر باشد. لذا اگر قصد خرید دارید، بهتر است از این طریق اقدام کنید. در حال حاضر سایت‌های متفاوتی چون سایت نیل در زمینه خرید و فروش بیت کوین فعالیت دارند. این پلتفرم‌ها به شما امکان داشتن معاملاتی شفاف و با اطمینان خاطر را می‌دهند.

 

  • KarGar ارسالی در

    بهترین و ارزانترین و ساده‌ترین راه برای نگه‌داری، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران صرافی زیر است:
    https://nobit ex.ir/signup/?refcode=95237

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها