|
کدخبر: 320997

کتاب "مدیریت رسانه‌ای بازارهای فرهنگی" منتشر شد

asdasd

 
کتاب "مدیریت رسانه‌ای بازارهای فرهنگی" نوشته برند رایتز و با ترجمه جواد دلیری روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته مدیریت رسانه در ۵۶۰ صفحه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب "مدیریت رسانه‌ای بازارهای فرهنگی" به مبانی، کارکرد، استراتژی‌های مدیریت رسانه‌ای و مدل‌های کسب و کار درصنعت رسانه، سینما، تلویزیون، موسیقی و بازی و... می‌پردازد و قصد دارد برخی مفاهیم جدید را در حوزه مدیریت رسانه بشکافد و نسبت آنها را با تحولات فناورانه و رسانه‌ای کلان نشان بدهد. مدیریت رسانه پیش از اینکه یک علم باشد، اکنون راهکار و ابزاری برای جامعه جدید رسانه‌ای و کسب‌و‌کارهای دیجیتالی است.

کتاب «مدیریت رسانه‌ای بازارهای فرهنگی» در ۱۲ فصل به معرفی شرایطی می‌پردازد که تأثیری بالقوه بر مدیریت در بنگاه‌های رسانه‌ای دارند. فصل اول، به معرفی شرایطی می‌پردازد که تأثیری بالقوه بر مدیریت در بنگاه‌های رسانه‌ای دارند. در ابتدا، تعریفی از واژگان مناسب ارائه می‌شود. سپس، محیط فعالیت بنگاه‌های رسانه‌ای مورد مطالعه قرار می‌گیرد و به تبع آن، بیشترین میزان توجه این بخش به توسعه‌های اخیر در بازارهای رسانه‌ای اطلاعاتی و ارتباطاتی و در کنار آن‌، دغدغه‌های اصلی موجود در صنعت رسانه استفصل دوم مبانی و ویژگی‌های مرتبط با مدیریت رسانه را ارائه می‌کند. این فصل، نوعی طبقه‌بندی‌ نظری و اصطلاحی از حوزه مدیریت رسانه ارائه کرده و ویژگی‌های بازار‌های رسانه‌ای و همچنین محصولات آن را بررسی می‌کند.

در فصل سوم، نظام‌های تولید ارزش بنگاه‌های رسانه‌ای ارائه شده و ساختارهای تولید ارزش، نقاط‌قوت و مهارت‌های کاربردی و همچنین مدل‌های کسب‌و‌کار برای بنگاه‌های رسانه‌ای توضیح داده می‌شود.در فصل چهارم، کارکردهای مدیریت رسانه مورد واکاوابی قرار گرفته است.

در فصل‌های بعدی (پنجم تا دوازدهم) به بحث‌های منحصر به شاخه‌هایی از مدیریت رسانه در انواع بازارهای رسانه‌ای و فرهنگی پرداخته می‌شود

در فصل‌های سیزدهم و چهاردهم با عنوان مدیریت رسانه‌های بین‌المللی و بنگاه‌‌های رسانه‌ای و چندرسانه‌ای یکپارچه بررسی می‌شوند. در فصل آخر چند مطالعه موردی از شاخه‌های مختلف ارائه می‌شود.

کتاب کتاب "مدیریت رسانه‌ای بازارهای فرهنگی" توسط انتشارات ایران منتشر شده است. 

استفاده از این کتاب به مدیران رسانه‌ای و مدیران فرهنگی  و صاحبان کسب‌و‌کارهای فرهنگی و رسانه‌ای توصیه می‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها