|
کدخبر: 314331

باید دست کسانی که پایان نامه با کیفیت می نویسند، بوسید!!

در چند سال گذشته، اغلب پایان نامه های انجام شده ارشد و دکترا، به دلیل عدم آگاهی دانشجویان و وجود شرکت های انجام دهنده پایان نامه، به انجام پایان نامه هایی کپی  وداده سازی شده تبدیل شده است. با توجه به بررسی های انجام شده، عامل هایی مانند عدم وجود انگیزه و عدم آموزش های تخصصی برای پایان نامه، منجر انجام پایان نامه های بدون کیفیت شده است. هدف اصلی این مقاله، آگاهی دانشجویان از مراحل درست و علمی پروپوزال و پایان نامه و اهمیت آن در پیشبرد موفقیت های شخصی دانشجویان می باشد.

اهمیت پایان نامه برای دانشجویان

اغلب دانشجویان پایان نامه را امری بدون فایده می دانند. البته، انجام پایان نامه های بی کیفیت قطعا، بدون فایده خواهد بود. اما هدف ما انجام پایان نامه های با کیفیت است که کاربردهای بسیاری برای ادامه تحصیل دانشجویان در داخل یا خارج کشور و همچنین، استفاده کاربردی از این علوم برای دانش شخصی، مهیا می کند. از طرفی دانشجویانی که به دنبال مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج کشور هستند، پول های زیادی را صرف گرفتن وکیل می کنند در حالیکه با انجام یک پایان نامه با کیفیت می توانند مسیر مهاجرت تحصیلی خود را نیز هموارتر کنند. اهمیت دیگر پایان نامه، قوی کردن رزومه علمی دانشجویانمی باشد. پایان نامه های با کیفیت و کاربردی، می توانند در هر علمی، تفاوت ایجاد کنند. بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل کشور، موضوع کاربردی را برای پایان نامه انتخاب نکرده اند و از طرفی علاقه ای هم به موضوع انتخاب شده ندارند، همه این دلایل در نهایت منجر به ضعیف شدن کیفیت پایان نامه ها و عدم کاربردی بودن آن ها شده است.

چرا دانشجویان دلسرد می شوند؟

یکی از مشکلات حال حاضر کشور، دور شدن جوانان از علم و نگاه نادرست آن ها می باشد. در سال های اخیر، با توجه به تعداد بیشمار دانشجویان فارغ التحصیل و عدم نیاز بازار کار به آن ها، منجر به نأمید شدن آن ها شده است. اما اگر این دانشجویان در مسیر درست آموزش ببینند می توانند در موقعیتی بدرخشند.عدم همکاری دانشگاه ها با صنعت و عدم حمایت اساتید از دانشجویان، در این سال ها از مهم ترین موارد دلسرد شدن آن ها گزارش شده است. از سوی دیگر، مسیر انجام پایان نامه، یک مسیر فرسایشی است که نیاز به آموزش و مشاوره تخصصی دارد تا دانشجویان بتوانند به راحتی از این مقطع عبور کنند. از سوی دیگر، بسیاری از دانشجویان به سمت شرکت های انجام دهنده پایان نامه می روند و به دلیل کپی کردن و داده سازی اغلب این شرکت ها، بسیار دلسردتر از قبل می شوند. امیدواریم با مدیریت درست و آموزش و آگاهی بتوانیم، نیروی انسانی تحصیل کرده خود را در جهت مسیر درستی هدایت کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره وری را  از این بخش داشته باشیم.

پایان-نامه

انتخاب موضوع مناسب و کاربردی پایان نامه

موضوعاتی را انتخاب بکنید که در جامعه و کشور و رشته خود یک مسئله و به عنوان یک مشکل یاد شده است. انتخاب موضوع کاربردی و سپس حل کردن آن مشکل از طریق علمی، یکی از مهم ترین موارد در انجام پایان نامه های با کیفیت خواهد بود.یکی از اهداف اصلی یک پایان نامه، ارائه راهکارهای علمی برای حل مشکلات خواهد بود. یکی از تفاوت های نوشتن پایان نامه در کشورهای در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته این است که در کشورهای در حال توسعه در ابتدا باید به موضوعاتی پرداخته شود که مشکل یا مسئله را حل می کنند و سپس به دنبال توسعه باشیم. در حالی که، در کشورهای توسعه یافته، اغلب باید به موضوعاتی که مربوط به توسعه است، پرداخته شود. به دلیل این که تا مشکلات حل نگردد، امکان توسعه بسیار سخت و در بعضی مواقع غیرممکن خواهد بود. از این رو، در کشورما اغلب باید به حل مشکلات پرداخته شود.

پایان-نامه۱

شروع نوشتن پروپوزال با کیفیت

عدم آگاهی و دانش از مسیر انجام پایان نامه و آموزش های تخصصی، یکی از راه کارهای مهم برای انجام پایان نامه های با کیفیت است. بعد از انتخاب موضوع، دانشجو باید طبق فرم مشخص پروپوزال را از دانشگاه خود، دانلود کند و سپس شروع به انجام پروپوزال نماید. نگارش پروپوزال، شامل بخش های بیان مسئه، ضرورت و اهمیت تحقیق، اهداف پایان نامه، فرضیه ها یا سؤالات تحقیق، پیشینه تحقیق و سپس انتخاب درست روش تحقیق می باشد. مهم ترین مسئله در انجام پروپوزال، این است که نگارش پروپوزال و آنچه در این فرم نوشته می شود، می بایست در انجام مسیر پایان نامه، پیاده سازی گردد، از این رو، اگر به دنبال انجام پروپوزال با کیفیت طبق اصول علمی هستید، هیچ جمله ای را بدون بررسی و تحلیل، در فرم پروپوزال خود ننویسد. در پروپوزال باید حرفی نوشته شود، که بتوانید آن را اجرا و پیاده سازی کنید.

انجام فصل های پایان نامه

مرحله بعدی بعد از تصویب پروپوزال، نوشتن فصل های پایان نامه می باشد. در اغلب دانشگاه ها، فصل های پایان نامه شامل 5 فصل کلی زیر می باشد:

فصل اول یا کلیات پژوهش

فصل دوم یا مطالعات مروری پژوهش های پیشین

فصل سوم یا روش تحقیق

فصل چهارم یا تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم یا نتیجه گیری و پیشنهادها

هر یک از این فصل های پایان نامه، دارای اصول علمی مختص به خودش می باشد. رعایت اصول علمی و رفرنس دهی مناسب، از موارد پر اهمیت در این بخش می باشد. در کل پایان نامه، ما به سه آموزش اساسی نیاز داریم:

  1. آموزش در مرحله انتخاب موضوع تا نگارش و تصویب پروپوزال(نگارش فصل اول پایان نامه)
  2.  آموزش فصل های پایان نامه از فصل دوم تا فصل پنجم
  3. آموزش تخصصی ساخت پاورپوینت دفاع و نحوه ارائه سخنرانی جلسه دفاع

آموزش مراحل پایان نامه

دانشجویانی که در مسیر انجام پایان نامه هستند، باید بدانند دانش و آگاهی از مسیر، اولین گام اصلی شما در انجام با کیفیت پایان نامه است. از این رو، رفتن راه های فرعی، به شما کمکی نخواهد کرد. راه های نادرست انجام پایان نامه، تنها زمان و هزینه شما را تلف خواهد کرد و در نتیجه شما را به انجام یک پایان نامه ضعیف و غیرکاربردی خواهد رساند که برای شما این پایان نامه ها، هیچ سودی نخواهد داشت. آموزش درست پایان نامه را از هر فرد یا شرکتی که علمی و اصولی انجام می دهد، ببینید، یکی از شرکت های تخصصی برای مشاوره تخصصی و آموزش انجام پایان نامه، شرکت مهرداد سیویل است. شما می توانید با کلیک نمودن روی این بخش از آموزش های رایگان این سایت تخصصی جهت انجام یک پایان نامه با کیفیت استفاده نمایید. همچنین، جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی، می توانید رشته و گرایش تخصصی خود را در تلگرام یا واتس آپ، شماره ارتباطی مهندس حمصیان(09133862776)، ارسال نمایید و از مشاوره های تخصصی ایشان استفاده ببرید.

پایان-نامه۲

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها