|
کدخبر: 102109

قیمت اتریوم

اتریوم نام رمزارزی است که در رده‌بندی محبوب‌ترین رمزارز‌ها همیشه جزء بالاترین‌ها قرارگرفته است. اتریوم در نیمه‌های سال ۲۰۱۳توسط فردی به نام ویتالیک بوترین طراحی شد و از سال ۲۰۱۴شروع به کار کرد.

فناوری قیمت اتریوم

اتریوم نیز مانند بیت کوین یک رمزارز محسوب می‌شود، یعنی هیچ فرد یا گروهی امکان تسلط بر آن را ندارد. البته که بین این دو ارز تفاوت‌های بنیادینی نیز وجود دارد. اتریوم شبکه ایست بر بستر بلاک چین که به شما امکان می‌دهد تا قراردادهای خود را به‌صورت کاملا هوشمند، اجرائی کنید. قرار‌دادهایی که شما را از حضور شخص سوم یا همان واسطه‌ها بی‌نیاز می‌کند. این در حالی است که بیت کوین فقط به عنوان ابزار پرداخت استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های شبکه اتریوم می‌توان به متن باز بودن آن اشاره کرد. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان آلت کوین‌ها می‌توانند با استفاده از پروتکل‌های آن اقدام به طراحی و ایجاد ارزها و حتی برنامه‌های مدنظر خود کنند. نکته دیگری که گاهی این ارز را از بیت کوین پیش می‌اندازد اینست که بیت کوین تنها ۲۱ میلیون کوین قابل استخراج دارد و در مقابل اتریوم می‌تواند بی پایان باشد. استخراج و تایید هر کوین بیت کوین نزدیک به ۱۰ دقیقه طول می‌کشد ولی اتریوم تنها در ۱۲ ثانیه تایید خواهد شد.

اتریوم۱

نکته جذاب در مورد اتریوم، کوین یا همان ارز دیجیتالی اتریوم است. نام کوین شبکه اتریوم " اتر" است و این در حالی است که بیشتر افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت دارند به اشتباه از واژه اتریوم به جای اتر استفاده می‌کنند.

حال بهتر است به شیوه‌های به دست آوردن اتر (اتریوم) بپردازیم.

برای دستیابی به اتر ۲ راه در برابر شما وجود دارد. گزینه اول خرید آن از طریق صرافی‌های آنلاین و گزینه دوم استخراج اتریوم با استفاده از دستگاه‌های ماینر است. در مورد خرید اتریوم ذکر همین نکته کافیست که برای این کار شما باید از طریق جستجو در اینترنت یک صرافی آنلاین معتبر را شناسایی و پس از معرفی کیف پول دیجیتالی خود و پرداخت بهای آن اقدام به خرید اتریوم کنید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که برخی از صرافی‌ها امکان تبدیل ارز‌های مختلف را نیز به شما می‌دهند تا شما بتوانید به اتریوم دسترسی پیدا کنید.

اتریوم۲

اما در مورد استخراج اتریوم باید بگوییم که آنچه در مورد همه رمزارز‌ها تقریباً مشترک است پیروی از یک شیوه خاص است. الگوریتم مشترک همه این رمزارز‌ها حل مسائل پیچیده ریاضی به‌منظور کشف بلاک و کوین جدید است. حل این مسائل پیچیده بر عهده دستگاه‌های ماینر است.

شاید بخواهید بدانید که قیمت این گنج گران‌بها چقدر است؟ سایت رمزارزنیوز در صفحه‌ قیمت اتریوم، قیمت‌ و همچنین نمودار قیمتی آن‌ را به شما نمایش خواهد داد.

همچنین برای مشاهده قیمت سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال در سایت رمزارز نیوز مراجعه کنید

اما اتریوم چگونه کار می‌کند؟ به‌محض اینکه یک درخواست مثلا انتقال پول از فردی برای فرد دیگر از سوی یک ماینر به شبکه اعلام می‌شود، نود‌ها با توجه به وظیفه‌ی ذاتی خود باید آن را تائید کنند. اگر اکثر نود‌ها این تراکنش را تائید کنند، انتقال وجه صورت می‌پذیرد. این موضوع را فراموش نکنید که هیچ یک از این ماینر‌ها یکدیگر را نمی‌شناسند و هیچ اطلاعاتی جز آنچه بر روی شبکه بلاک چین برای همگان قابل مشاهده است از تراکنش‌ها وجود ندارد. ا البته که این تائیدیه‌ها چندان هم برای رضای خدا نیست و این نود‌ها درازای این تایید‌ها، از شبکه پاداش دریافت می‌کنند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر