|
کدخبر: 322899

رسانه‌ای برای تمام سلایق

زندگی مدرن و تهدید‌ سلامت

بر کسی پوشیده نیست، سلامت یا به عبارت بهتر داشتن تن و جسم سالم چه اندازه بر کمیت و حتی از آن مهم‌تر بر کیفیت زندگی افراد تاثیر دارد. مثلا برای لذت بردن از لحظات و زندگی بی‌تردید سلامت جسمی و روانی و عاطفی از جمله ملزومات غیرقابل چشم‌پوشی است، به این شکل که انسان سالم، انرژی و استقامت لازم برای انجام کارهایی را که دوست دارد انجام دهد( از جمله گذراندن وقت با خانواده و دوستان، مسافرت و یا دنبال کردن سرگرمی‌‌هایی که کیفیت زندگی‌اش را بالا ببرد) را خواهد داشت.  علاوه بر این تقریبا همه می‌دانند سلامتی برای بهره‌وری بهتر و مفید‌تر از زندگی جزو ملزومات است. انسان سالمی که قدرت و توانایی جسمی خوب و بالایی داشته باشد، می‌تواند کار کند و پول و ثروت بیشتری کسب کند( هرچند که خود بیماری ضمن ساقط کردن فرد از کار کردن، هزینه‌های بسیاری را به فرد تحمیل می‌کند). به عبارت گویاتر باید بگوییم جهت داشتن امنیت مالی که همان بهروری بالاتر از زندگی است، سلامت ذهن و جسم لازم است.

اگر بخواهیم به مسئله‌ی سلامت  از نظر کمی نگاه کنیم هم ملتفت خواهیم شد که سلامتی برای طول عمر بیشتر نیاز یا در واقع شرط لازم است. افرادی که سالم هستند به طور متوسط ​​عمر طولای‌تری خواهند داشت و اغلب کسانی که در جوانی نسبت به سلامت خود بی تفاوت بوده‌اند به عکس از طول عمر کوتاه‌تری برخوردار خواهند بود. 

البته تقریبا اغلب مردم به ضرورت سلامت آگاهی یافته‌اند. نشان به آن نشان که بر اساس آمار، تعداد دفعاتی که کلمات مرتبط با سلامتی در موتورهای جستجوگر سرچ می‌شود روز به روز رو به افزایش است که این خود به خوبی نشان می‌دهد این‌ روزها داشتن سلامت حداقلی به یکی از دغدغه‌های اساسی و روزانه‌ی اکثر اشخاص تبدیل شده است. به خصوص که این روزها سلامت افراد را مولفه‌های بسیاری در معرض خطر قرار داده‌ است. در این راستا آلودگی‌های زندگی مدرن، از جمله آلودگی هوا، آلودگی محصولات غذایی به سموم شیمیایی و حتی آلودگی صوتی و الخ خصوصا در کلان شهر‌ها از جمله موضوعاتی است که باید به آن بیش از پیش پرداخته شود.

پایگاه خبری فصل نیوز به دلیل اهمیت این موضوع و با آگاهی از نیاز رو به افزایش مخاطب خود، پرداخت به مولفه‌های زندگی سالم در جهانی نسبتا ناسالم را در دستور تولید محتوای خود قرار داده است و برآن است به شکل مستمر و در عین حال هدفمند و کابردی به انتشار مطالبی در این زمینه اهتمام ورزد و مطالبی را در فرمت‌های مختلف نوشتاری و تصویری تولید و تهیه نماید که حاوی اطلاعات مفید و کاربردی در این خصوص برای مخاطبانش است.

 

«حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌دهد» کلیشه‌ای که هرگز کلیشه نمی‌شود!

بدون شک متوجه شده‌اید مکانیسم روانی انسان‌ها در حالت نرمال و طبیعی و در صحت کامل خود، طوری برنامه‌ریزی شده است که اغلب رخ دادن حادثه را  نه برای خود که برای دیگران در نظر می‌گیرد و تصور می‌کند حادثه چیزی نیست که زندگی او را هم تهدید کند و از این رو محافظه‌کاری‌ها را عملا به ترس بیهوده تعبیر می‌کند و آدم‌های محافظه‌کار را تقبیح می‌کند. البته خلق انسان بی‌حساب کتاب نبوده است و بدون تردید این مکانیسم روانی نیاز طبیعی انسان برای زندگی بدون تنش و اضطرابِ بی‌مورد است و اگر نبود چه بسا انسان نمی‌توانست پیشرفت کند و پیش برود، چرا که به دلیل ترس از وقوع حادثه تقریبا در هیچ زمینه‌ای حاضر به ریسک نمی‌شد. منتهای مراتب باید همیشه تعادل را رعایت کرد و نظر داشت که واقعیت امر می‌گوید حوادث همیشه در کمین آدمی است و هر آن ممکن است برای من نوعی حادثه‌ای رخ بدهد که آمادگی‌اش را نداشته باشم. در واقع حوادث روزانه و غیرمترقبه‌ی زندگی، بخش اعظمی از انسان‌ها را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و چه بسا در جریان قرار گرفتن آدمی نسبت به حوادثی که روزانه رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به این امر شود که در برابر قدرت گرفتن این مکانیسم که غالبا منجر به بی‌احتیاطی و بی‌خیالی مخرب می‌شود، بایستاد. به همین سبب پایگاه خبری فصل‌نیوز در جریان حوادث غیرمترقبه قرار گرفتن کاربران خود را، جزو یکی از وظایف خود می‌داند و تمام هم و کوشش خود را برای پوشش خبری این دست مطالب به کار می‌گیرد و امید دارد این مسئله مخاطبان را نسبت به وقایعی که به نظرشان می‌رسد هیچ‌گاه برایشان رخ نمی‌دهد آگاه سازد. زندگی به هر حال رنج قشنگی است که جریان دارد.

ورزش

امروزه ورزش و رویدادهای ورزشی مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. در واقع دنبال کردن رویدادهای ورزشی از جمله محبوب‌ترین سرگرمی‌هایی است که از هر قشری مخاطبان خاص خودش را دارد. مخاطبینی که نه تنها به ورزش علاقمندند که چه بسا نسبت به اخبار ورزشی عطش بسیار شدیدی دارند. از این رو و برای پوشش بیشتر رویداد‌های مرتبط با ورزش شکل‌های مختلفی از روزنامه‌نگاری ورزشی به وجود آمده است.

مطالب ورزشی البته شامل موراد متنوع و پردامنه‌ای است. از جمله گزارشی از آماده‌سازی تیم‌ها،  پیش‌بینی بازی‌های پیش رو یا بیان نکات برجسته بازی‌ها و بحث در مورد حواشی بعد از بازی. چیزی که اهمیت دارد این است که همین نوشته‌های ورزشی نقش بسیار زیادی در برانگیختن احساس مخاطبین دارد، برای همین روزنامه‌نگاران ورزشی باید به طور حرفه‌ای کار خود را متمرکز ورزش کنند.

به دلیل اهمیت این فیلد خبری و در جهت پوشش دادن به نیاز روز مخاطبین، پایگاه‌ خبری فصل‌نیوز خود را ملزم می‌‌داند که برای علاقمندان ورزش، به شکل حرفه‌ای اقدام به تهیه مطلب به شیوه‌های گوناگون کند و در جهت رفع عطش مخاطب گام‌های مفیدی بردارد. به همین منظور ورزشی‌نویسان این پایگاه خبری به شکل حرفه‌ای، چه در زمینه گزارش خلاصه بازی‌ها و اخبار حواشی و چه در زمینه مقالات تحلیلی و تحقیقی در مورد تحولات مهم رشته‌های مختلف ورزشی به تهیه مطالب روزانه مشغولند.

 روزنامه نگاران ورزشی فصل‌نیوز رویدادهای ورزشی را تماشا می‌کنند و برای مخاطبان علاقمند گزارش می‌دهند. آنها سرنخ‌ها را برای داستان‌ها دنبال می‌کنند و در مورد رویدادها و یا بازیکنان رشته‌های مختلف تحقیق می‌کنند تا نهایتا مطالبی در قالب گزارش یا تفسیر ارائه دهند یا با پوشش رویدادهای ورزشی به شکل بی‌طرفانه علاقمندان را در جریان بازی‌ها قرار دهند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها