|
کدخبر: 307997

نگارش پایان نامه ارشد و دکترا

نگارش پایان نامه ارشد و دکتری را می‌ توان یکی از حساس‌ ترین مراحل برای پیمودن این مقاطع تحصیلی عنوان کرد. اگر بخواهیم ارکان توسعه علم را معرفی کنیم، بدون شک باید پژوهش را به عنوان یک رکن مهم در لیست خود جای دهیم. نوشتن یک پایان نامه استاندارد و قوی دغدغه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است. پروسه تهیه پایان نامه به قدری اهمیت دارد که دانشجویان در حال فارغ التحصیلی، این مرحله را به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ های خود همواره عنوان می‌ کنند. شاید برای شما نیز تاکنون سوال پیش آمده است که مهمترین اصول برای نوشتن پایان‌ نامه کدامند؟ چرا در فارغ التحصیلی دانشجو پایان نامه تا این حد حائز اهمیت است؟

درک درست شما از اهمیت پایان نامه، پروپوزال و مقاله می‌ تواند کمک کند تا شناخت کافی از این پروسه‌ ها به دست آورید. جمع آوری اطلاعات و همچنین محتوایی که در پایان نامه قرار گرفته می‌ شوند اهمیت زیادی دارند. استاد راهنما با دقت مطالب گردآوری شده توسط دانشجو را مطالعه می‌ کند. این شرایط بیانگر این است که نوشتن پایان‌ نامه ارشد و دکتری بدون تخصص و دانش کافی به هیچ عنوان امکان‌ پذیر نیست.

Untitled (6)

اخذ، تدوین و دفاع از پایان‌ نامه

نگارش پایان نامه ارشد و دکتری با طی کردن مراحل مختلفی انجام می‌ گیرد. از انتخاب موضوع پایان نامه تا گام آخر یعنی ثبت نمره نهایی توسط استاد راهنما به عنوان گام‌ هایی که جهت فارغ التحصیلی باید برداشته شوند اهمیت زیادی دارند. نگارش پایان نامه مراحل متعددی دارد. به عنوان مثال انتخاب موضوع پایان نامه، انتخاب استاد راهنما، تکمیل فرم انتخاب موضوع و همچنین تکمیل پروپوزال گام‌ هایی به شمار می‌ روند که جهت نگارش پایان نامه باید برداشته شوند.

یک پایان نامه قوی و استاندارد پس از گذر از پنج فصل نتیجه خود را نشان می‌ دهد. ابتدا مقدمه برای پایان نامه در نظر گرفته می‌ شود. پس از آن بر پیشینه تحقیق یک مرور صورت می‌ گیرد. روش تحقیق، نتایج بحث و پیشنهادات را سایر مراحل برای نگارش پایان نامه می‌ توان عنوان کرد.

لازم به ذکر است که در بخش آخر پایان نامه باید منابع و مراجعی که به آن ها استناد شده است را نیز نام برد.

پایانامه

انجام پایان نامه ارشد و دکترا

انجام پایان نامه ارشد و دکتر به هیچ عنوان بدون دانش و تخصص امکان‌ پذیر نخواهد بود. اهمیت گذر از این مرحله به شکلی است که بخش عمده‌ ای از دانشجوهای عزیز برای موفقیت در اخذ مدرک تحصیلی به سراغ موسسه‌ هایی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند، می‌ روند. یک پایان نامه باید چارچوب مشخصی داشته و با رعایت ساختار استاندارد به اساتید راهنما ارائه شود. با توجه به اینکه استاد راهنما به بررسی و موشکافی پایان نامه دانشجو می‌ پردازد، به هیچ عنوان نباید از بخش‌ های مختلف این پروسه به سادگی گذر کرد.

اگر در انجام پایان نامه با قدرت عمل کنید، مزایای مختلفی در ادامه برای تحصیل و شرایط شغلی خود به ارمغان خواهید آورد. در واقع یک پایان‌ نامه منسجم و با کیفیت شرایط کافی را برای استخدام شما در موسسه‌ های مختلف فراهم می‌ کند. علاوه بر این با داشتن یک رزومه قوی و با کسب نمره بالا در نگارش پایان نامه به خوبی می‌ توانید هنگام مصاحبه‌ های کاری از آن وام بگیرید.

تایپ

نگارش مقاله دانشجویی

نگارش دانشجویی نیز یکی از پروسه‌ هایی به شمار می‌ رود که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حائز اهمیت است. دانشجو باید برای نوشتن مقاله، قلمی توانا داشته باشد. اگر در نگارش مقاله بتوان به خوبی عمل نمود و با کسب امتیاز لازم شرایط را برای چاپ مقاله مهیا کرد، رزومه‌ های شغلی و تحصیلی شما نیز قوی می‌ شوند. دانشجوهایی که قصد دارند از مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد گذر کرده و به مقاطع دکترا بروند با ارائه یک مقاله معتبر می‌ توانند مزایای زیادی را برای خود کسب کنند.

در این بین باید بدانید که امروزه مراکز مختلفی برای نگارش مقاله دانشجویی نیز خدمات خود را ارائه می‌ دهند. مراجعه به یک مرکز تخصصی و موسسه کاربلد کمک می‌ کند تا دانشجو بتواند برای گرفتن پذیرش جهت تحصیل در مقاطع دکترا از یک راهکار مناسب بهره بگیرد. مقالات دانشجویی نیز به مانند پایان نامه باید بر اساس یک ساختار کلی و چارچوب مشخص نگارش شوند.

چه برای رزومه شغلی و چه برای رزومه تحصیلی، نوشتن مقاله دانشجویی قوی می‌ تواند تاثیر بسزایی بگذارد. توصیه ما به شما این است چنانچه دانش و تجربه کافی جهت نگارش مقاله دانشجویی ندارید، به سراغ موسسه‌ های وارد و کاربلد رفته و سفارش خود را به آن ها بدهید.

انجام پایان نامه به زبان انگلیسی

بدون تردید یکی از سخت‌ ترین کارهایی که برخی از دانشجویان برای اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری باید انجام دهند، انجام پایان نامه به زبان انگلیسی است. امروزه کمتر دانشجویی را می‌ توان مشاهده کرد که بر اساس دانش و تجربه خود قدم در این مسیر می‌ گذارد. با توجه به اینکه نگارش پایان نامه به زبان انگلیسی نسبت به پایان نامه زبان فارسی بسیار دشوارتر است، لازم می‌ دانیم که توصیه کنیم برای گذر از این مرحله دلهره آور از یک موسسه تخصصی کمک بگیرید.

قیمت نگارش پایان نامه دانشجویی

یکی از دغدغه‌ های دانشجویان برای گذر از مقطع تحصیلی خود و ارائه پایان نامه هزینه‌ ای است که باید به موسسه‌ های مختلف برای انجام این کار پرداخت کنند. قیمت انجام پایان نامه دانشجویی با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص می‌ شود. برخی از موسسه‌ ها تلاش کرده‌ اند که در کنار ارائه خدمات با کیفیت، قیمت گذاری مناسبی را نیز در نظر بگیرند. سعی کنید برای نگارش پایان نامه دانشجویی به سراغ موسسه‌ ای بروید که در کنار کیفیت و سرعت، قیمت گذاری منصفانه‌ ای را برای خدمات خود در نظر گرفته است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها